کد خبر 1640761
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
« تبون » باردیگر رئیس جمهور الجزایر شد

شهروندان الجزایری برای دومین بار « عبدالمجید تبون» را راهی کاخ ریاست جمهوری کردند.

به گزارش مشرق، بیش از ۲۴ میلیون شهروند الجزایری دارای حق رای، شنبه هفته جاری پای صندوق‌های رای رفتند تا یازدهمین رئیس جمهور کشورشان را برای یک دروه ۵ ساله انتخاب کنند.

در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور کنونی به عنوان نامزد مستقل و «حسانی شریف عبدالعالی» از جنبش جامعه صلح ( اسلام‌گرا ) و « اوشیش یوسف» از حزب جبهه نیروهای سوسیالیست ( چپگرا ) با یکدیگر رقابت کردند.

« عبدالمجید تبون » با بدست آوردن ۹۴/۶۵ درصد آرای مثبت رای دهندگان الجزایری برای بار دوم کاخ ریاست جمهوری این کشور راه یافت.

« محمد شرفی » رئیس ارداره مستقل انتخابات ملی الجزایر گفت: عبدالمجید تبون با کسب ۵ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۲۵۳ رای مثبت بر رقبای خود پیشی گرفت و به کاخ ریاست جمهوری راه یافت.

به گفته وی، تبون در این دوره انتخابات تبون ۹۴/۶۵ درصد آرای مثبت رای دهندگان الجزایری را از آن خود کرد.

شرفی نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری الجزایر را « حسانی شریف عبدالعالی » از جنبش جامعه صلح خواند و اظهار داشت: حسانی شریف ۱۷۸ هزار و ۷۹۷ رای مثبت شهروندان را بدست آورد و این معادل ۳/۱۷ درصد آرای ریخته شده به صندوق‌هاست.

به نوشته روزنامه الجزایری « خبر امروز» رئیس اداره مستقل انتخابات ملی الجزایر «اوشیش یوسف» را نفر سوم این انتخابات نامید که توانست ۱۲۲ هزار ۱۴۶ رای مثبت الجزایری‌ها را از آن خود کند و این معادل ۲/۱۶ آرای ریخته شده به صندوق‌هاست.

وی مجموع آراء ریخته شده به صندوق‌ها را ۵ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۹۶ رای اعلام و تصریح کرد: با احتساب آرای سفید و باطله میزان مشارکت مردمی در این دوره از انتخابات ۲۳/۱۲ در صد بوده‌ است.

با پیروزی تبون در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر راهبران ، روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای مختلف جهان پیام تبریک به الجزیره ( پایتخت الجزایر ) فرستادند. عبدالمجید تبون با شرکت در انتخابات ۲۰۱۹ با کسب ۵۸ در صد آرای مثبت شهروندان الجزایری توانست برای اولین بار به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس