کد خبر 1637147
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
فوت عابر پیاده

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۳۰ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در ساعات ۲۴ تا ۴ صبح روی می‌دهند و در ۴ ماهه ابتدایی سال تا کنون ۱۱۷ عابر پیاده در این بازه زمانی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش مشرق، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: با توجه به اینکه در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۳ حدود ۵۸ درصد از تصادفات فوتی در ساعت شب و تاریکی هوا رخ داده، این موضوع نشان‌دهنده اهمیت و نقش روشنایی در بحث تصادفات است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی، ۱۱۷ نفر از تصادفات فوتی در ساعات تاریکی هوا روی داده است که معادل ۵۸ درصد از کل تصادفات را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رتبه اول ساعات تصادفات فوتی در شهر تهران هم در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری بین ساعات ۱۲ تا ۴ بامداد است که بین ۲۹ تا ۳۰ درصد تصادفات فوتی شهر تهران در این ساعات روی می‌دهد.

موسوی‌پور بیان کرد: همچنین در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ ، ۶۵ درصد از تصادفات فوتی در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است و این موضوع را به سمت و سویی می‌برد که به چه میزان تصادفات در بزرگراه‌ها حائز اهمیت است.

وی ضمن بیان این موضوع که ۴۵ درصد از علل تامه تصادفات به عدم توجه به جلو از سوی رانندگان باز می‌گردد، گفت: خیلی از زمان‌ها کاربران ترافیکی عابران پیاده را رؤیت نمی‌کنند و یا اینکه به دلیل عدم روشنایی کافی با تأخیر عابرین پیاده را می‌بینند. البته آمار ۴۵ درصد این مطلب را به ما می‌گوید که در ۴۵ درصد از تصادفات فوتی راننده عابرپیاده را به خوبی رؤیت نکرده است.

موسوی‌پور بیان کرد: متاسفانه در بحث بزرگراه‌ها، در ۴ ماهه نخست سال جاری بزرگراه آزادگان ۱۰ درصد از تصادفات فوتی را به تنهایی به خود اختصاص داده است که سهم زیادی از این درصد نیز به عابرین پیاده باز می‌گردد.

وی افزود: اگر عابران پیاده به درستی توسط موتورسیکلت‌سواران و خودروسواران دیده شوند، می‌تواند در بروز تصادفات و پیشگیری از برخوردها بسیار مؤثر باشند. در برخی ساعات که معابر تاریک است و سطح راه روشنایی کافی ندارد، متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از معابر ما به‌ویژه معابر بزرگراهی که در این ساعات خلوت‌تر و سرعت‌ها هم بالا است متاسفانه تصادفات فوتی بیشتری روی می‌دهد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند باعث کاهش و یا حتی جلوگیری از تصادفات فوتی در شهر تهران شود، بحث تامین روشنایی لازم و کافی در سطح معابر برای دید بهتر رانندگان عبوری است تا بتوانند سایر کاربران ترافیکی را در فاصله‌ای مناسب رؤیت کنند تا مانع از هرگونه تصادف شود.

موسوی‌پور اضافه کرد: بدون شک اگر بخشی از بزرگراه آزادگان که در شب‌ها در تاریکی قرار دارد روشنایی آن تامین شود بدون شک نقش زیادی در کاهش تصادفات فوتی در این محدوده خواهد داشت و ما شاهد کاهش عدد متوفیان در این بزرگراه خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    1 3
    اون الاغی که 4، 5 لاین اتوبان رو در دل تاریکی شب با پای پیاده رد میکنه حقش فقط مرگه. چیزی در محدوده اتوبان شهید زین الدین بین خیابان استقلال تا اتوبان امام علی (ع) زیاد دیده میشه.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    0 1
    خیلی از راننده ها هم گواهینامه به شرط عینک هستن که اصلا عینک نمیزنن!
  • مجید بهرام بیگی وین اطریش AT ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    1 2
    واقعا افتضاح است.در سفری به ایران با چند دوست از بی توجهی به راننده ها و عدم رعایت خطوط پیاده رو شرمنده شدم.بهترین کار این است مانند بسیاری از کشورها چند متر به خطوط عابر پیاده یک قوز خیابانی ایجاد کنند .راننده ها مجبور به کاهش سرعت میشوند و خطرات جانی کاهش می یابد.
  • abbas IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 0
    یکی از مهمترین عوامل تصادفات کمبود روشنایی خیابانهاست نور چراغ خیابانها مانند شمع عاشقانه شده غیر از تصادفات دزدی جابجایی مواد مخدر و ... هم ناشی از تاریکی خیابانهاست صرفه جویی در مصرف برق به چه قیمتی؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس