کد خبر 1639102
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
تشدید تنش بین نتانیاهو و گالانت/افزایش درخواست‌ها برای عزل یا استعفای وزیر جنگ

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از تشدید تنش بین نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و افزایش درخواست‌ها برای عزل یا استعفای وزیر جنگ از این منصب‌ خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه «هاآرتص» که بلندگوی چپ‌گرایان رژیم اشغالگر است، نوشت: در رابطه سمی کنونی بین «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، این نتانیاهوست که دست برتر را دارد. چرا گالانت، استعفا نمی دهد.

این رسانه صهیونیستی به شکست رژیم اشغالگر در عملیات «طوفان الاقصی» و همچنین جنگ غزه اشاره و اضافه کرد: از گالانت به عنوان وزیر جنگی یاد خواهند کرد که در شکست سیاسی-نظامی اسرائیل در طولانی ترین جنگ تاریخ (جعلیش)، کنار نتانیاهو ایستاد.

هاآرتص در عین حال به چندبار استعفای گالانت از وزارت جنگ در یک سال گذشته اشاره کرد و نوشت: گالانت نماینده نخبگان اجتماعی-اقتصادی و دستگاه امنیتی اسرائیل برای مقابله با نتانیاهو است.

این رسانه صهیونیستی به تنش کنونی بین گالانت و نتانیاهو درباره تداوم حضور نظامی در محور «صلاح الدین» و تصویب این موضوع در کابینه امنیتی نیز اشاره کرد و خواستار کناره گیری وی از منصب وزارت جنگ شد.

روزنامه چپ‌گرای هاآرتص در حالی خواستار اقدام اعتراضی گالانت و استعفای وی شده است که راست‌گرایان کابینه حاکم نیز خواستار عزل وی توسط نتانیاهو هستند.

به دنبال درخواست گالانت برای تبادل اسرا با مقاومت فلسطین، شماری از وزرای کابینه نتانیاهو خواستار برکناری وی شدند.

این درخواست وزیر جنگ رژیم اشغالگر باعث خشم اعضای افراطی کابینه این رژیم شد و شماری از آنها از جمله «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه صهیونیستی، خواستار برکناری گالانت شدند.

تشدید تنش بین مقامات صهیونیست در حالی است که فراخوان‌های گسترده‌ای برای اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی منتشر شده که هدف از آنها، تحت فشار قرار دادن کابینه نتانیاهو برای تبادل اسرا با مقاومت فلسطین است.

با گذشت بیش از۱۱ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای یادشده را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است.

در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد، بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند و چند دوره مذاکره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس