کد خبر 1638061
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
حوادث

کارمند یکی از اداره‌های شرق استان کرمان که از ۱۳ سال قبل ۴ زن و مرد را با شلیک گلوله در بیابان‌های اطراف شهر به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

به گزارش مشرق، معین افشاری، رئیس حوزه قضایی بروات در تشریح رمزگشایی این پرونده جنایی گفت: ماه گذشته گزارش ناپدید شدن مردی میانسال در بخش بروات اعلام و رسیدگی به این پرونده به قاضی غلامعباس عظیمی در دادگاه بروات سپرده شد. با توجه به اینکه طی سال‌های قبل هم گزارش چند فقره ناپدید شدن مرموز چند زن و مرد به دستگاه قضایی و پلیس گزارش شده بود، بلافاصله تحقیقات فنی در این رابطه از سوی قاضی پرونده با همکاری کارآگاهان متخصص پلیس آگاهی در شرق استان کرمان آغاز شد.

افشاری گفت: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شبانه‌روزی و پس از گذشت یک هفته از گزارش ناپدید شدن مرد میانسال، سرانجام سرنخ‌های تازه‌ای به دست قاضی پرونده رسید که بیانگر یک حادثه هولناک بود. کارآگاهان به مردی جوان ظنین شدند و دستورات قضایی لازم برای دستگیری مظنون اصلی پرونده که در یکی از ادارات شرق استان شاغل بود، صادر شد. با دستگیری متهم وی ابتدا منکر به قتل رساندن این فرد میانسال بود که پس از مشاهده مستندات پرونده در نهایت به قتل از طریق شلیک گلوله با کلت کمری اعتراف کرد.

وی افزود: قاضی پرونده با مراجعه به چند فقره پرونده دیگر که در یک دهه قبل اتفاق افتاده و سر به مهر مانده بود، متوجه شباهت‌هایی در این قتل با پرونده‌های سابق شد، بنابراین بازجویی از متهم ادامه یافت و در نهایت در بازجویی‌های فنی متهم پرونده که مردی جوان است، به قتل چهار نفر شامل یک زن و سه مرد دیگر در سال‌های ۱۳۹۱، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷ و آخرین قتل در مرداد ۱۴۰۳ اعتراف کرد.

رئیس حوزه قضایی بروات گفت: متهم که در واقع یک فروشنده عمده مواد مخدر است و شغل کارمندی وی پوششی برای جنایت‌های او بوده، علت و انگیزه اصلی خود را از به قتل رساندن این افراد، انگیزه مالی در زمینه خرید و فروش مواد مخدر اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه ممکن است پرونده ابعاد وسیع‌تری پیدا کند و پای متهمان دیگری به پرونده باز شود، گفت: قاتل پس از انتقال مقتولان به بیابان‌های خارج از شهر اقدام به قتل این افراد و دفن آنها در چاه‌های متروکه می‌کرده است. در حال حاضر جسد دو نفر از مقتولان شامل یک زن و مرد کشف شده و تحقیقات در خصوص کشف دو جسد دیگر ادامه دارد.

این مقام قضایی ضمن قدردانی از زحمات غلامعباس عظیمی، قاضی پرونده و کارآگاهان پلیس آگاهی در کشف جرم، افزود: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستورکار دستگاه قضایی قرار دارد و اطلاعات تکمیلی از طریق روابط عمومی دادگستری استان کرمان به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حقگو IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    21 3
    طرف اعتراف کرده حالا و محل دفن را نشان داده را میفرستند زندان و بعد از سه سال محاکمه می خواهند او را از مرگ نجات دهند ولی باید او را فردا تا یک هفته بعد تیرباران کرد تا تاثیر گذار باشد
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
      0 23
      شاید دلیل موجهی داشته که آنها را کشته است.! شما که درموقعیت او نیستید که قضاوت بکنین!
    • حبیب IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
      8 1
      اگه سریع اعدامش کنن ممکنه داستان خیلی از جنایت های دیگه اش روشن نشه . .
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
      5 0
      در پاسخ به کسی که گفته شاید دلیل موجهی داشته که افراد را کشته عرض می کنم . مطلب را خوب نخواندید وگرنه متوجه می شدید قاتل قاچاقچی مواد مخدر هم بوده است و علت قتل ها را هم گفته است .
    • Nasrin DE ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
      0 0
      بر فرض جهت تاثیرگذار بودن اعدامش کنن اگه باز آدم بیشتری کشته بود چی؟اونموقع راز بقیه قتلاش سر به مهر باقی می مونه باید حسابی ازش اعتراف بگیرن و به وقتش اعدام
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    5 2
    رافت اسلامی احتمالا شامل حال‌ش خواهد شد
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
      0 0
      دقیقا تو این کشور رأفت اسلامی شامل قاتلان و جنایتکاران هست
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    11 0
    سیزده سال چقدر راحت برای خودش میگشته اگر مرداد 1403 قتل انجام نمیداد پیداش نمیکردن
  • قریشی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    16 1
    وقتی سیستم های گزینشی و حراستی ادارات و سازمان ها سلیقه ای و بر اساس سفارش نماینده و فرمانداران رفتار می کنند میشود این نتیجه که طرف مواد فروش ذر بدنه کارمندی دولت قرار میگیره! یا در جای دیگه چند نفر از شهرداران بوکان بصورت مستند در مسائل سنگین و کلان مالی مجرم شناخته میشن ولی دوباره بعد از چند سال همون ها به سمت شهرداری مشرف میشن!
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    6 5
    باور کنید اینو اعدام نمی کنند
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    4 0
    چرا اینقدر دیر؟
  • DE ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    12 4
    قاتل رو چرا دستگیر کردید ؟ جواب بی بی سی و محافل حقوق بشری رو چی میخواهید بدید ؟
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
      0 0
      😅😅😅😅😅
  • تیمسار US ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    0 3
    توی بم بوده به ۱۴ قتل اعتراف کرده رئیس موتوری شهرداری بوده هر کس میکشته با بیل مکانیکی شهرداری براش قبر میکنه روش خاک میریخته از سال ۸۰ شروع به قتل کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس