کد خبر 1642020
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۸

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

پزشکیان و سیاست خارجی ایران

‏به استثنای انتقاداتی که بسیاری مواقع به ‎#حسن_روحانی بخاطر گذر وی از حد و مرزهای مرسوم داشتم، همواره سعی کرده ام بجای پرداختن به حواشی داخلی و زیر سوال بردن مملکت و سرانش، به سیاست خارجی کشورمان بپردازم. نه اینکه موضوعات داخلی مهم نباشند، خیر! اولا در فاز سیاسی چندان مورد علاقه بنده نیستند، ثانیا همانطور که قبلا هم در پاسخ بعضی ها گفته ام، برای نقد و تخریب جمهوری اسلامی به اندازه کافی سایت و روزنامه و اکانت و لشکر سایبری وجود دارد؛ آنچه به اندازه کافی وجود ندارد، رسانه هایی برای انعکاس توانمندی های برجسته کشورمان و تقویت وحدت است.

لذا به دلیل اهمیت امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی، همواره کوشیدم مسائل اولویت دار داخلی را نیز از این زاویه ببینم، که اگر توانستیم جایگاه منطقه ای و جهانی ایرانمان را ارتقاء داده و قدرت خود را تثبیت و به زورگویان تحمیل کنیم، آن وقت در مسائل در هم تنیده داخلی نیز موفقیت های بیشتری حاصل میشود، چرا که همه شئون مملکت داری وابسته به تقویت حاکمیت و ارتقای امنیت ما در منطقه و جهان است.

شهید رئیسی در طول سه سال ب اعتراف دوست و دشمن گام های بلندی برداشت و توانست قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی را خصوصا در غرب آسیا مسلط نماید. ایران در این مدت کوتاه به جایی رسید که در مواردی، ابرقدرتهایی چون روسیه و چین به او تکیه کردند؛ کشورهای عربی پای میز مذاکره آمدند؛ در سازمانهایی چون شانگهای و بریکس عضو شدیم؛ و تعامل با همسایگان و ممالک مستقل اوج گرفت، ضمن آنکه در این دوره محور مقاومت، با هماهنگی کامل دیپلماسی و میدان به شدت تقویت شد و اسرائیل بطور بی سابقه در تنگنا قرار گرفت.

حتی میشود گفت اگر این پیشرفت و دلگرمی حاصل نمیشد، شاید فلسطینی ها برای اجرای عملیات سرنوشت ساز طوفان الاقصی پا پیش نمیگذاشتند! علی ایحال با حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور شهید، همه اینها به اما و اگر سپرده شد و بیم آن میرفت با روی کار آمدن یک دولت تندرو اصلاح طلب، هرآنچه شهید بزرگوار رشته بود پنبه شود؛ خصوصا اگر روابط با چین و روسیه به دوران حسن روحانی برمیگشت، و التماس به غربی ها از سر گرفته میشد، و با فقدان دلاور مردانی چون شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان، اسرائیل میتوانست از زیر فشارها بیرون آمده و باز نفسی چاق کند!

در چنین شرایط حساسی که کشور نیاز به آرامش و همبستگی، خصوصا در میان عناصر انقلابی دارد، عده ای عامدانه یا جاهلانه، با زمان نشناسی تمام و با راه اندازی جنگ رسانه ای و غبارآلود کردن فضا، علیه رئیس مجلس جمهوری اسلامی که حالا نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم بود، سبب تفرقه در میان قشر حزب اللهی شده، هسته سخت نظام را هدف گرفته و آنها را به جان هم انداختند.

داستان ورود ما به نقد گروه لجن پراکن و حمایت واضح از رئیس مجلس درست از اینجا آغاز شد، هرچند در انتخابات مجلس نیز درباره تفرقه انگیزی نفرت پراکنان مکرر هشدار داده بودیم. اینکه در انتخابات نیز ‎#قالیباف را نسبت به دیگران اصلح میدانستیم به توانمندی ها، تجربه، و همخوانی سوابقش با معیارهای رهبر انقلاب برمیگشت. به هر حال علیرغم حمایت عقلای متعدد از آقای قالیباف، آنچه برای تقویت قدرت جمهوری اسلامی انتظار داشتیم اتفاق نیفتاد و ‎#سعید_جلیلی به لطف تخریب بی سابقه ای که حامیانش مدت ها در حق قالیباف روا داشته بودند توانست به همراه ‎#پزشکیان به دور دوم برود؛ مرحله ای که تمام نظرسنجی ها پزشکیان را پیروز قطعی آن دانسته بودند، حال آنکه همان نظرسنجی ها برای پیروزی پزشکیان در برابر قالیباف اگر به دور دوم میرفت شانس چندانی قائل نبودند.

بگذریم..! با برگزاری انتخابات دور دوم و شکست سعید جلیلی در برابر پزشکیان، تقریبا کارکرد اصلی تخریبها مشخص و بعضی ها به نتیجه دلخواه خود رسیده بودند! یکی از خوشحال ترین طرف ها پس از انتخابات ایران قطعا جبهه غربی-عبری بود که حالا فکر میکرد با خارج شدن دولت از دست انقلابی ها ایران به روزگار سابق برمیگردد؛ اما بعد از مدتی با نقش آفرینی مردی که به ناحق و با تخریب سهمگین هواداران سعید جلیلی مغضوب جبهه انقلاب شده بود، و البته با همراهی و هماهنگی شخص پزشکیان که تا اینجای کار ثابت کرده انقلابی گری فقط به ادعا نیست، دولتی تشکیل شد که در موضوعات راهبردی نظام درست همان مسیر شهید رئیسی را در پیش گرفته است.

چه در مواجهه با آمریکا، چه در ارتباط با همسایگان، و حتی بلوک شرق، همان مواضعی را دارد که دولت سابق داشت که این البته ربطی به اصلاح طلبی و اصولگرایی ندارد و نشان از تبعیت و اهتمام رئیس دولت از سیاست های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری است. در انتصابات و مباحث داخلی البته مواردی هست که به ماهیت اصلاح طلبی دولت پزشکیان برمیگردد و آن را دیگران میتوانند منصفانه نقد کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    5 4
    چرا باید وقتی تازه اومده سر کار سیاستخارجه را تغییر بده وقتی در سیاست داخله اثری از انقلابی اسلامی و جمهوری اسلامی حتی اسلام باقی نگذاشت و تمام بخشهای انقلابی جامعه حذف کرد و دولت را کامل گرفت و مجلس را و فرماندهی کل قوا را و برای گذار از جمهوری اسلامی برنامه ریزی کرد و یک اصلاح اقتصادی را هم انجام نداد و فقط هر انچه غربگراها خواستند انجام داد بعد سیاست خارجه را هم تغییر میدند ایشون پایبند به دموکراسیه اون وقت چه می کنید ها ...اصلا کسی دیگه باقی نمی مونه که مخالفت کنه نه از منظر ایدولوژیک نه سازمانه و نه غیره بله تغییر یک شبه مخالف و مقاومت ایجاد می کنه تغییر مخملی نه ....جواب اینو بده ....
  • FR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 2
    احسنت ! مفید و مختصر واقعیت را بیان کردید
  • مهدی US ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند. بابا می گوید من از سیاست هیچی سرم نمی شود. پس چرا آمدی رئیس جمهور شدی. بابا شما این کاره نیستی و نبودی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس