کد خبر 1639123
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه احضار شد

در پی انتشار مطلبی موهن در شبکه‌های اجتماعی از سوی سفارت استرالیا در تهران، سفیر این کشور به وزارت خارجه احضار  شد.

به گزارش مشرق، در پی انتشار مطلبی موهن در شبکه‌های اجتماعی توسط سفارت استرالیا در تهران، ایان مک‌کانویل، سفیر این کشور از سوی رئیس اداره منطقه‌ای در روز جاری ۱۳ شهریور به وزارت خارجه احضار شد.

رئیس اداره منطقه‌ای وزارت امور خارجه ضمن اعتراض شدید نسبت به اقدام سفارت استرالیا در انتشار این محتوای هنجارشکنانه، این اقدام را شدیدا محکوم نمود و افزود، مطلب منتشره توسط سفارت استرالیا توهین آمیز و مغایر عرف و آداب و فرهنگ ایرانی و اسلامی است و لازم است به نحوی شایسته جبران گردیده و از تکرار چنین مواردی موکدا اجتناب گردد. بعلاوه چنین اقدامی از سوی سفارت مغایر حقوق بین‌الملل و کنوانسیون دیپلماتیک وین ناظر بر رفتار نمایندگی‌های سیاسی در احترام به قوانین و مقررات دولت پذیرنده است.

رئیس اداره منطقه‌ای وزارت امور خارجه خاطر نشان ساخت: تاریخ روابط و مناسبات خارجی ایران نشانگر حساسیت بالای افکار عمومی و واکنش آنان در قبال چنین رفتارهای هنجار شکنانه‌ای است.

سفیر استرالیا با تأکید بر این‌که سفارت کشورش قطعا تعمدی در اهانت به مردم و ارزش‌های جامعه ایرانی نداشته، گفت در این پیام نامی از ایران برده نشده است.

وی اظهار داشت موارد نگرانی و موضع دولت جمهوری اسلامی ایران را به کانبرا منعکس خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    3 0
    بی شرف، فارسی تویت زده بعدمیگه نامی از ایران نبرده
    • DE ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      0 2
      با همه دنیا که دوباره وارد جنگ شدید! خودکار برسونید به ظریف و عراقچی
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      0 0
      برای شما غربگداهای بدبخت چهارتا کشور در پیتی غربی تمام دنیا هست نه برای ما!!!
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      0 0
      این تندرو آلمانی به جای اینکه دغدغه اخلاق و دین داشته باشه دنبال اینه که از این فرصت استفاده کنه و یه تیکه به دولت پزشکیان بیاندازه!با همین کارهاست که سفرای کشورهای غربی چنین پررو و وقیح شدن که هرکاری میکنن.به جای اینکه یقه دشمن رو بگیریم همه اش داریم یقه خودمون رو میگیریم
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      0 0
      این تندرو آلمانی به جای اینکه دغدغه اخلاق و دین داشته باشه دنبال اینه که از این فرصت استفاده کنه و یه تیکه به دولت پزشکیان بیاندازه!با همین کارهاست که سفرای کشورهای غربی چنین پررو و وقیح شدن که هرکاری میکنن.به جای اینکه یقه دشمن رو بگیریم همه اش داریم یقه خودمون رو میگیریم
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    3 0
    مرد حسابی حماقت جنابعالی چه ارتباطی به کانبرا دارد که میخواهید منعکس کنید. مرض از خودته
  • مهدی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    2 0
    اقدام وزارت امور خارجه در احضار سفیر مروج همجنس گرایی کار بسیار درستی بود به امید اقدام های بیشتر و قاطعانه تر از سوی مسئولین در اقدامات مشابه اینچنینی
  • US ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    3 0
    وزارت امور خارجه لال بود که بگه بی همه چیز وقتی تو ایران و بزبان فارسی مطلب میزنی معلومه که مخاطبانتان ایرانیان داخل ایران هستن،‌ نیازی به نام بردن از ملت یا کشور نیست، بندازنش بیرون پدرسوخته رو بگن برو همونجایی که برای اونها مطلب منظورت بوده به زبان اونها گه زیادی بخور نه اینجا. البته ببتشید، یادم رفت که این اتفاق در دولت سوم روحانی و درحضور ظریف و عراقچی یا حتی با هماهنگی اونها در اجرای وقیحانه سند چشم انداز ۲۰۳۰ بوده و این احضار کردن هم فرمالیته و خر کردن مردم هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس