کد خبر 1640391
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
1

طیفی از جریان اصلاحات همچنان حل مشکلات را نه در داخل که در خارج دیده و تلاش می‌کنند که محور حل مشکلات اقتصادی را به مساله احیای برجام گره بزنند.

به گزارش مشرق، یک روزنامه اصلاح‌طلب با گره زدن حل مشکلات اقتصادی به موضوع برجام تاکید کرد که به دلیل عملی نشدن حل مشکلات اقتصادی به دلیل احیای برجام، باید به سمت تغییر فضای عمومی با تغییرات فرهنگی حرکت کرد.

روزنامه اعتماد در این زمینه با بیان اینکه «اولویت تغییر فرهنگی» در کنار «اولویت تغییر معیشتی و اقتصادی» عملا در حال نادیده گرفته شدن است نوشت:

به دیگر سخن، تصور کنیم شهریور ۱۴۰۴ یک سال پیشین را داریم مرور می‌کنیم. بعید است در طول این یک سال، در سیاست خارجی «برجام خاصی» رخ بدهد. بعید است در طول یک سال، به جای آنکه تنها تورم‌ اوج‌ نگرفته باشد، قیمت‌ها نیز چنان تعدیل شود که بر ‌قدرت خرید مردم بیفزاید.

این روزنامه اصلاح طلب در این رابطه اما پیشنهاد داد که می‌توان در طول این یک سال - به تعبیر هابرماس - «فضای عمومی» را تغییر داد و ‌قدری اکسیژن به آن تزریق کرد. حال و هوا و عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را با قدری آزادی نرم و خوشایند ساخت تا مردم لااقل در سایه فضای عمومی و تغییر یافته، ضمن افزایش امید، مشکلات دیگر اقتصادی، معیشتی، سیاست داخلی و سیاست بین‌الملل را تحمل کنند.

تاملی بر مطلب روزنامه اعتماد نشان می‌دهد که طیفی از جریان اصلاحات همچنان حل مشکلات را نه در داخل که در خارج دیده و تلاش می کنند که محور حل مشکلات اقتصادی را به مساله احیای برجام گره بزنند.

اصلاح طلبان در این زمینه با عدم مسئولیت پذیری برای ساختن کشور با اتکای به داخل از سوی دیگر می کوشند تا کاهلی خود در ساخت کشور را با مُسکن آزادهای فرهنگی- اجتماعی و آنهم به صورت مقطعی جبران کرده و به دادن آدرس های غلط برای حل مشکلات اقدام ورزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    11 19
    اصلاح طلبان تهوع آور عشق مذاکره !!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      0 14
      این جماعت برای حکومت کردن و درصندلی قدرت ماندن حاضرند ایران را به حراج بگذارند. ننگ برجام تا ابد روی پیشانیش آن حک شده‌است.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 1
    میسر میشه مثل دولت روحانی با گروگان گیری معیشت مردم و گران کردن همه چیز و قطع مکرر برق و انداختن همه اینها گردن تحریم ها
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 22
    براظریف نون داره
  • LU ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 0
    بدون تعارف: قسمت بزرگی از جامعه قوانین کنونی رو‌ نمی پذیرید و پافشاری یک اقلیت تندرو فقط برای حکومت گران تمام می شود؛ همان طور که اتفاقات ۱۴۰۱ باعث فرار سرمایه های انسانی و اقتصادی شد. بدون تغییر فرهنگی از همین حالا آخر خط مشخص.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 1
    دزد چو با چراغ آید گزیده تر برد کالا
  • ناشناس IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    1 13
    افساد طلبان در صددیک آبروریزی دیگر هستند دفعه قبل دماغ سوخته شدند باز هم بدنبال یک تراژدی بی فایده حرکت می‌کنند آمریکا قابل اعتمادددددنیست این قبری که بالا سرش گریه میکنید فاقد مرده است.
  • FR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    1 18
    واقعا این اصلاح‌طلبان تهوع اور و بسیار عقب افتاده و عامی اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس