یک پدیده جدید از موتورسواران در بازار تهران

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پدیده‌ای که در بازار تهران به چشم می خورد حمل یدک توسط موتورسواران است که این اقدام بسیار خطرناک و حادثه ساز است.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی اصغر شریفی، در خصوص ساماندهی تردد موتورسواران تهرانی یا همان طرح ۱۰ توضیح داد و افزود: تخلفات عدیده موتورسواران متأسفانه باعث بروز تصادفات ناگوار می‌شود و در واقع پلیس راهور تهران بزرگ نیز در قالب طرح ۱۰ نیز به طور جد و به شدت نیز آن را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: از جمله این تخلفات می‌توان به ورود به خطوط ویژه، حرکت خلاف جهت، حمل یدک توسط موتورسواران، حمل بار نامتعارف، حرکت بدون استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده روها، حرکت به موازات سایر وسایل نقلیه در بزرگراه‌ها، ورود موتور سواران داخل تونل‌ها اشاره داشت.

سرهنگ شریفی گفت: یک پدیده‌ای که در بازار تهران به چشم می‌خورد این است که یک ترک نشین بر موتورسیکلت می‌نشیند و یک یدک را به وسیله دست خود به دنبال موتورسیکلت می‌کشد که این اقدام بسیار خطرناک و حادثه ساز است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: موتورسواران جز آسیب‌پذیرترین قشر در تصادفات هستند و تنها چیزی که می‌تواند جان آنها را حفظ کند همین کلاه ایمنی می‌باشد.

وی گفت: حرکت در پیاده روها، حرکت به موازات سایر وسایل نقلیه در بزرگراه‌ها نیز بسیار خطرناک است حساب کنید ایمنی موتورسواران همین طور بسیار کم است حال آنکه موتورسوار بخواهد در پیاده رو و در بزرگراه با آن سرعت‌های بالا حرکت کند که در پیاده رو جان عابرین پیاده و در بزرگراه‌ها جان خود و ترک نشین را به خطر می‌اندازند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    15 3
    خسته نباشین خدا قوت خواهشا همین موتور سوارهایی که در پیاده رو و خط ویژه موتور سواری میکنن و موتورهایی که خلاف جهت میزن و بار و گاری غیر مجاز میکشن رو جمع کنین کفایت میکنه و حرکت بزرگیه .کلاه ایمنی خودش باعث کور شدن دید میشه تو شهر کلاه ایمنی میخواد چکار همینجوری ملت کچلی دارن.جاده باید کلاه باشه.تو شهر شرعتی نمیشه رفت.مثلا تو ترافیک وایستادی افسر جریمه میکنه برای کمر بند تو شهر کمربند نقشش چیه این همه تخلف هست .یکم فکر کنین یکی با کمربند پشت ترافیک اصلا قلبش میگیره باید جریمه بشه
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      پیتزا بر ها اکثرا نوجوانان بدون گواهینامه اند که با دستکاری اگزوز عمدا صدایش را بالا میبرند تا از دور شنیده و همه کنار بروند تا زودتر به مقصد رسیده انعام دریافت کنند. پلیس به صاحبان پیتزا فروشان اخطار کند موتورسورانش مزاحمت و با ویراژ دادن ها دیگران را تهدید کنند مغازه اش پلمب و جریمه سنگین باید بدهد. اینگونه خودش سفارش های لازم را به آنها کرده افراد متبحر متعادل و نه شرور استخدام میکند.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    15 0
    "حرکت در پیاده روها" حماقتی است که تنها در ایران انجام میشه. آیا تا 1450 این حماقت تموم میشه؟ تا 1500 چی؟ فقط یه حیوون تو پیاده رو با سرعت حرکت میکنه (با موتور).
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    10 0
    شهر ول شده .کامیونهای حمل بتن درساعات ممنوعه در تمام خیابانها در حال تردد هستندوکسی جلو دارشان نیست
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    12 0
    فقط همینا که تو پیاده رو میان رو آویزون کنین حرف نمیفهمن حتما زور باید بالا سرشون باشه
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    6 0
    موتورها و ماشینهایی که اگزوز موتورشون رو پاره کردن صدای وحشتناک میده آسایش مردم رو میگیرن و آلودگی صوتی درست میکنن اینارو همون اگزور موتور رو بکنین تو حلقشون گاز بدین گوش خودشون کر بشه اگر صداش براشون خوب
  • صیرفیان IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    8 0
    سر و صدای موتورسیکلتها زندگیمان را سیاه کرده !!
  • US ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    6 0
    تو رو خدا این موتورهای صدادار رو جمع کنید ساعت یک و دونصف شب از صداشون دو متر میپریم بالا
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    5 0
    جدیدا موتور سواران افغانی هم که طبیعتا گواهینامه ندارند بهشون اضافه شدند
  • جواد IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 0
    ریشه همه مشکلات کشور اتباعن سالی بالا صد میلیارد دلار اتباع یارانه وارز برا چنج درامدشغلشون می‌خوان کرایه خونه بخاطر اتباع ده برابر شده است اکثرشون هم وهابین وزادوولدی نجومی دارن تغییر بافت جمعیتی حتمیس روزی بیست میلیون لیتر بنزین اتباع مصرف میکنند میلیونها خونه اتباع آب برق گاز مجانی میگیرن نسبت به قیمت جهانی یهود پشت کوچ اتباععععععععع عمدتا وهابی به ایرانه همه یارانه ها باید به کدملی داده بشه وگرنه جمعیت اتباع ایران را سقیقه نشین خواهند کرد
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 1
    ای بابا. دست از سر این جماعت بردارید. اینها اکثرا از نظر مالی مشکل دارند تو گرما و سرما باید با این وسیله خطرناک رفت و آمد کنن شما هم صد تا مشکل براشون درست میکنین. برای تخلفات باید فرهنگ سازی کرد نه توقیف وسیله ای که نون زن و بچشنو درمیارن. شما میتونید جلوی این شوتیها که تو جاده ها با سرعت سرسام آور حرکت میکنن و روزی میلیونها تومان درآمد حرام دارن رو بگیرن. من خودم دیدم که تو جاده بندرعباس حاجی آباد به راحتی دارن تردد میکنن و هیچ کاری باهاشون ندارن. بدون پلاک و با ماشینهای دستکاری شده و با صداهای عجیب و سرعتهای وحشتناک
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    1 0
    بعضی وقتا خبرها عکس مرتبط لازم دارن و عکس الکی جواب نمیده مگر اینکه فکر کنیم خبر رادیویی هست !! کمی زحمت بکشید تا درامدتان زلال بشه !
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    فقط بازار نیست ..درتمام خیابانهایفرعی واصلی و اتوبان وبزرگراه ' انواع واقسام موتور سواران بی قانون وصددرصد بی تربیت و هتاک و پررو رو به تزاید است..رانندگی مثل کار کردن با مین شده و هرلحظه باید منتظر یک موتوری باشی که ناغافل از روبرو وکنارت تمام تمرکزت را بهم میزند وموجب تصادف میشود وفرار میکند .اگر هم چیزی بگویی یا فحش میدهد وگردن کلفتی میکند یا خودش را مثل روباه شل به ننه من غریبم بازی میزند..خلاصه باید یک فکر اساسی شود حقوق شهروندی مردم علنا توسط موتور سوارها به تمسخر گرفته شده
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    پلیس کارش شده جلو دوربین رفتن و سلبریتی شدن برای وزارت و وکالت...شهررا بی قانونی برداشته..موتور نماد بی قانونی و بی نزاکتی و کیف قاپی و زورگیری شده و هیچ کس هم جلودارشان نیست و گویا بی قانونی را برای خودشان یک حق مسلم میدانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس