کد خبر 1636766
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کمک ۲۶ میلیارد دلاری لهستان به اوکراین

لهستان تقریبا ۲۶ میلیارد دلار کمک‌های نظامی و بشردوستانه از جمله حدود ۴۰۰ تانک و دیگر تجهیزات را به اوکراین اختصاص داد.

به گزارش مشرق، «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان اعلام کرد: «لهستان تقریبا ۱۰۰ میلیارد زلوتی (۲۶ میلیارد دلار) معادل ۳.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای کمک‌هالی بشردوستانه و هم‌چنین تجهیزات و تسلیحات مرگبار و غیرمرگبار به اوکراین اختصاص داده است.»

رئیس‌جمهور لهستان در گفت‌وگو با کانال یوتیوبی «زیرو» بیان کرد: «ما واقعا تجهیزات زیادی را در راستای توانایی‌های خود به اوکراین اختصاص دادیم. بخش عمده کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اوکراین حدود ۳.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی ما است. ارزش آن حدود ۱۰۰ میلیارد زلوتی بوده که ۱۲ میلیارد آن کمک نظامی می‌باشد.»

طبق آنچه «آندژی دودا» اعلام کرده، لهستان نزدیک به ۴۰۰ تانک به همراه صدها نفربر زرهی، خودروهای جنگی پیاده‌نظام، هویتزرهای خودکششی، راکت‌انداز، ۱۰ هواپیمای میگ-۲۹ و ۱۰ هلیکوپتر به اوکراین تحویل داده است.

دودا روز شنبه در جریان سفری غیرمنتظره به کی‌یف، وعده داد که به کمک‌های نظامی برای اوکراین ادامه دهد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، کشورهای غربی از جمله آمریکا کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده‌اند. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ» تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و تاکید دارد که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    7 0
    روسیه بدجوری گیر کرده
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      1 3
      احسنت، روسیه بد جوری گیر کرده ولی اوکراین داره گدایی میکنه!! 😜😜😜🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • سهیل بشردوست DE ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    0 0
    با وجودی که لهستان اقتصاد نسبتا پویایی داره, نزدیک به دو میلیون جوان لهستانی برای زندگی بهتر به آلمان مهاجرت کردند در چند سال اخیر، قیمت مواد غذایی برای خود لهستانی ها نسبتا بالاست. این مورد بذل و بخشش ها به بیگانه البته برای ما مردم ایران هم ناآشنا نیست
  • TR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    4 0
    انشالله بزودی زود و بحق صاحب الزمان ، شاید مرگ پوتین و تجزیه روسیه خواهیم بود و نیز همه دوستداران پوتین در آینده نزدیک از این غصه دق کرده و یا بدست سردار آزادی و انسانیت ، زلسنکی کبیر ، کشته خواهند شد . آمین یا رب العالمین و دست خداوند اینچنین از آستین ابر قهرمان دوران ، زلسنکی شجاع و دلیر ، بیرون آمد و نیز قهر خداوند شامل حال همه دیکتاتورهای عالم خواهد شد. آمین
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      0 0
      یه پک دیه بیزن تا ژلنسکی کبیر پرواژ کن برو دشتبوس.
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      0 0
      نگوترو خدا حیف نیست این جوان رشید بمیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس