دفتر دادستانی کل ونزوئلا: حکم بازداشت گونزالس صادر شده است

دفتر دادستانی کل ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از دادگاه‌های این کشور حکم بازداشت ادموندو گونزالس نامزد مخالفان دولت در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ونزوئلا را صادر کرده است.

به گزارش مشرق، بنا بر اعلام دفتر دادستانی کل ونزوئلا این حکم بازداشت به دلیل اتهام‌هایی از جمله توطئه و جعل اسناد عمومی بر علیه گونزالس صادر شده است.

به نوشته رویترز، طارق ویلیام ساب دادستان کل ونزوئلا در پاسخ به درخواست این خبرگزاری برای تائید این خبر، تصویری از حکم بازداشت صادر شده علیه گونزالس را از طریق شبکه اجتماعی تلگرام ارسال کرده است.

از سوی دیگر ماریا کورینا ماچادو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در رابطه با صدور حکم بازداشت گونزالس در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: صدور این حکم ثابت کرد که آنها توانایی درک واقعیت را از دست داده‌اند چرا که تهدید گونزالس به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ونزوئلا، تنها به انسجام بیشتر حامیان وی و افزایش حمایت‌های داخلی و بین‌المللی از او منجر خواهد شد.

پیروزی ادعایی مخالفان دولت ونزوئلا در برابر اعلام پیروزی رسمی نیکلاس مادورو، به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیروهای پلیس و تنش‌های دیپلماتیک این کشور منجر شده است.

روز دوشنبه (۲۹ ژوئیه/هشتم مرداد) یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهور ۶ سال آینده این کشور معرفی شد و در مقابل، اپوزیسیون که به ادموندو گونزالس امید بسته بودند، نه تنها از به رسمیت شناختن نتایج سر باز زدند بلکه گونزالس را «رئیس‌جمهور منتخب» خواندند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا نیکلاس مادورو را با ۵۱.۲ درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با ۴۴.۲ درصد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    0 0
    دقیقا ترفند کدخدای وحشی که در ایران هم اجرا کردند و شکست سختی خورد.توسط خشک مغزان،خائنان وطنفروش،یهودیان مخفی،منافقین(در حال حاظر لو رفته)، سگان درگاه جورج سوروس و.../// دردوبلای همین ونزوئلایی ها با هزاران کیلومتر فاصله بر سر وطنفروشان ایرانی مخصوصا فرخ نژاد و پسرش
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    0 0
    کار درست اینه! اشتباه ما رو تکرار نکنید که چند سال بعد ایادی همین گونزالس خائن بخواهند با یاری سست عنصران اطراف مادورو به ریاست و وزارت و وکالت و مدیریت برسند. فتنه را باید در نطفه خفه کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس