قدم به قدم با جاماندگان اربعین حسینی در ایران +عکس و فیلم

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در بسیاری از استان‎های کشور با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین از ساعات ابتدایی صبح آغاز شده است.

به گزارش مشرق، همزمان با روز اربعین حسینی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر ایران اسلامی که از حضور در کربلای معلی و مسیر عاشقی جامانده اند با حضور در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند.

در روزهای گذشته ستادهای اربعین استان‌ها تمهیدات لازم برای برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی را در سطح استان‌ها خود پیش بینی کرده اند و در طول مسیر پیاده روی نیز موکب ها برای خدمات رسانی و پذیرایی از راهپیمایی کنندگان برپا شده است.

شروع مراسم دلدادگان حسینی در قزوین

مرسم عزاداری روز اربعین شهر قزوین با عنوان دلدادگان حسینی از دقایق پیش آغاز شده و مردم در قالب کاروان پیاده روی به سمت آستان مقدس امامزاده حسین (ع) در حال حرکت هستند.

این مراسم از ساعت ۹:۳۰ دقیقه از میدان میرعماد قزوین آغاز شده و با طی مسیر از میدان آزادی و خیابان شهدا به آستان مقدس امامزاده حسین (ع) ختم خواهد شد.

همچنین بیش از ۴۰ موکب در این مراسم به مردم در طول مسیر خدمات متنوعی ارائه خواهند کرد.

آغاز پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مازندران

قدم به قدم با جاماندگان اربعین حسینی در ایران +عکس و فیلم

همزمان با روز اربعین حسینی پیاده روی جاماندگان اربعین در مناطق مختلف استان مازندران آغاز شد و مردم ولایتمدار استان با قدم گذاشتن در مسیر به سید و سالار شهیدان از راه دور سلام می‌دهند.

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان آمل (حرم تا حرم) از آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) آمل تا حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) از ساعت ۷ صبح آغاز شد و برنامه‌های محوری دسته روی و پیاده روی جاماندگان اربعین در نوشهر از دقایقی شروع آغاز می‌شود و جاماندگان اربعین در مسیرهای گلزار شهدای گمنام باغ نوید به سمت مسجد جامع نوشهر و مسیر دوم: تقاطع کمربندی روستای تازه آباد به سمت امامزاده محمد (ص) گام برمی دارند.

این مراسم در ساری مرکز استان از آستانه مقدس امامزاده عباس به سمت امامزاده یحیی ساعت ۱۶ عصر برگزار می‌شود.

راهپیمای جاماندگان اربعین حسینی در بجنورد در حال برگزاری است

راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهد با یاد شهدای غزه

راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی با یاد و خاطره شهدای غزه از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در رشت آغاز شد

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در رشت از دقایقی قبل آغاز شده است.

عاشقان اهل بیت امروز با پیوستن به خیل جمعیت آئین جاماندگان اربعین حسینی در رشت، مسیر گلزار شهدای این شهر تا میدان شهدای ذهاب را پیاده طی می‌کنند.

بدین منظور مسیر منتهی به میدان شهدای ذهاب موکب ها برای خدمت رسانی به زائران پیاده در این مسیر، مستقر شده‌اند

پیاده‌روی جمعی از زنان روستای محمدعلی پهلوان در روز اربعین حسینی

جمعی از زنان روستای محمدعلی پهلوان در روز اربعین تا امام‌زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد را پیاده‌روی کردند.

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شیراز آغاز شد

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی ساعت ۹ صبح با حرکت دسته‌های عزاداری به سمت میدان امام حسین (ع) آغاز شد و عزاداران پس از طی مسیر در حرم شاهچراغ (ع) تجمع خواهند کرد.

قدم به قدم با جاماندگان اربعین حسینی در ایران +عکس و فیلم

در این مراسم عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان شهدا، به سمت چهارراه پیروزی و در پایان در به حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) تجمع نهایی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است این مراسم علاوه بر شیراز در ۳۶ شهرستان استان به صورت همزمان در حال برگزاری است.

حرکت هیئت های عزاداری به سمت گلستان شهدای اصفهان

هیئت‌های عزاداری در راهپیمایی جاماندگان اربعین در اصفهان به سمت گلستان شهدا در حال حرکت هستند.

آغاز پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در فریدن

در این مراسم عاشقان حسینی که توفیق زیارت حرم نصیبشان نشده بود امروز آمدند تا در این مراسم به یاد مصیبت‌های امام حسین در راه کربلا و اهل بیتشان قدم بردارند و بگویند راه امام حسین ادامه دارد.

امروز زنان و مردان حسینی همراه با فرزندان خود در این مراسم شرکت کردند و شاید هر کدامشان با دلی شکسته و کوله باری از غم و اندوه با حرف‌ها و آرزوهای در دل مانده در این مسیر قدم زدند و حرف‌هایشان را آرام زیر لب با مولایشان گفتند تا مگر جواز زیارت کربلا را از گرفته باشند و اربعین سال آینده زائر حرم اباعبدالله شوند.

قدم به قدم با جاماندگان اربعین حسینی در ایران +عکس و فیلم

مردم شهرستان فریدن مسیر بقعه شیخ ابوسلیمان دارانی را به سمت مرقد امام زادگان عبدالله و ابراهیم (ع) شهر دامنه به یاد امام حسین و شهدای کربلا پیاده روی کردند.

پیاده روی جاماندگان اربعین در شهر یاسوج آغاز شد

پیاده روی جاماندگان اربعین در شهر یاسوج آغاز شد

پیاده روی خانوادگی جاماندگان اربعین در شهرها و مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

مناطق ۱۵ گانه پیش بینی شده در استان شاهد برگزاری این راهپیمایی خواهد بود.

هزاران نفر از مردم استان از ساعات اولیه صبح به طرف مسیرهای مشخص شده در حرکت هستند.

پیاده‌روی ۱۴کیلومتری اهالی روستای کلاته‌یاور بجنورد در روز اربعین

اهالی روستای کلاته‌یاور بجنورد به مناسبت اربعین حسینی مسیر ۱۴ کیلومتری تا امامزاده روستای در صوفیان را پیاده‌روی کردند.

پیاده روی جاماندگان اربعین در زنجان آغاز شد

همایش بزرگ پیاده روی جاماندگان اربعین در زنجان از کنار تاج سد گاوازنگ به سمت مزار شهدای گمنام آغاز شد و شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه از ساعات نخست روز اربعین تا اذان مغرب در این محدوده گلزار شهدای گمنام شهر زنجان از برنامه‌های ویژه تدارک دیده بهرمند می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به استقرار ۷۰ موکب در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین در مسیر گاوازنگ زنجان تا گلزار شهدای گمنام، گفت: برای عزاداری چهلمین روز شهادت شهدای کربلا مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در زنجان پیش‌بینی شده است.

سید شمس الدین موسوی با بیان اینکه این مراسم از ساعت ۶ صبح آغاز و تا اذان مغرب ادامه دارد، اعلام کرد: مسیر پیاده‌روی از کنار تاج سد گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام تدارک دیده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تعداد موکب‌هایی که در مسیر مستقر می‌شوند و ارائه خدمات پذیرایی و فرهنگی را برعهده دارند، ۷۰ موکب برشمرد و گفت: این موکب‌ها با همکاری گروه‌های مردمی و جهادی فعالیت می‌کنند.

وی در مورد ایاب و ذهاب زائران عنوان کرد: مینی‌بوس در مسیر اعلامی مستقر خواهد شد و مانند سال‌های گذشته برای رفاه حال زائران، تعدادی ون در مسیر پیاده‌روی با هدف جابه‌جا کردن افراد کهنسال یا دارای محدودیت حرکتی، در نظر گرفته شده است.

آغاز پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان ۱۵خرداد مشهد تا حرم رضوی

راهپیمایی جاماندگان اربعین طبق سنت چند سال گذشته، ساعتی قبل در خیابان امام رضا (ع) این شهر به طرف حرم مطهر رضوی آغاز شد.

فرماندار مشهد افزود: به همت هیأت‌های مذهبی و مرکز رسیدگی به امور مساجد و شهرداری مشهد دست کم ۱۰۰ ایستگاه صلواتی یا موکب در مسیر خیابان امام رضا (ع) حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا حرم رضوی به حاضران در این مراسم خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: برپایی مراسم و آئین‌های مذهبی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) به ویژه در میدان بسیج، برنامه محوری در خیابان امام رضا (ع) است.

داوری گفت: ویژه برنامه راهپیمایی جاماندگان اربعین از ساعت هشت صبح تا ۲۰ امروز در خیابان امام رضا (ع) ادامه دارد.

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در اراک آغاز شد

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در اراک آغاز شد

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در استان مرکزی همچنین اراک آغاز شد و محبان سیدالشهدا (ع) از میدان فراهان اراک به سمت آستان امامزاده محمدعابد (ع) مشهد میقان، مسیر ۲۰ کیلومتری را طی می‌کنند.

در این همایش بزرگ پیاده روی که با حضور گسترده عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود، مواکب متعدد در مسیر به ارائه خدمات می‌پردازند.

برگزاری مراسم‌های فرهنگی و مذهبی، تغذیه، ارائه خدمات مشاوره‌ای و درمانی از برنامه‌های این موکب ها است.

شهردار اراک در این آئین گفت: ۷۰ دستگاه اتوبوس اختصاصی ویژه مراسم پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی در اراک، به عزاداران و زائرانی که قصد پیاده‌روی در مسیر امامزاده محمد عابد (ع) دارند، خدمات ارائه می‌دهند.

علیرضا محمودی افزود: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اراک از ساعت ۷ تا ۸ صبح امروز از پنج نقطه شهر اراک شامل میدان حافظیه، چهارراه خاتم الانبیا کوی امام علی (ع)، میدان انقلاب، میدان شهدا و کوی حضرت ولی عصر (عج) تا مسیر میدان فراهان، سرویس دهی لازم را به شهروندان داشتند.

مدیریت شهری اراک گفت: اتوبوس‌ها بعد از ساعت ۸ صبح به سمت آستان امام زاده محمد عابد (ع) مشهد میقان خواهند رفت و در پایان مراسم، زائران را به سمت اراک باز می‌گردانند.

آغاز پیاده روی جاماندگان اربعین در اصفهان

جاماندگان اربعین در اصفهان در خیابان‌های منتهی به گلستان شهدا در حال حرکت هستند.

آغاز راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهد الرضا(ع)

راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد مشهد مقدس به طرف حرم مطهر رضوی آغاز شد.

حرکت جاماندگان اربعین از قرچک به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

قبله تهران زیر پای لشکر حسین/۱

تصاویری از راهپیمایی جاماندگان اربعین در جنوب تهران را مشاهده می‌کنید.

موکب های اربعین دلدادگان برپا شد

موکب‌های مراسم دلدادگان حسینی با همان جاماندگان اربعین، در اقصی نقاط استان سمنان در حال برپایی است قرار است فردا مراسمی با حضور مردم متدین و خداجوی استان سمنان برگزار شود.

مشارکت ۶۵٠ نیروی عملیاتی هلال احمر تهران در جاماندگان اربعین

مشارکت ۶۵٠ نیروی عملیاتی هلال احمر تهران در جاماندگان اربعین

شاهین فتحی صبح یکشنبه ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان در جمع خبرنگاران افزود: مراسم جاماندگان اربعین حسینی طبق سنوات گذشته، در سال ۱۴۰۳ و همزمان با سراسر کشور با حضور آحاد مردم در شهر و شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود و جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم، در کنار دیگر نهادهای امدادی، خدمات خود را به هموطنان ارائه خواهد داد.

وی ادامه داد: امسال نیز همانند سال‌های گذشت طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان تهران در پایتخت و شهرستان‌های استان تهران در مسیرهای از پیش تعیین شده حضور خواهند یافت تا در صورت لزوم به هموطنان امدادرسانی کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به اصلی ترین مراسم سطح استان که در پایتخت برگزار می‌شود، بیان کرد: از مجموع ۶۵۰ نیروی عملیاتی سطح استان، بالغ بر ٣٨۵ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب خواهر و برادر هلال احمر شهرستان‌های تهران و ری، مراسم اصلی پایتخت را با استقرار از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، با بهره گیری از ۴۰ دستگاه خودروی عملیاتی از جمله خودروی فرماندهی، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، خودروی عملیات نجات، موتورلانس و با پشتیبانی دو فروند بالگرد سازمان امداد و نجات، پوشش امدادی داده و به خدمت رسانی به هموطنان خواهند پرداخت.

وی با اشاره به پوشش امدادی این مراسم در سایر شهرستان‌های استان اضافه کرد: همزمان و علاوه بر مراسم پایتخت، بالغ بر ۲۶۵ نفر از عوامل عملیاتی کادر و داوطلب این جمعیت در ۱۴ شهرستان دیگر استان، با بهره گیری از بالغ بر ۴۰ دستگاه خودروی امدادی و عملیاتی، به پوشش امدادی مراسم جاماندگان حسینی در این شهرستان‌ها خواهند پرداخت.

اولین قافله جاماندگان اربعین حسینی پایتخت به حرم عبدالعظیم رسید

اولین قافله جاماندگان اربعین حسینی پایتخت به حرم عبدالعظیم رسید

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در پایتخت، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان از ساعت ۵:۳۰ صبح در میدان امام حسین (ع) تهران با قرائت زیارت اربعین و راهپیمایی جاماندگان اربعین از ساعت ۶ صبح آغاز شده است.

مردم انقلابی و ولایتمدار تهران به یاد پیاده روی اربعین از نجف به سوی کربلا، مسیر ۱۳ کیلومتری از میدان امام حسین (ع) تا قبله تهران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام را با پای پیاده طی کرده و لحظاتی قبل اولین گروه از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رسیده است.

عاشقان حسینی با پیوستن به خیل جمعیت جاماندگان اربعین در استان تهران از شش مسیر ورامین، قرچک، باقرشهر، کهریزک، بزرگراه شهید رجایی از شمال و جنوب، سلمان فارسی و چهاردانگه دهها کیلومتر راه را پیاده طی کرده و در نهایت سیل خروشان جمعیت خود را به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رسانده اند.

اوج دلدادگی بوشهری‌ها در پیاده‌روی اربعین

ابراهیم عرب‌زاده دبیر ستاد اربعین حسینی استان بوشهر با بیان اینکه گروه‌های مختلف مردم ولایت‌مدار استان در خدمات‌رسانی به زائرین اربعین از مرز شلمچه تا در مسیر پیاده‌روی زائرین موکب‌های تغذیه و اسکان راه‌اندازی کرده‌اند اظهار داشت: در مرز شلمچه ۱۲ موکب فعال است و به‌صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸ موکب بوشهری‌ها در نجف اشرف به زائرین خدمات‌رسانی می‌کنند گفت: ۲۴ موکب هم در مسیر نجف تا کربلا و ۴۱ موکب در شهر کربلا تا پایان ماه صفر در رسیدگی به زائرین فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۴ موکب درمانی در مسیر زائرین اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در این موکب‌ها به صورت شبانه‌روزی بیش از ۸۰۰ هزار پرس غذا در وعده‌های مختلف از زائرین پذیرایی می‌شود.

عرب‌زاده اسکان زائرین اربعین در خاک عرق و مرز شلمچه را از دیگر فعالیت موکب‌های استان بوشهر دانست و بیان کرد: در مجموع ۸۵ موکب در از مرز شلمچه تا کربلا، نجف و مسیر نجف تا کربلا به زائرین اربعین حسینی شبانه‌روزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با قدردانی از موکب‌داران و زائرین اربعین حسینی بیان کرد: امنیت کامل در مراسم عزاداری اربعین برقرار است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمودسلمانی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    1 21
    مانده ام جا اربعین از خاک پاک کربلا مهدی صاحب لوا الامان و التجا معتکف گشتیم و حیرانیم و محروم از شما ای تماما مصطفی! عفومان فرما بیا.. محمودسلمانی
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    1 18
    خوش به سعادتتون امام حسین ع ازتون قبول کنه انشا الله 🤲
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    1 4
    حرکت بسیار زیبا و دلنشین
  • نصر IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    1 0
    سپاس خدای بزرگ واجرشان با خدا .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس