زلنسکی: طرح پیروزی مقابل روسیه آماده است/کمک‌های مالی اروپا و آلمان اعلام شد

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می‌گوید طرح این کشور برای پیروزی مقابل روسیه آماده است.

به گزارش مشرق، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه گفت که مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تامین نیازهای فوری انسانی اوکراین در زمستان امسال اختصاص خواهد یافت.

وی افزود که یک نیروگاه سوخت در لیتوانی در حال برچیدن است و در اوکراین بازسازی خواهد شد، جایی که ۸۰ درصد از نیروگاه های حرارتی این کشور تخریب شده است.

فون در لاین گفت: ما قصد داریم ۳.۵ گیگاوات ظرفیت را بازیابی کنیم که ۱۵ درصد از نیاز اوکراین است.

دولت آلمان نیز قرار است نزدیک به ۴۰۰ میلیون یورو کمک نظامی به اوکراین تصویب کند. بر اساس سندی که دولت آلمان به رسانه‌ها ارسال کرده گفته شده است که وضعیت نظامی اوکراین در شرایط بدی قرار دارد و در صورت تداوم این رویه ممکن است در جنگ با روسیه شکست بخورد. آلمان در طول یک سال گذشته نزدیک به ۸ میلیارد یورو به اوکراین کمک نظامی کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نوشت که این کشور طرحی برای پیروزی کامل در مقابل روسیه آماده است.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدیویی گفت: «برنامه ما برای پیروزی کاملاً آماده است. همه نکات، تمام تاکیدات کلیدی، ضمیمه‌های لازم با جزئیات طرح مشخص شده است.» وی گفت: در حال حاضر مهمترین چیز عزم برای اجرای آن است.

زلنسکی در ادامه گفت: هیچ جایگزینی برای صلح، توقف جنگ، یا هر گونه دستکاری دیگری که به سادگی تجاوز روسیه را به مرحله دیگری منتقل کند، وجود ندارد.

وی افزود که اوکراین برای اجرای این طرح به اعتماد بلندمدت متحدانش نیاز دارد.

ماه گذشته، رئیس جمهور اوکراین گفته بود که طرح پیروزی اوکراین را به جو بایدن و همچنین دونالد ترامپ و کامالا هریس نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا ارائه خواهد کرد.

زلنسکی هفته گذشته در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان گفت که طرح پیروزی این کشور شامل چهار نکته اساسی از جمله امنیت، مکان ژئوپلتیک، پشتیبانی نظامی و حمایت اقتصادی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس