کد خبر 1637908
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
مجازات آرسن لوپن پایتخت چه خواهد بود؟

آرسن لوپن پایتخت موبایل قاپ خیابان استاد معین که چندی پیش با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده بود؛ این سوال را در ذهن افکار عمومی ایجاد کرد که چه مجازاتی می‌تواند برای جلوگیری از وقوع این نوع جرایم باشد.

به گزارش مشرق، موبایل قاپ خیابان استاد معین یا «آرسن لوپن پایتخت» که به دلیل شیوه خاص و آرامش حین سرقت معروف شده بود، سه‌شنبه شب (۶ شهریور۱۴۰۳) به همراه سه همدستش بازداشت شد. اتهام این افراد سرقت گوشی است.

تا قبل از اصلاح ماده ۱۰۴ اصلاحی قانون مجازات اسلامی که به موجب قانون کاهش حبس تعزیری، مجازات کیف‌قاپی و موبایل قاپی را در فرضی که ارزش مال مسروقه زیر ۲۰ میلیون تومان و سارق نیز فاقد سابقه محکومیت کیفری بود با قابل گذشت محسوب کردن جرم، به نصف یعنی از ۱ تا ۵ سال حبس به ۶ ماه تا ۲ سال و نیم حبس کاهش داده بود.

با اصلاح این ماده قانونی در فرورین امسال، مجدد این جرم قطع نظر از ارزش مال مسروقه، در زمره جرایم غیرقابل گذشت قرار گرفت و میزان مجازات آن مجدد به ۱ تا ۵ سال حبس افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 0
    شیرینی مال مفت و بدون زحمت جوری رفته زیر زبون سارقا که بازم تا ازاد بشن میرن دنبال سرقت. تو زندان تجربیاتشون رو به هم منتقل میکنن ، میخورن ، میخوابن و حرفه ای تر میشن. کار اجباری طولانی مدت در معادن و راهسازی و خدمات به سربازان در پاسگاههای مرزی شرق جایی که نتونن سرقت کنن شاید یه مقدار تاثیر بذاره. یه خدمتی هم به کشور بشه.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    1 1
    بزودی میاد بیرون و کارهاشو شروع می کنه و برخورد قاطع هم فقط برای مردم عادی است
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    2 0
    خخخ فقط یکسال تازه اونم بعد یکی دوماه دو تا عفو مناسبتی میخوره میاد بیرون البته با تجربه ها بیشتر و جدیدتر دزدی و اعتماد بنفس بالاتر و روحیه بهتر...نمونه اش غائله لاهیجان مجرم سابقه دار بعد خلافش ، بخاطر عدم برخورد بازدارنده ، خشن تر از قبل میشه و هم جون خودش هم بقیه رو بخطر میندازه ..وقتی از اراذل به جای برخورد شدید قهرمان عنوان دار بسازیم جامعه امنیتش از دست میده
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    2 0
    چقدر بازدارنده و عبرت آموز میره زندان آپدیت میشه حرفه ایی تر در حد آل کاپن مشغول میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس