کد خبر 1641819
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
بورل: اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم ۲ وزیر اسرائیلی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی نشست خبری با وزیر خارجه لبنان، مدعی شد که این اتحادیه در کنار مردم این کشور ایستاده است.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به بیروت سفر کرده، امروز (پنجشنبه) در نشست خبری مشترک با «عبدالله بو حبیب» وزیر خارجه لبنان حاضر شد.

بورل در این نشست خبری گفت: «بحران جاری در سوریه و جنگ غزه پیامدهای منفی برای لبنان دارد. جنگ غزه تهدیدی برای ثبات منطقه [خاورمیانه] به ویژه لبنان است».

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «طبل جنگ پس از سفر من به لبنان در ماه ژانویه، متوقف نشده است. مردم لبنان خواهان صلح، ثبات و توسعه هستند نه جنگ و ما در اتحادیه اروپا برای غلبه بر مشکلات در کنار لبنان هستیم».

این مقام ارشد اروپایی با بیان اینکه ما از تشدید بیشتر در منطقه به دلیل جنگ غزه می‌ترسیم، اظهار داشت: «پیام اصلی من امروز این است که اتحادیه اروپا در کنار مردم لبنان ایستاده است».

طبق این گزارش، بورل در ادامه نشست خبری توضیح داد: «جنگ غزه یک تراژدی وحشتناک برای فلسطینیان است و ما کشتار وحشیانه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم».

وی در این‌باره ادامه داد: «ما می‌خواهیم تشدید درگیری نظامی را کاهش دهیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از این رویکرد پیروی کنند. من از سران لبنان می‌خواهم که برای صلاح کشور با یکدیگر همکاری کنند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «از اکتبر گذشته تاکنون ۴ هزار خانه ویران شده و ۱۱۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود در جنوب لبنان شده‌اند».

بورل با بیان اینکه اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ باید راه را برای حل‌وفصل جامع بحران هموار کند، تصریح کرد: «نهادهای لبنانی از جمله ریاست جمهوری و شورای وزیران باید به کار بازگردند. کار کردن به نفع مردم لبنان راه درستی است».

بر این اساس، وی ضمن ضروری توصیف کردن اصلاح اقتصاد لبنان و تلاش برای بازسازی بانک‌ها، اضافه کرد: «ما آماده ادامه حمایت از رهبران لبنان برای دستیابی به ثبات برای مردم لبنان هستیم. ما آماده کمک هستیم، اما فقط لبنانی‌ها می‌توانند اختلافات داخلی را حل کنند».

در ادامه، این مقام اروپایی با بیان اینکه وقوع جنگ در منطقه غرب آسیا اجتناب‌ناپذیر نیست، گفت: «این امر به اراده [طرف‌ها] برای اجتناب از آن بستگی دارد. ما باید به تلاش برای صلح همه‌جانبه در منطقه ادامه دهیم».

شبکه «المیادین» نیز به نقل بورل گزارش داد: «ما آماده‌ایم تا از جنگ همه‌جانبه بین اسرائیل و لبنان جلوگیری کنیم».

وی همچنین افزود: «اتحادیه اروپا بزرگترین کمک‌کننده به مقامات فلسطینی و غزه است و ما از هر طریق برای دستیابی به آتش‌بس و جلوگیری از تشدید بیشتر تلاش می کنیم».

پیش از این نیز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه آنروا در نوار غزه به انتقاد لفظی بسنده کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس