استقلال - الغرافه

پیشکسوت استقلال گفت: نمی‌خواهم ارزش برد بچه‌های تیم را کم کنم اما قطعاً تیم الغرافه با توجه به وضعیت بد چمن ورزشگاه نمی‌توانست آن بازی همیشگی‌اش را ارائه بدهد.

سرویس ورزش مشرق - جواد قراب پیشکسوت فوتبال کشورمان و از مدیران سال‌های گذشته باشگاه استقلال در گفتگو با مشرق، درباره اوضاع و احوال این روزهای فوتبال و اتفاقات مربوط به حاشیه دیدار تیم‌های استقلال و الغرافه همچنین برد مقتدرانه ایت تیم و وضعیت آینده این باشگاه و فوتبال ایران اظهاراتی را مطرح کرد.

در جریان اتفاقات مربوط به بازی استقلال و الغرافه قرار گرفتید؟

بله واقعاً مایه تاسف و خجالت است. متاسفانه نمی‌دانم چه بگویم که بتوانم در کلام اوج ناراحتی ام از اتفاقات اخیر را نشان بدهم. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به لحاظ مالی و ثروت در بهترین شرایط قرار داریم اما متاسفانه قدر داشته‌های مان را نمی‌دانیم. اینقدر در طول سال‌های گذشته درباره رفع مشکلات این چنینی اقدام نکردیم تا در نهایت یک چنین روزی آبروی کشورمان برود.

تیم الغرافه هم به استقلال باخت هم به زمین/ کاری نمانده که با آن آبروی فوتبال‌مان را نبریم/ کاش فدراسیون فوتبال هم مثل کشتی اداره می‌شد
تمرین تیم الغرافه در ورزشگاه شهر قدس

بیشتر از اینکه پای استقلال در این زمینه وسط بود ناراحتید؟

خیر! هیچ فرقی نمی‌کند. چه استقلال باشد چه پرسپولیس چه سپاهان و هر تیم دیگری. مهم آبروی کشورمان است. وقتی خبر قطعی برق ورزشگاه و آن تصاویر از چمن شهر قدس در رسانه‌های داخلی کار می‌شود قطعاً انعکاس آنها در خارج از کشور هم قابل دیدن و تحلیل است. من از این بابت ناراحتم که چرا روزگار فوتبال کشورمان به چنین وضعیتی رسیده است. ما شکر خدا علم داریم، ثروت داریم و این همه نیروی کار ولی متاسفانه نمی‌توانیم از حداقل‌های برگزاری یک مسابقه فوتبال برخوردار باشیم.

ایراد از کجاست؟

اینقدر در سال‌های گذشته درباره ایراد و اشتباهات حرف زده‌ایم که دیگر زبان ما مو درآورده است. باعث خجالت است که یک استادیوم نداریم که آن را مقابل مهمانان‌مان قرار بدهیم و از آنها در آن پذیرایی کنیم. ما ایرانی‌ها ناسلامتی مهمان نواز هستیم و همیشه سعی می‌کنیم در تنگدستی و فقر بهترین و بالاترین خدمت را به مهمانمان بکنیم. اما حالا با وجود این همه ثروت و قعیت جغرافیایی در کشورمان نمی‌توانیم از یک تیم قطری یا تیم‌های دیگر پذیرایی درستی انجام بدهیم. این همایه شرم و خجالت من است. مایه تاسف اهالی فوتبال به ویژه آنهایی که دلشان واقعاً برای این ورزش می‌سوزد است.

تیم الغرافه هم به استقلال باخت هم به زمین/ کاری نمانده که با آن آبروی فوتبال‌مان را نبریم/ کاش فدراسیون فوتبال هم مثل کشتی اداره می‌شد

از این اتفاق تلخ چه درسی باید گرفت؟

اینقدر در طول سال‌های گذشته از این قبیل اتفاقات افتاده که اگر می‌خواستیم درس بگیریم تا به حال فارغ التحصیل شده بودیم و بالاترین مدارک را داشتیم اما متاسفانه کسی گوشش بدهکار این حرف‌ها و اتفاقات نیست. قطعی برق و سوختگی دو تن از پرسنل ورزشگاه شهر قدس بعد از آن اوضاع و احوال آمبولانس و همه این‌ها به علاوه تمرین تیم الغرافه در هوای تاریک همه و همه برای ما نمره منفی حساب می‌شود. استقلال از کجا به کجا رسیده است. باشگاهی که زمانی در همین تهران چندین زمین اختصاصی داشت و در شهرستان‌ها و حتی خارج از کشور استادیوم داشت حالا به جایی رسیده که نمی‌تواند یک زمین تمرینی درست و حسابی داشته باشد.

چه کسی در این باره مقصر است؟

اگر بخواهیم تقصیرکار را معرفی کنیم باید اسم یک لیست بلند بالا را بنویسیم. تقصیر فرد خاصی نیست بلکه همه این مشکلات ناشی از سوء مدیریت است. وقتی مدیرانی از جنس فوتبال در فوتبال نباشند همین می‌شود. وقتی شما یک جوشکار را برای رفع مشکلات فوندانسیون یک ساختمان سر کار بفرستید مشکلی که حل نمی‌شود هیچ بلکه ۱۰ مشکل دیگر هم به وجود می‌آید. وقتی یک آشپز را پشت صندلی هدایت هواپیما بنشانید نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و فقط در کلام صحبت می‌کند و اگر خیلی زرنگ باشد ژست کسی را می‌گیرد که بلد است خلبانی کند. مادامی که مدیران فوتبالی در راس فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال و دیگر باشگاه‌های کشور نباشند همین آش و همین کاسه است.

تیم الغرافه هم به استقلال باخت هم به زمین/ کاری نمانده که با آن آبروی فوتبال‌مان را نبریم/ کاش فدراسیون فوتبال هم مثل کشتی اداره می‌شد

درباره شرایط استقلال صحبت کنید مدیران فعلی چه کمکی می‌توانند در این زمینه به باشگاه داشته باشند؟

من به مالکان جدید باشگاه استقلال توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند برای باقیات و صالحات خودشان کاری انجام بدهند قید همه خرج و مخارج فعلی را بزنند. هوادار استقلال قطعاً حاضر است تیمش یکی دو فصل نتیجه درست و حسابی نگیرد و بازیکنان آنچنانی و گران قیمت نداشته باشد اما بعد از سه سال یک استادیوم اختصاصی داشته باشد که بتواند به آن افتخار کند.اینگونه است که مالکان جدید باشگاه استقلال می‌توانند برای آینده نامی نیک از خودشان بر جای بگذارند. در غیر این صورت آنها هم پس از چند سال قطعاً نقدر حرف از سوی هواداران و پیشکسوتان می‌شنوند که قید مالکیت بر چنین باشگاهی را می‌زنند. استقلال تیمی نیست که بتوان به این راحتی آن را اداره کرد. اداره باشگاه بزرگی با حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیون هوادار نیازمند داشتن علم فوتبالی است. یک مثال بارز آن همین فدراسیون کشتی است که داریم می‌بینیم توسط یکی از اهالی این ورزش اداره می‌شود و امروز از دوست و دشمن علیرضا دبیر می‌شنویم که اوضاع کشتی خیلی خوب است.

درباره برد استقلال مقابل الغرافه چه صحبتی دارید؟

به نظرم استقلال شایسته این برد بود. همواره در طول دهه‌های گذشته استقلال در آسیا عملکرد خوبی داشته و تنها در این سال‌ها نتوانسته قهرمان شود وگرنه شخصیت تیمی استقلال در آسیا ثابت شده است.

تیم الغرافه هم به استقلال باخت هم به زمین/ کاری نمانده که با آن آبروی فوتبال‌مان را نبریم/ کاش فدراسیون فوتبال هم مثل کشتی اداره می‌شد

شرایط ورزشگاه شهر قدس چقدر به این برد کمک کرد؟

نمی‌خواهم ارزش برد بچه‌های تیم را کم کنم اما قطعاً تیم الغرافه با توجه به وضعیت بد چمن ورزشگاه نمی‌توانست آن بازی همیشگی‌اش را ارائه بدهد بنابراین استقلال نباید از این برد مغرور شود. بازیکنان الغرافه نگران مصدومیت بودند و به همین خاطر استقلال از فرصت نهایت استفاده را برد و از میزبانی اش بهره مند شد. همه ما خوشحال شدیم. به استقلال و هوادارانش تبریک می‌گویم و امیدوارم این نتایج در لیگ برتر هم ادامه پیدا کند.

این پیروزی چقدر در ادامه به استقلال کمک خواهد کرد؟

همین که جایگاه سرمربی تیم ثابت شد و از طرف دیگر بچه‌ها به خودباوری دوباره دست پیدا کردند بهترین کمک بود. امیدوارم این نتایج در لیگ به پیروزی در دربی منجر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 0
    میتونستیم ده ورزشگاه درجه آ بسازیم
  • TR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    مشت نمونه خرواره
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 0
    آقای قراب عزیز وقتی همه در فوتبال به فکر پر کردن جیب خود هستند چه انتظاری میشود داشت ؟ ببینید بعد از انقلاب بازیکن و مربی های خارجی چقدر از ایران جریمه گرفتند ؟ چه کسانی این افراد را به ایران راه دادند و چه کسانی با آنها قرارداد بستند؟ و چه کسانی آنها را اخراج می کردند و جریمه از جیب چه کسی می‌رفت ؟ چه کسی را بعنوان رییس فدراسیون انتخاب کردند و چرا ؟
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 0
    کلا ابرو برای ایران و ایرانی نذاشتید و همه جوره کمر به همت ایران و ایرانی بستید فقط فوتبال نیست که نابود شده.ثروتمندترین کشدر دنیا یه زمین فوتبال نداره و به این وضع افتاده.اینه اخر و عاقبت درافتادن با دنیا
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    یه چیزی میگم نخندید: تحریمها یه مشت کاغذپاره بیشتر نیستن
  • سهراب IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    تیم الغرافه قطر به چمن ورزشگاه شهر قدس باخت. اگر چمن ورزشگاه‌ شهر قدس ایران درست بود تیم استقلال تهران برنده نمی شد. خاک بر سر بازیکنان پرسپولیس تهران که نتوانستند مساوی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس