به گزارش مشرق، کانال تلگرامی محلل نوشت::

روز گذشته روزنامه الاخبار از طرح رژیم صهیونیستی برای ورود به خاک سوریه، دور زدن جنوب لبنان و پیشروی به سمت شرق لبنان با هدف قطع ارتباط عراق و سوریه از لبنان و همچنین قطع اتصال بقاع و جنوب پرده برداشت که در این مسیر ابزارهای صهیونیست‌ها شامل عملیات نظامی خود، فعال‌سازی تروریست‌ها در شمال و جنوب سوریه، فتنه‌انگیزی با هدف تحریک اقلیت‌های قومی در سوریه، آوارگان سوری در لبنان و مخالفان حزب‌الله در لبنان است.

در این خصوص سه داده مهم وجود دارد:

۱. طرح فوق و استفاده صهیونیست‌ها از تروریست‌ها در جنوب سوریه جدی است؛ البته همکاری با اسرائیل به دلیل تجاوز به غزه از سوی برخی حامیان تروریست‌های سوری نیز رد شده اما طیفی از تروریست‌ها نیز از لزوم اتحاد با اسرائیل برای بیرون راندن ایران از جنوب سوریه سخن می‌گویند! برخی از این درگیری‌ها به شبکه‌های اجتماعی هم کشیده شده است.

۲. مدتی قبل نیروهای روس مستقر در قنیطره، از مواضع خود عقب‌نشینی و به صهیونیست‌ها اجازه ساخت میدان مین دادند. اکنون با توجه به سطح بالای تهدیدات اسرائیل، نیروهای روس از درعا و جنوب به سمت قنیطره و مرز جولان گسیل شده و در حال احداث نقاط دیدبانی مشرف به جولان و سرزمین‌های اشغالی هستند. اساساً هماهنگی مقاومت با روسیه در این پرونده، چه در بمباران زیرساخت‌های سوری و لجستیک مقاومت و چه مسائل مرزی در جنوب مهم است.

۳. البته جبهه مقاومت نیز در این مدت به هیچ وجه بیکار نبوده و حداقل از حدود یک ماه پیش تا کنون صدها رزمنده لبنانی، عراقی و یمنی در استعدادهای مختلف به خط جولان اعزام شده‌اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    0 1
    طبق معمول روسیه خیانت کرده و ایران در سوریه دور زده شد
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    1 0
    روسیه اجازه داده تا هر کاری لازمه برای اخراج ایران از سوریه انجام بشه .. معامله های زیادی پشت سر ایران انجام میشه .. نباید به روسیه اینقدر اعتماد میکردیم
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    1 0
    قطع ارتباط عراق با سوریه و لبنان با سوریه یعنی شکست مقاومت .. الانم دارن همین کارو میکنن .. روسیه هم عقب نشسته تا در این خطوط دخالتی نداشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس