کد خبر 1636852
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

معرفی بهترین پرینترهای لیبل زن

امروزه پرینترهای لیبل زن یا دستگاه‌های پرینت برچسب، جز لاینفک اکثر کسب و کارها برای چاپ لیبل و برچسب می باشند. چنانچه شما صاحب فروشگاهی هستید و یا کسب‌وکار اینترنتی دارید، برای چاپ بارکد، نام و قیمت کالا ، مشخص کردن آدرس و نام گیرنده از لیبل استفاده می‌کنید و یا حتی اگر در شرکت خود قصد دارید اموال و تجهیزات را مدیریت کنید، الزاماً باید از لیبل‌هایی موسوم به لیبل اموال استفاده نمایید که وظیفه چاپ‌لیبل در همه‌ی مثال‌های ذکر شده، برعهده دستگاه لیبل زن می باشد. بنابراین در این مقاله می‌خواهیم 4 برند و تولیدکننده مطرح پرینترهای حرارتی و لیبل‌زن در دنیا را معرفی نماییم و از هر کدام یک مدل‌را مورد بررسی اجمالی قرار دهیم.

معرفی بهترین پرینترهای لیبل زن

زبرا ( Zebra Technologies )

اولین و مطرح‌ترین کمپانی تولیدکننده پرینترهای حرارتی، کمپانی زبرا آمریکاست که در سال 1969 توسط دو مهندس جوان به نام‌های "های اِد کپلان" و "گِرهارد کِلِس" تاسیس شد. این شرکت، اولین زبان برنامه‌نویسی و مفسر چاپگرهای حرارتی را با نام ZPL یا (Zebra Programming Language) طراحی و توسعه نمود، بگونه‌ای که امروزه اکثر تولیدکننده‌های پرینترهای حرارتی، از این زبان برای براقرای ارتباط لیبل پرینتر با کامپیوتر یا موبایل کاربر استفاده می کنند. کمپانی زبرا در سال 2013، کارخانه خود را به چین منتقل کرد و از آن زمان به بعد پرینترهای حرارتی برند زبرا، تحت لیسانس و استانداردهای زبرا آمریکا در چین تولید می‌شوند که کیفیت بسیار مطلوبی دارند. متاسفانه به دلیل تحریم‌های آمریکا، این کمپانی در ایران نماینده قانونی و مستقیم ندارد، اما بازرگانان ایرانی، با دور زدن تحریم‌ها اقدام به واردات و فروش پرینترهای لیبل زن زبرا در ایران نموده‌اند.

لیبل پرینتر زبرا GC420T

یکی از بهترین مدل‌های لیبل زن زبرا، لیبل‌پرینتر GC420T می باشد. این پرینتر لیبل زن از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. هر چند در ایران بصورت استوک و دست دوم وجود دارد که ممکن است به دلیل تعویض پرینت هد آن با مدل‌های طرح، کاربران ایرانی نتوانند کیفیت اصلی دستگاه را تجربه کنند. این پرینتر می تواند رول ریبون 75 متری را در خود جای دهد. پورت استاندارد آن USB است و کاربری آسانی دارد.

تالی داسکام ( Tally Dascom )

کمپانی داسکام در سال 1988 در آلمان تاسیس شد و اساس کار خود را تحقیق، توسعه و تولید انواع پرینترهای حرارتی مانند فیش پرینتر و لیبل پرینتر ، پرینترهای سوزنی مانند پرینتر چک، و همچنین انواع پرینتر همراه قرار دارد و به موفقیت های متعددی نیز در این عرصه نائل آمد. این شرکت در سال 2009 میلادی، با کمپانی تالی آمریکا ( سال تاسیس 1949 )، ادغام گردید و از پس این ادغام، برند تالی داسکام متولد شد. در همان سال اولین نمونه از سری پرینترهای لیبل زن تالی داسکام وارد بازارهای آمریکا، اروپا و آسیا مخصوصاً چین گردید که به علت کیفیت بالا و مطلوب و همچنین قیمت مقرون بصرفه آن در مقایسه با سایر مدل‌ها مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفت. کمپانی تالی داسکام لیبل پرینترهای خود را در سه بخش لیبل پرینترهای رومیزی (Desktop Label Printers) ، لیبل پرینترهای صنعتی (Industrial Label Printers) و پرینتر همراه (Mobile Printers) توسعه داد. جالب است که بدانید این کمپانی در ایران نمایندگی رسمی و معتبر نیز دارد. شرکت واریان از دهه شصت خورشیدی به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش کمپانی تالی و پس از آن تالی داسکام فعالیت نموده و کلیه محصولات برندهای تالی و تالی داسکام را در ایران پوشش میدهد. این شرکت بلحاظ ارتباط مستقیم با کمپانی تالی داسکام، همواره از آخرین آپدیت‌های نرم افزاری‌،سخت افزاری و پشتیبانی فنی نیز برخوردار است و به واسطه واحد تخصصی خدمات پس از فروش خود، پرینترهای تالی را 18 تا 36 ماه گارانتی می نماید.

لیبل پرینتر تالی داسکام DL210

به جرات یکی از بهترین لیبل پرینتر تولید شده در جهان، پرینتر لیبل زن تالی داسکام مدل DL210 می باشد. این پرینتر برچسب علاوه بر سرعت بسیار بالا، دارای سنسور لیبل قابل تنظیم بوده و می تواند طیف گستردهای از کاربردهای چاپ لیبل و یا پرینت‌های حرارتی را پوشش دهد. کیفیت پرینت‌هد آن عالی ارزیابی شده و عملاً تا مدت‌ها همراه کاربر خود در فرایندهای مرتبط با چاپ لیبل خواهد بود. این پرینتر از آپشن‌های گوناگونی مانند کاتر خودکار، لیبل پوست‌کن، پورت‌های سریال، پارالل و شبکه نیز برخوردار است که حسب نیاز کاربر می تواند به دستگاه اضافه شود.

سیتیزن (Citizen Systems)

شرکت سیتیزن سیستمز، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سیتیزن ژاپن (برند مطرح سازنده ساعت در دنیا) می‌باشد. این شرکت با هدف توسعه و تولید محصولات الکترونیک و دیجیتال، پایگذاری گردید. بخشی از محصولات این شرکت پرینترهای حرارتی و لیبل زن است. سیتیزن با ارائه مدل‌های گوناگون پرینترهای حرارتی، بخش گسترده‌ای از کاربردهای مرتبط را پوشش داده است.

لیبل پرینتر سیتیزن CLS-621

چنانچه بدنبال یک پرینتر لیبل زن نیمه‌صنعتی هستید، لیبل پرینتر CLS-621 گزینه‌ی خوبی برای شما است. این دستگاه می‌تواند انواع لیبل‌ها در ابعاد و سایزهای مختلف را چاپ کند از این‌رو برای بسیاری از مشاغل انتخابی مناسب است.

معرفی بهترین پرینترهای لیبل زن

بیکسولون (Bixolon)

یکی دیگر از کمپانی‌های آسیایی تولیدکننده پرینترهای حرارتی، کمپانی کره‌ای بیکسولون است. این شرکت در سال 2002 و در شهر سئونگام کره جنوبی تاسیس شد و ار همان ابتدا هدف این شرکت ورود به بازار تجهیزات فروشگاهی و خرده‌فروشی، علی‌الخصوص پرینترهای فیش‌ زن و لیبل زن تعیین گردید. فیش پرینترهای بیکسلون در بازار ایران خوشنام هستند و به آسانی یافت می شوند هرچند که قیمت بالایی دارند.

لیبل پرینتر بیکسولون SLP-TX400

یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های لیبل زن ، بیکسولون مدل SLP-TX400 می باشد. این پرینتر لیبل زن از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است و یک مدل جانبی به نام TX400N نیز دارد که در این مدل پورت شبکه نیز به دستگاه اضافه شده است. این پرینتر نیز همانند پرینتر لیبل زن تالی داسکام و سیتیزن رول ریبون 300متری را در خود جای میدهد.

بهترین لیبل پرینتر های در بازار ایران

خبر خوب اینکه اکثر مدل‌های هر 4 برند معتبر تولیدکننده پرینترهای لیبل زن در ایران وجود دارند. هرچند که برندهای چینی به علت قیمت بسیار کم و ارزان و متعاقباً کیفیت‌ پایین و نامناسب نیز به وفور در بازار ایران یافت می‌شوند. برندهایی که عموماً در بازار خاورمیانه فقط در ایران وجود دارند و در کشورهای حوزه خلیج فارس جایی ندارند. اما در میان برندهای معتبر دنیا و تولیدکنندگان چینی، شرکت‌های تایوانی نیز وجود دارند که موفق شده اند با قیمت مناسب، دستگاه لیبل زن و فیش پرینتر های با کیفیت ارائه دهند. بازار هدف این شرکت‌ها، مارکت‌های آمریکا و اروپاست‌، به همین دلیل مجبور هستند با رعایت استانداردهای تراز اول دنیا، کالاهای خود را تولید کنند. برندهای تایوانی و معروفی همچون TSC، Birch و TallySunدر این دسته قرار می گیرند.

کلام آخر

در پایان توجه داشته باشید که چنانچه قصد خرید پرینتر لیبل زن ، فیش پرینتر و یا موبایل پرینتر را دارید، الزاماً ملاک شما برای پیدا کردن بهترین گزینه، نباید مشخصات فنی آن مانند سرعت و یا حافظه داخلی آن باشد. چه‌بسا ممکن است یک پرینتر لیبل زن زبرا سرعت کمتری از یک لیبل پرینتر چینی داشته باشد اما قیمتش حداقل دو برابر بیشتر باشد. اختلاف اصلی آن‌ها در کیفیت ساخت، ماندگاری و کاربری آسان آن‌هاست. در واقع قیمت پرینتر لیبل زن ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد. پس در هنگام خرید چنین تجهیزاتی، صرفاً مشخصات کاتالوگی را به عنوان ملاک اصلی لحاظ نکنید، تا بتوانید بهترین پرینتر لیبل زن مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

معرفی بهترین پرینترهای لیبل زن


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس