کد خبر 1642570
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
مشترکان پرمصرف به فکر تامین برق خود باشند

سخنگوی صنعت برق گفت: میزان مصرف انرژی خانگی در ایران ۱.۵ برابر ترکیه و ۲ برابر آمریکاست و سرانه مصرف انرژی در بخش خانگی ایران ۱.۶ برابر متوسط جهانی است.

به گزارش مشرق، ️مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در بخش خانگی ایران به صورت ترکیبی از انرژی گاز و برق استفاده می‌شود گفت: هر گونه مقایسه میزان مصرف با سایر کشورها باید با مقیاس کلی انرژی صورت گیرد.

️مدیرعامل توانیر در خصوص تامین مالی طرحهایی که قرار است در دولت چهاردهم برای آنها برنامه‌ریزی شود، گفت: طرح آنها در دست تهیه است‌؛ و تقریبا نهایی شده و الزامات و روش تامین مالی آن نیز در دست بررسی است که به‌زودی تدوین و سپس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ب️ه گفته وی، احداث حدود ۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه بخار برای تکمیل نیروگاه‌های گازی و تبدیل آن‌ها به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در دست اقدام است؛ همچنین احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر مدنظر است که در فاز اولیه حدود ۱۰هزار مگاوات پیش‌بینی و قرارداد این نیروگاه‌ها منعقد شده و فقط تامین مالی آنها از طریق صندوق توسعه ملی در دست پیگیری است.

م️دیرعامل شرکت توانیر در ادامه با بیان این که در حوزه هوشمندسازی پیش‌بینی شده تا حدود ۹ میلیون کنتور هوشمند با اولویت پرمصرف‌ها در دستور کار قرار گیرد، گفت: خرید کنتورهای هوشمند از طریق سامانه‌های ساتب و برق من برای هر یک از مشترکان امکان‌پذیر است و مشترک پول را به طور مستقیم به کنتورساز پرداخت می‌کند.

و️ی اضافه کرد: تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک رسیده و تقریبا بیش از ۱۰ درصد کنتورها هوشمند شده و بیش از ۶۰درصد مصرف برق کشور توسط کنتورهای هوشمند رصد و پایش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسیحا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    بعد شدت دزدی و رانت و اختلاس و فساد در مسئولین مملکت چند برابر جهان هستش ؟ یا شدت نیروگاه سازی در سالهای اخیر چقدر بوده ؟ شدت قدرت خرید مردم در تهیه وسائل الکترونیکی کم مصرف چقدر در برابر باقی دنیاست ؟
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    رشد اقتصادی همراه با رشد مصرف انرژی است. نمی شود از یک طرف ادعای رشد 5 درصدی داشت و از آنطرف از رشد مصرف انرژی گلایه کرد. البته باید تا می توان از اسراف و هدر رفت انرژی جلوگیری کرد ولی اینگونه مقایسه و صحبتهایی از این نوع بیشتر به اعتراف به ناتوانی در تأمین نیازهای آتی کشور شباهت دارد تا ارائه راه حل و پیشرفت.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    1 0
    تنها چیکه تو ایران زیاده و از دست مردم کاری برنمیاد دزدی مسئولان و اختلاس آنهاست ینی ملت ایران نه مصرف زیاد داره نه چیزی دارن که بخوان مصرف زیاد کنن برقی که در روز 3 ساعت قطعی داره کدام بیشرف میگه ملت ایران مصرفش زیاده حکایت چند سال پیش اون خبرنگار بیشرفی هست که می رفت تو یکی از پمپ بنزین های آلمان و می گفت بنزین اینجا لیتری مثلا 1 سنت استولی نمی گفت حقوق کارمندان و کارگران در آلمان چقدر هست اون بیشرف الان کجاست همان آلمان
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    اختیار دارید ، چهار برابره
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    1 0
    هرروز و هرساعت وهردقیقه و دم به دم که به بهانه های مختلف برق را قطع میکنین چرا دیگه حرف مفت میزنین وگزارش نادرست به مردم میدین؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    1 0
    عوضش خاموشی وقطعی برق ما هم 150برابر آنهاست!!!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    1 0
    آماری کاملا ساختگی تو اروپا و آمریکا حتی اجاقها هم برقی هستند مصرفشون بیشتر از دوبرابر ایرانیان نباشه کمتر نیست دیگه دوره ارائه آمار ساختگی گذشته آقا
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    دروغ دروغ دروغ ! بس کنید
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    چرا نمیگویی آنها هم 150برابر ما گوشت ومیوه و...... میخورن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محسن IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    چرا هر وقت به مقایسه مصرف میرسه ما با آمریکا و اروپا مقایسه میشیم ولی هیچ وقت رفاه و آسایش و قدرت خرید مردم ایران با آمریکا و اروپا مقایسه نمیشه؟
  • رضا IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    2 0
    اصلا این حرفها که بدون سند و مدرک ارائه می شود معتبر نیست زیرا اولا وضعیت اقلیمی کشورهای مختلف یکسان نیست در نتیجه میزان مصرف انرژی نمی تواند همسان باشد. ثانیا بسیاری از کشورهای جهان اصلا امکان سنجش و پایش مصرف انرژی را ندارند. نتیجه این که این حرفها فقط بهانه ای برای توجیه افزایش قیمت انرژی است.
  • هموطن IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    آمارهایی که به اونها استناد میشه نسبت مصرف خانگی نسبت به صنعتی است. و درست است نسبت مصرف خانگی در ایران بالاست به چند دلیل.1-در ایران برق شهرکهای صنعتی قطع میشه تا خونه ها برق داشته باشند.2- با این وضعیت تحریم ها تولید در ایران با 50 در صد ظرفیت کار میکنه.3-تمام دنیا در طول روز اکثر اعضای خانواده یا سر کارند یا در مکانهی عمومی مشغول تحصیل و تفریح هستند ولی در ایران اکپر مرد از بئکاری و بی پولی خونه نشین شدند در نتیجه برق مصرف میکنند. 4-تجهیزات مورد استفاده در اکپر خونه های ایران تکنولوژی عهد بوق هستند در نتیجه مصرفشون بالاست.و... ضمنا میزان مصرف سرانه برق شاخص توسعه هر کشور است. که البته کشور های توسعه یافته سرا نشون خیلی بالاتر از ماست ولی افغانستان و غیره یک سوم ما. لطفا اطلاعات شفاف به مردم بدین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس