کد خبر 1638936
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
ماجرای «بنفش بپوش» سفیر استرالیا در تهران چه بود؟

صفحه مجازی سفارت استرالیا در ایران، پستی در حمایت از همجنس بازی منتشر کرد. اقدامی شاذ که در صورت عدم پاسخ مناسب، می‌تواند سرآغاز رفتار مشابه از سوی سفارت‌خانه‌های غربی باشد.

به گزارش مشرق، «ایان مک کانویل» سفیر استرالیا در تهران به همراه دبیر دوم سفارت این کشور در ایران پستی در صفحه اینستاگرامی سفارت استرالیا در حمایت از همجنس بازان منتشر کردند. در این پست آمده است: «بنفش بپوش؛ این روز را ما امروز با استفاده از رنگ بنفش در گوشه و کنارهای مختلف و کاپ کیک‌های خوشمزه‌ای که با عشق درست شده‌اند، جشن گرفتیم».

ماجرای «بنفش بپوش» چیست؟

آخرین جمعه ماه آگوست مصادف با یک رویداد سالانه در استرالیا است. نام این روز را گذاشته‌اند: Wear It Purple (بنفش بپوش).

دلیل این نامگذاری به ۱۴ سال قبل بازمی‌گردد. یک دانشجوی همجنس‌باز به نام «تایلر کلمنتی» روز ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۰ (۳۱ شهریور ۱۳۸۹) خود را از پل «جرج واشنگتن» به پایین انداخت. علت خودکشی، انتشار فیلم رابطه جنسی این فرد با یک مرد عنوان شده است.

روز «بنفش بپوش» از سوی «کاترین هادسون» و «اسکات ویلیامز» دو همجنس‌باز استرالیایی در واکنش به خودکشی «تایلر کلمنتی» شکل گرفت.

همجنس بازان استرالیایی در سال ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ترتیب در روز ۱۵ اکتبر، ۲ سپتامبر و ۷ سپتامبر این روز را جشن گرفتند ولی این روز در سال‌های بعدی به آخرین جمعه ماه آگوست هر سال تغییر تاریخ داد.

«کاترین هادسون» گفته بود که رنگ بنفش را به این دلیل انتخاب کرده تا میزان حمایت از «+LGBTQIA» در جامعه و محافل عمومی قابل مشاهده باشد.

استدلال این بود که اگر همجنس‌بازان یا موافقان جریان انحراف جنسی در این روز یک رنگ خاص را بپوشند، جوانان به اصطلاح «+LGBTQIA» می‌فهمند که تنها نیستند. این پوشش بنفش می‌تواند یک دستبند کوچک یا ست لباس و یا هر چیز دیگری باشد. سفیر استرالیا در تهران از یک پاپیون بنفش و دبیر دوم سفارت نیز از یک تی‌شرت بنفش و کاپ کیک به همین رنگ برای این روز استفاده کرد.

انحراف جنسی موسوم به «+LGBTQIA» در حال تبدیل به یک ایدئولوژی در بلوک غرب است. اعتراضات به این موضوع نیز تاثیری در روند این جریان نداشته است.

در همین چارچوب، اقدام سفیر استرالیا را می‌توان در سلسله اقدامات بلوک غرب برای ترویج همجنس بازی در کشورهای اسلامی فهم کرد که طی سالیان اخیر در کشورهای پیرامونی رخ داده است.

روز ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ پرچم «همجنس‌بازان» در محوطه کنسولگری آمریکا در اربیل به مناسبت روز جهانی همجنس‌بازان برافراشته شد.

روز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ مراسمی در نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق برای حمایت از همجنس‌بازی با حضور سفیر کانادا و انگلیس برگزار و پرچم هفت رنگ «همجنس‌بازان» در محوطه ساختمان این مرکز برافراشته شد.

روز ۹ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۸ آذر ۱۳۹۶) ازدواج همجنس‌بازان در پارلمان استرالیا تصویب شد. نخستین ازدواج رسمی همجنس‌بازان در استرالیا نیز روز دوشنبه ۸ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۸ دی ۱۳۹۶) به ثبت رسید و این کشور در بین ۳۹ کشوری قرار گرفت که ازدواج همجنس بازان در آن قانونی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    6 2
    فعلا که دنیا به تسلط همین قشر مریض در اومد و همین قشر و طرفدارانشون دنیا را به گند و لجن کشانده‌اند و در همه لباسها و شکل و شمایل میتوانید پیدایشان کنید و همچنین در ایران
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      0 0
      آنوقت ما که مسلمان و شیعه هستیم نشسته ایم و سر کوچکترین مسئله ایی تو سر و کله همدیگر میزنیم و همدیگر را میدریم.این اصلاح طلبه اون اصولگراست اون شیعه است این سنیه این مذهبی صورتیه اون نارنجیه و... آخر و عاقبت این دعواهای الکی جز این هم نیست که طرفداران همجنسگرایی وقیح میشوند و در این مملکت و دیگر مملکتهای اسلامی پایگاه پیدا میکنند.اختلاف نظرات طبیعی همدیگر را به رسمیت بشناسیم و انقدر دچار تفرقه نشویم.هر قومی دچار تفرقه شد خود را به رقیبانش باخت و همه چیز را واگذار کرد...
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    2 1
    قبلا خودمان بنفش داشتیم که خیری ازش ندیدیم
  • مهدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    2 0
    غرب توسط رفتارهای خودش نابود خواهد شد
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    4 1
    این تاریخ تقریبا مصادف با دولت بنفش خودمانه که !!!
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    2 0
    خوب بود نمودار درصد منحرفین جنسی در کشورها را هم نشان می دادید.
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    3 0
    این رو فهمیدم سفیر استرالیا کونی هست ولی اون زن رو نفهمیدم ماجراش چیه
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    2 0
    این رو فهمیدم سفیر استرالیا هوادار ال جی بی تی هست ولی اون زن رو نفهمیدم ماجراش چیه
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    2 0
    امیدوارم این فرد نفهم که هیچ فرهنگ کشور ما را درک نمی کند هر چه زودتر به کشور خودش بازگردد‌
  • ....... IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 1
    این متن , چه ربطی به ایران دارد که عصبانی شده است؟!!! هیچ اسمی ازایران برده نشده است که!
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    2 0
    زنده باد اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس