امیرحسین فتحی - استراماچونی - علی خطیر

حضور سه تن از مدیران سابق باشگاه استقلال در برنامه تلویزیونی مشخص کرد اتفاقات اخیر پیرامون ابقای جواد نکونام به مذاق برخی خوش نیامده است.

سرویس ورزش مشرق - پس از انتخابات اخیر در بحث مدیریت باشگاه استقلال همواره در طول دو ماه گذشته شاهد بودیم که مخالفت‌هایی از سوی گروهی از مدیران سابق باشگاه استقلال در رابطه با حضور "احمد شهریاری" در جمع اعضای هیئت مدیره و مدیریت باشگاه استقلال صورت گرفت.

سید کاظم اولیایی از مدیران قدیمی باشگاه استقلال در دهه ۶۰، امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال در سال‌های گذشته که همه او را با خاطره تلخ جدایی دو سرمربی موفق آلمانی (شفر) و ایتالیایی (استراماچونی) در باشگاه استقلال به یاد می‌آورند، در کنار علی خطیر که در همان برهه از معاونان فتحی بود و فصل گذشته نیز دائماً با جواد نکونام اصطکاک داشت و در نهایت از کار برکنار شد؛ مهمانانی بودند که مشخصاً برای تخریب جایگاه شهریاری در باشگاه استقلال به استودیوی شبکه سوم سیما رفته بودند.

نسخه عجیب مدیران پیشین استقلال برای باشگاه/ رطب خورده‌های استقلال منع رطب کردند!

**اولیایی؛ مدیری با نسخه‌های کهنه و دم‌دستی!

کاظم اولیایی از مدیران قدیمی استقلال که همواره نامش در طول سال‌های گذشته به عنوان یک آلترناتیو برای نشستن به جای مدیران باشگاه استقلال مطرح بوده طی این سال‌ها همواره در آخرین لحظه و پس از مطرح شدن نامش در جمع کاندیداهای نشستن روی صندلی مدیریت استقلال از این موضوع امتناع می‌کند و سپس در گفتگو با رسانه‌ها دلیل آن را دور ماندن از فضای پرهیاهوی مدیریت در باشگاه استقلال عنوان می‌سازد.

اولیایی که همواره در "بحث کردن" و "راهکار نشان دادن" خودش را موفق و یک چراغ پرنور نشان داده در برنامه فوتبال برتر نیز به همین سبک قدیمی سخن می‌گفت و با ارائه پیشنهاداتی برای ساخته شدن یک مدینه فاضله با استادیوم اختصاصی، راه‌هایی را پیش پای شهریاری و همراهانش در هیئت مدیره باشگاه استقلال قرار می‌داد که یک نوجوان ۱۴ ساله هم می‌تواند چنین پیشنهاداتی را در صفحه شخصی‌اش به باشگاه استقلال ارائه بدهد.

پیشنهاد ساختن استادیوم برای بی‌نیاز شدن استقلال از داشتن ورزشگاه خصوصی جهت گرفتن مجوز حرفه‌ای از AFC از جمله بدیهیاتی است که نه تنها هواداران متخصص باشگاه استقلال بلکه طرفداران عام این تیم در کف خیابان هم از آن مطلع هستند. بیان انتقادات تکراری از سوی کاظم اولیایی نه تنها تازگی و جذابیتی برای مخاطب برنامه فوتبال برتر نداشت بلکه حوصله بیننده را هم سر می‌برد.

نسخه عجیب مدیران پیشین استقلال برای باشگاه/ رطب خورده‌های استقلال منع رطب کردند!

**رطب خورده‌ای که منع رطب می‌کرد!

اما امیرحسین فتحی نیز که در مقام ارائه دهنده راهکار و گره‌گشا و فردی که آمده تا ایرادات شهریاری و همراهانش در هیئت مدیره باشگاه استقلال را بگیرد، به تلویزیون رفته بود مخاطب برنامه محمد حسین میثاقی را به یاد ضرب المثل "رطب خورده منع رطب می‌کند" انداخت.

نسخه عجیب مدیران پیشین استقلال برای باشگاه/ رطب خورده‌های استقلال منع رطب کردند!
تصویر نهم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ مقابل درب ورزشگاه نفت در تهرانسر

*رفتار دور از انتظار با شفر و آبروریزی در اروپا

کمتر استقلالی در کشورمان وجود دارد که فراموش کرده باشد امیرحسین فتحی در مقام مدیر باشگاه استقلال چطور "وینفرد شفر" سرمربی موفق آلمانی تیم استقلال که توانسته بود در فصل اول حضورش در این باشگاه تیمی که خودش نبسته بود (علیرضا منصوریان بسته بود) را به قهرمانی جام حذفی برساند را اخراج کرد!

اخراج شبانه سرمربی آلمانی و ممانعت از ورودش به ورزشگاه نفت در تهرانسر به شکلی زشت و زننده در رسانه های ایران، منطقه و حتی اروپا منعکس شد. طوری که انتشار ویدیوی آن در فضای مجازی موجب خدشه‌دار شدن حیثیت باشگاه استقلال در آسیا و رسانه‌های آلمانی در اروپا شد و آبروی باشگاه قدیمی استقلال رفت. هرچند که این تنها ضرر استقلال در آن مقطع نبود و وقتی فرهاد مجیدی در فاصله ۳ هفته مانده به آخر لیگ هدایت تیم را در دست گرفت شانس قهرمانی برای استقلال در فصل هجدهم لیگ برتر هم از دست رفت. اینها جزو اقدامات مدیریت امیرحسین فتحی در آن سال بود. هرچند که اینها با اتفاقات ماه‌های پس از آن تکمیل شد تا امیرحسین فتحی در بدترین شرایط و با نارضایتی شدید طرفداران استقلال از این مجموعه جدا شود.

نسخه عجیب مدیران پیشین استقلال برای باشگاه/ رطب خورده‌های استقلال منع رطب کردند!

*ضربه تاریخی فتحی به استقلال با ضرر یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورویی

امیرحسین فتحی پس از اخراج کردن وینفرد شفر به اتفاق علی خطیر معاونش مقدمات حضور آندره‌آ استراموچونی سرمربی سابق اینتر در باشگاه استقلال را مهیا کردند اما بر اساس آنچه هرگز دلیلش مشخص نشد پس از اوج‌گیری استقلال با این مربی (از هفته چهارم به بعد) به یکباره اقساط ماهیانه قرارداد این ایتالیایی پرداخت نشد تا در نهایت استراماچونی که یک وکیل زبده و حرفه‌ای داشت با استناد به بند قراردادش از ایران خارج شده و باشگاه استقلال را از فصل نوزدهم تا اواخر فصل بیست و دوم با چالشی سنگین مواجه کند.

ضرر یک میلیون و چهارصد هزار یورویی امیرحسین فتحی چندین مدیر پس از او را درگیر این موضوع کرد تا در نهایت سید "حجت کریمی" که جانشین علی فتح الله زاده (مدیرعامل موقت استقلال در لیگ بیست و دوم) شده بود با روابط خوبش با یک بانک خصوصی مشکل بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را پس از حدود سه فصل کاملاً از بین ببرد و پرونده استراماچونی را ببندد. با این وجود امیرحسین فتحی در برنامه فوتبال برتر چنان به استقلال و مدیرانش راهکار نشان می‌داد و اعضای فعلی را ناکارآمد می‌دانست که اگر هواداری از سوابق او خبر نداشت افسوس می‌خورد چرا این باشگاه از وجود مدیری همچون او بی بهره مانده است.

نسخه عجیب مدیران پیشین استقلال برای باشگاه/ رطب خورده‌های استقلال منع رطب کردند!

**سکوت خطیر پس از مدتها فقط برای تاختن به شهریاری شکست!

اما علی خطیر مدیرعامل فصل گذشته استقلال و از معاونان پیشین باشگاه استقلال نیز یکی دیگر از مهمانان این برنامه بود که در تابستان سال گذشته پس از دخالت‌های مکرر و واضح سازمان خصوصی‌سازی در امور داخلی استقلال - که حجت کریمی را به ستوه آورد تا استعفا کند - به این باشگاه برگشت و مدیریتش را در دست گرفت. او در این برنامه به شدت به شهریاری تاخت.

علی خطیر که از همان روز نخست بازگشت به استقلال با اختلافات سنگین و عمیق با سرمربی آبی‌پوشان کارش را آغاز کرد، همواره تا زمانی که در این مجموعه حضور داشت شکافی بزرگ بین او و نکونام وجود داشت. خطیر حتی در شهریور ۱۴۰۲ تا آستانه عزل او نیز پیش رفت و نامه امضا شده هیأت مدیره را هم آماده کرده بود.

عقد قراردادهای عجیب با اسپانسرهای مختلف که بسیاری از پیشکسوتان آنها را در شأن و جایگاه باشگاه استقلال نمی‌دانستند یکی پس از دیگری موجب زیر سوال رفتن مدیریت علی خطیر می‌شد اما این مدیر بی‌اعتنا به این مسائل با موبایل فروشی و شرکتهای دیگری مانند کاسکو، قراردادهایی منعقد می‌کرد که حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون آنها وجود داشت.

در همین رابطه بخوانید:

موبایل موسوی، مالک اسپانسر سابق استقلال بازداشت شد

ماجرای استقلال و چک برگشتی CASCO چیست؟/ چرا مدیریت باشگاه پیگیر بقیه طلبش نمی‌شود؟

افشاگری و حمله شدید عضو پیشین هیئت مدیره استقلال به سمیعی

نسخه عجیب مدیران پیشین استقلال برای باشگاه/ رطب خورده‌های استقلال منع رطب کردند!

*سئوالات مدیر اسبق استقلال از خطیر در سال ۹۸

ناگفته نماند؛ علی خطیر چند فصل پیش که در باشگاه استقلال به عنوان معاون حضور داشت نیز از سوی گروهی از مدیران سابق استقلال به شدت زیر سوال رفت. هنوز از یاد نبرده‌ایم مصاحبه تند علی نظری جویباری قائم مقام سال‌های گذشته باشگاه استقلال در پاسخ به اظهارات علی خطیر در آن برهه که مدعی شد این فرد(خطیر) مانند طرح زوج و فرد دائماً در حال استعفا کردن است.

علی نظری جویباری در بخشی از مصاحبه نسبتاً مفصل خود با خبرگزاری فارس - در مرداد ماه سال ۱۳۹۸ که هنوز هم در آرشیو رسانه ها موجود است - خواستار روشن شدن برخی موارد از سوی علی خطیر شد و گفت: به جای حمله بی دلیل و بی ربط به پیشکسوتان باشگاه استقلال که سازنده تاریخ این باشگاه بزرگ هستند شما تکلیف این موارد را روشن کن:

اول: ما از استقلال هیچ پولی نگرفتیم و با تمام وجود و افتخار برای آن کار کردیم، آیا شما از منظر قانونی حق داشتید قرارداد ۲۰۰ میلیونی با استقلال ببندید و منت آن را بر سر هوادار بگذارید و به نوعی تهدید کنید که آن را می گیرید؟

دوم: کدام مدیر و معاون باشگاه استقلال با پول باشگاه استقلال ۶۰ میلیون پول پیش خانه داده و ۱۲ میلیون تومان اجاره ماهانه که شما چنین کرده اید و به خانه ای که متعلق به پادووانی بود رفتید؟ این پول اشکال ندارد؟

سوم: ۶۰ هزار فرانک سوئیس برای سوپر جام هزینه کردید تا طرح دعوا کنید، نتیجه اش را گزارش دهید.

چهارم: شرح وظایف شما در استقلال چه بوده؟ مدیر رسانه ای بودید؟ مدیر بخش حقوقی؟ مسئول نقل و انتقالات؟ عضو کمیته فنی؟

پنجم: چرا در زمان شفر در جذب بازیکن بدون نظر مربی دخالت می کردید که در ماجرای پابلو ولاسکز این موضوع رسانه ای شد و شفر خشمگین شد و تمرکزش به هم ریخت؟

ششم: چرا وریا غفوری شما را عامل از بین رفتن اتحاد تیم و اخلال در روند تیم قلمداد کرده بود؟

هفتم: در مورد فروش الهیار صیادمنش وسط کورس قهرمانی صحبت کنید آن هم با علم به اینکه در آینده می توانستید او را با قیمت های بالاتری هم بفروشید پس از قهرمانی .

هشتم: سرنوشت درآمد های ارزی استقلال چه شد که هم حقوق ها را کامل پرداخت نکردید و هم ۱۷ بازیکن از جمله پاتوسی را از دست دادید؟

در همین ارتباط بخوانید:

جویباری: حمایت‌های خطیر از فتحی مشکوک است

نسخه عجیب مدیران پیشین استقلال برای باشگاه/ رطب خورده‌های استقلال منع رطب کردند!

**هدف شهریاری است نه سمیعی و نکونام

حالا و در شرایطی که شهریاری حتی برخی از کم و کاستی‌های مدیریت فرشید سمیعی را هم پوشانده و در پس پرده اقدامات مثبتی برای باشگاه استقلال و ایجاد آرامش در آستانه ورود به لیگ نخبگان را انجام داده چنین اقداماتی از سوی برنامه‌های پرمخاطب و برخی رسانه‌ها مشخص می‌کند این مدیر احتمالاً چون درست کار کرده و در حال از بین بردن حواشی است اینچنین مورد تاخت و تاز قرار دارد. حاشیه‌هایی که ظاهراً گروهی از مدیران بیرون از گود نه تنها علاقه‌ای به از بین رفتن آنها ندارند بلکه عمداً می خواهند ایرادها را به گردن نماینده هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در هیئت مدیره باشگاه استقلال بیندازند و او را مقصر جلوه بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    2 1
    حالا واقعا مسئله چیه که باید ازش دفاع بشه ؟! انتقاد از همین روند هیئت مدیره و شهریاری که نام بردید دارند. این انتقاد ها بهتره یا عملکرد غلط چند هفته اخیر هئیت مدیره استقلال ؟! لازم نیست با هر حرفی که نقد سازنده ست بیانیه صادر کنیم ...
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    2 1
    سرتاپای ابن آدمها از اولیایی و خطیر و شهریاری و نکونام و لشکر رسانه ایشان اصلا استقلالی نبستن فقط مایه ننگ میلیونها هوادارند.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    2 0
    این همه فلسفه بافی میکنید و اصل مطلب رو فراموش کردید. اصل مطلب اینه که وقتی تیم رقیب و سوگلی حتی تو یه نیمه 3 گل بخوره داور باید کاری کنه که نیمه دوم 4 تا گل بزنه و کلا چند ساله این تیم در حال کامبک زدن و معجزه کردنه و اصلا نمیبازه و نباید ببازه و از اونور استقلال زمین بره و آسمون بیاد باید دوم بشه چون اولی رو برای لنگ کنار گذاشتن، نتیجه این میشه که 10 ساله استقلال تو حاشیه است و بالعکس پرسپولیس آخر مدیریت و مربیگری و غیرت بازیکنان و... هست. به قول رسول پناه مدیرعامل اسبق پرسپولیس که فیلمش تو اینترنت هم هست هر کی توی این تیم بیاد و بره فرق نداره و تو تیمی که باید ببره همه ستاره اند!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    1 2
    نویسنده ی کیسه کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس