تیم ملی امارات

تیم ملی امارات به تازگی رو به استفاده از ستاره‌های ۲ تابعیتی جوان آورده است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه دومین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را مقابل امارات برگزار می‌کند.

شاگردان پائولو بنتو که در بازی اول خود موفق به ثبت یک شگفتی شده و قطر، قهرمان ۲ دوره اخیر آسیا را در خانه حریف ۳ بر یک شکست دادند، با انگیزه بالایی به مصاف تیم امیر قلعه‌نویی می‌آیند.

یکی از نکات برجسته تیم فعلی امارات، افزایش استفاده از بازیکنان خارجی است که با تغییر ملیت خود پیراهن این تیم را برتن می‌کنند.

امارات که از این لحاظ فابیو لیما و کایو کاندو برزیلی را به عنوان ۲ بازیکن باتجربه در اختیار دارد، پس از جام ملت‌های اسیا رویکرد جدیدی را در این خصوص پیگیری کرده است.به صورت مثال آنها در حال حاضر از بازیکن ۲۲ ساله‌ای با اصالت انگلیسی به نام مکنزی هانت استفاده می‌کنند.

بازیکن متولد لیورپول که فوتبال خود را در ۶ سالگی از آکادمی اورتون شروع کرد اما از همان زمانی که پدرش برای اشتغال به دبی آمد، مدنظر فدراسیون امارات قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۸ به تیم آکادمی GO PRO این شهر پیوست و حتی پس از بازگشت به انگلیس هم بارها در لیست تیم اصلی اورتون قرار گرفت. هانت اکنون در تیم دسته دومی فیلتوود تاون حضور دارد و در بازی اخیر مقابل قطر برای اولین بار برای امارات به زمین رفت!

اوتون کوامه، مدافع ۲۳ ساله ساحل عاجی که پس از درخشش در تیم خورفکان از سال ۲۰۲۱ به العین منتقل شده و یکی از عناصر اصلی این تیم در فتح لیگ قهرمانان بود هم به تازگی با اخذ تابعیت امارات به جمع شاگردان بنتو اضافه شده و او هم مقابل قطر برای اولین بار در ترکیب اصلی اماراتی‌ها قرار گرفت و به خوبی توانست معز علی را مهار کند.

عصام فائز، هافبک مراکشی‌الاصل ۲۴ ساله سومین بازیکن از این دست امارات است. این بازیکن سال ۲۰۱۸ از آکادمی المپیک خوریبگا به عجمان امارات آمد و با درخشش در ترکیب این تیم جا را برای خودش در تیم ملی این کشور باز کرد. او مقابل قطر بازی نکرد اما ۲ بار پیراهن امارات را پوشیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس