ارتقا سوخو-۳۰ و خرید موشک‌های پیشرفته در دستور کار ارمنستان

راهبرد نظامی ارمنستان بر جمهوری آذربایجان متمرکز است به همین دلیل این کشور در پی ارتقا جنگنده‌های سوخو-۳۰ و خرید انواع موشک‌های هوا به هوا و هوا به سطح است.

به گزارش مشرق، ارمنستان در پی کمک هند برای ارتقای ناوگان جنگنده «سوخو-۳۰» و خرید سامانه موشکیزمین‌به‌هواا و هوا به هوا از هند است.

روزنامه «هندوستان تایمز» روز یکشنبه در این باره نوشت،ارتقایء سوخو-۳۰ ارمنستان شامل تجهیزات اویونیک، جنگال و تسلیحات است.

ژنرال «هوانس واردانیان» فرمانده نیروی هوایی ارمنستان گفت: «ما به دنبال نوسازی سوخو-۳۰ خود با کمک هندوستان هستیم زیرا این کشور در این زمینه تخصص زیادی دارد.»

بر اساس این گزارش، ارمنستان مشتاق تقویت سامانه دفاع هوایی خود در میان نگرانی‌های امنیتی منطقه‌ای است و موشک «آسترا» که برای درگیری با هواپیماهای دشمن در فواصل دور طراحی شده از گزینه‌های این کشور است.

این موشک ساخت هند به دلیل دقت، قابلیت‌های دوربرد و ادغام با سوخو-۳۰ توجهات را به خود جلب کرده است. این موشک قادر به درگیری با اهداف تا فاصله ۱۱۰ کیلومتری است.

برای ارمنستان، موشک هوا به «آگیر» نیز فرصتی برای ارتقای آمادگی رزمی هوا به هواست.

مهم‌ترین عامل در راهبرد نظامی ارمنستان، درگیری مداوم آن با جمهوری آذربایجان، با محوریت قره‌باغ کوهستانی است. دو کشور ۲ جنگ بر سر این منطقه داشته‌اند که آخرین آن در سال ۲۰۲۰ با شکست ارمنستان خاتمه یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    6 3
    ارمنستان جعلی باید دوباره ادب شودوسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس