کد خبر 1643886
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
مکمل‌های وارداتی قاچاقی یا تقلبی هستند

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: مکمل‌هایی که با عنوان وارداتی به فروش می‌رسند به صورت قاچاق وارد شده و یا تقلبی هستند.

به گزارش مشرق، علیرضا رستمی با اشاره به اینکه واردات انواع مکمل‌ها از سال ۹۷ ممنوع شده است، اظهار کرد: تمام نیاز بازار داخل به مکمل‌ها در داخل تولید می‌شود و وارداتی در این حوزه نداریم.

وی افزود: صد در صد مکمل‌های مصرفی بازار رسمی کشور داخلی هستند و در صورتی که مکمل‌هایی با عنوان وارداتی به فروش می‌رسند مجوز سازمان غذاودارو را ندارد؛ یعنی یا به صورت قاچاق وارد شده و یا تقلبی هستند.

وی تصریح کرد: تقلب و قاچاق در زمینه مکمل‌های ورزشی که به نام برندهای معروف به فروش می‌رسند، مضر برای سلامت هستند و عمده این مکمل‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی با مواد نامشخص و بعضاً آسیب‌زا تولید و به فروش می‌رسد که می‌تواند سلامت ورزشکاران را به خطر بیاندازد.

به گفته مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تهیه دارو، مکمل و داروهای گیاهی و سنتی داروخانه است، در غیر این صورت هیچ تضمینی در مورد سلامت فراورده وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    ازاد سازی وارداک و تک نرخی کردن ارز اگر دوباره وارد شوک بیرونی نرخ ارز بشید چی .. ایا مسیله تجارت نفت مستقل با چین را حل کردید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس