اسیر صهیونیست: اسرائیل چیزی درمورد تونل‌های حماس نمی‌داند/ نتانیاهو دروغگو است

یک اسیر صهیونیست بازگشته از نوار غزه گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و ارتش رژیم صهیونیستی چیزی درمود تونل های جنبش حماس در نوار غزه نمی دانند.

به گزارش مشرق، «عدینا موشیه» اسیر صهیونیست بازگشته از نوار غزه گفت که ارتش رژیم اسرائیل هیچ چیزی درمورد تونل های جنبش حماس نمی داند و سازمان امنیت داخلی این رژیم موسوم به «شاباک» از او درخواست کرده است که نقشه تونل های نوار غزه را بکشد.

وی تاکید کرد: شاباک از من خواست نقشه تونل ها را طراحی کنم و پاسخ دادم که من هنرمند نیستم. دلیل درخواست شاباک این است که آن ها چیزی درمورد تونل ها نمی دانند. تونل های نوار غزه بسیار گسترده و طولانی هستند و در زیر زمین در سرتا سر نوار غزه قرار دارند. در نوار غزه تنها یک تونل وجود ندارد بلکه شبکه ای از چندین تونل وجود دارد که بی انتها هستند.

این اسیر صهیونیست بازگشته از نوار غزه افزود: فشار نظامی کمکی به بازگرداندن اسرای (صهیونیست) نمی کند. نتانیاهو دروغ می گوید و او و ارتش چیزی درمود تونل های حماس در نوار غزه نمی دانند.

او با اشاره به حضور خود در تظاهراتی که خانواده های اسرای صهیونیست برای تاکید بر لزوم بسته شدن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین برگزار کردند، تاکید کرد: شاباک از طرف خود مهندسی برای من فرستاد و از من خواست توضیح دهم که تونل های حماس، تلفن ها و سیم های مخابراتی چگونه هستند و این تلفن ها و سیم ها کجا قرار دارند. این امر ثابت می کند که شاباک هیچ چیزی درمورد تونل ها نمی داند.

شب گذشته هزاران صهیونیست در حمایت از امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در نوار غزه تظاهرات کردند و خواستار مبادله فوری اسرا شدند.

با گذشت بیش از ۱۱ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده و این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی آنها هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند و چند دوره مذاکره در این باره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس