کد خبر 1641775
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی شامات منتشر کرد:

روایت فلسطینی در فضای دیجیتال با تلاش‌های هدفمند برای حذف توسط پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و برخی دولت‌ها مواجه شده است.

پلتفرم‌های مِتا (فیس‌بوک و اینستاگرام) عبارت " من النهر الی البحر" را به عنوان "نفرت‌پراکنی" طبقه‌بندی کرده و روایت فلسطینی را تضعیف می‌کنند.

مِتا به اشتراک‌گذاری لینک‌های رسانه‌های فلسطینی در تلگرام را محدود کرده و نهادهایی که قبلاً چنین لینک‌هایی را به اشتراک گذاشته‌اند را جریمه می‌کند.

مِتا در طول سه روز اول طوفان الاقصی ۷۹۵,۰۰۰ قطعه محتوا را حذف کرده است. بیش از ۴,۸۰۰ اقدام محدودکننده علیه محتوای فلسطینی، از جمله محدودیت‌ها، تعلیق‌ها، حذف‌ها، لغو حساب‌ها و حذف صفحات. میزبانی بیش از ۸,۰۰۰ پست به زبان عبری که به خشونت علیه فلسطینی‌ها را تحریک می‌کنند.

گردش بیش از ۱۵۰ قطعه محتوای گمراه‌کننده و ساخته‌شده که عملیات تهاجمی اسرائیل را توجیه می‌سازد. واتس‌اپ تماس‌ها را قطع و شماره‌های مرتبط با روزنامه‌نگاران و افراد در غزه را حذف می‌کند.محدود کردن دسترسی کاربران به محتوای متمرکز بر فلسطین در اینستاگرام و فیس‌بوک.

این اقدامات هدفمند که به طور عمدی روایت و میراث دیجیتال فلسطینی را پاک می‌کنند، دسترسی به اطلاعات واقعی را مختل کرده و به رژیم اسرائیل این امکان را می‌دهند که بدون چالش رویدادها را از دریچه خود روایت و ثبت کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    0 0
    لعنت براسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس