به گزارش مشرق، سرباز روح‌الله، فعال رسانه در تلگرام نوشت:

عملیات روز اربعین حزب‌الله بعنوان یکی از عملیات‌های ویژه مقاومت لبنان مانند دیگر اقدامات از این جنس دارای چهار مرحله و فاز بوده:
اولا طراحی و شناسایی هدف
ثانیا اجرای عملیات شلیک
ثالثا اصابت سامانه‌های شلیک شده به هدف
و رابعا وارد آمدن خسارات و تلفات مد نظر

حزب الله در نخستین مرحله یعنی شناسایی و طراحی توانست ضمن یک شناسایی دقیق، طراحی درستی از پاسخ به شهادت فواد الشکر را ارائه کند که در سخنرانی خود سید حسن نصر الله به آن اشاره شد.

در مرحله دوم یعنی شلیک با وجود اینکه اسرائیل مدعی عملیات پیش‌دستانه است و با استناد به سخنان صریح و بی‌پرده سید حسن در شلیک تمامی سامانه‌ها بنظر می‌رسد که مجددا حزب‌الله توانسته دستاوردی بزرگ بدست آورد که ادعای رژیم در اقدام پیش‌دستانه اتفاقا بر موفقیت این مرحله از عملیات می‌افزاید چه آنکه علی رغم حملات - به تعبیر سید حسن - کور اسرائیل دقایقی قبل از عملیات، سامانه‌های شلیک کننده عمل کرده‌اند.

در مرحله سوم از آنجا که سید حسن نام و مشخصات اهداف مدنظر را به دقت بیان کرده بنظر می‌رسد که اصابت هم محقق شده است چه آنکه در غیر اینصورت کافی است اسرائیل شواهدی مبنی بر عدم اصابت پهپادهای شلیک شده به بناهای مذکور را به نمایش بگذارد. همین سکوت اسرائیل نشان می‌دهد که سه مرحله نخست فوق الذکر با موفقیت صورت پذیرفته است.

مرحله چهارم یعنی تلفات و تخریب مدنظر مرحله‌ای از عملیات است که در حال حاضر امکان بررسی و ارزیابی آن وجود ندارد مگر آنکه یا منابعی از درون اسرائیل و یا منابع بیرونی بخواهند به آن اذعان کنند. خود سید حسن نیز این بخش از عملیات را موکول به ارزیابی‌های دقیق کرد.

اما فارغ از این ویژگی‌های منحصربفرد عملیات اربعین، شاید آنچه در میان برخی از مدافعان مقاومت گونه‌ای از عدم اقناع از عملیات اربعین را رواج داده، نبود تصویر تخریب و کشتار صهیونیست‌ها خلال این عملیات است. یعنی مرحله چهارم عملیات هرچند چیزی از ارزش مراحل پیشین کم نمی‌کند اما پیوندی مستقیم با ادراک مخاطب دارد.

علاوه بر این به یاد آوردن موقعیت جنگ میان حزب الله و اسرائیل بسیار مهم است که از یاد نبریم این عملیات پیچیده از سوی یک گروه نظامی و نه ارتش یک دولت، علیه یکی از پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین و مورد حمایت‌ترین رژیم‌های دنیا یعنی ارتش متجاوز اسرائیل، صورت گرفته است.

ارزش عملیات حزب‌الله محصور به این نیست که چند افسر اطلاعاتی اسرائیل کشته شدند؛ ارزش اصلی این عملیات در سه بخش نخستین آن است که تا کنون به استناد سانسور و سکوت دشمن می‌توان پذیرفت که بشکلی موفقیت آمیز محقق گشته.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا US ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 0
    نیازی به توجیه غیر واقعی نیست .اقدام درست ، پنهان، ضربه موثر مورد نیاز است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس