حمله لفظی نامزد وزارت جنگ رژیم اسرائیل به «لاپید»

نامزد احتمالی وزارت جنگ رژیم اسرائیل با حمله به رئیس اپوزیسیون این رژیم گفت که بهتر از او می‌توان وزارت جنگ را اداره کند.

به گزارش مشرق، «گدعون ساعر»، عضو کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل به اظهارات اخیر «یائیر لاپید»، رئیس اپوزیسیون این رژیم درباره احتمال تصدی وزارت جنگ از سوی ساعر واکنش نشان داد.

نامزد وزارت جنگ اسرائیل گفت: لاپید می‌گوید من تجربه و سابقه امنیتی برای وزیر دفاع شدن ندارم. ولی او (لاپید) هیچ فرصتی برای رسیدن به موقعیت و تجربه نظامی من را ندارد. خود لاپید قبلا منصب وزارت دفاع و حتی نخست وزیری دوره‌ای را به من پیشنهاد داده بود.

این هفته رسانه‌های رژیم اسرائیل از افزایش احتمال برکناری «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل و تعیین ساعر برای جانشینی او خبر دادند که این خبر، منجر به انتقادهای گسترده از نتانیاهو به دلیل این تصمیم شد. با این حال رسانه‌های عبری می‌گویند برکناری گالانت جدی است.

ماه‌هاست که نتانیاهو و گالانت بر سر نحوه مدیریت جنگ و برخی مسائل آن مانند نحوه تعامل با حزب‌الله و ماندن در محور صلاح‌الدین و تبادل اسرا به اختلاف رسیده‌اند و به‌دلیل شرایط جنگی، نتانیاهو این مدت علی‌رغم علنی شدن اختلافات و تهدیدها، او را در سمت خود نگه داشته است.

گالانت در ابتدای جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه که حزب الله به کمک مقاومت و مردم فلسطین شتافت، موافق سرسخت حمله پیش دستانه و کوبنده به لبنان و پس راندن حزب الله تا بعد از «رود لیطانی» (حدود چهل کیلومتری تا مرز لبنان) بود ولی الان، او نه تنها رغبتی به این حمله ندارد بلکه مخالف سرسخت هرگونه ماجراجویی فراتر از تنش دایر بین حزب الله و اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه است.

وزیر جنگ فعلی اسرائیل، علاوه بر این مسئله، در مورد خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه به ویژه از محور صلاح الدین یا فیلادلفیا (مرز غزه با مصر)، سربازی رفتن یهودی‌های حریدی و توافق تبادل اسرا با حماس، درست در نقطه مقابل نتانیاهو قرار گرفته است و خواهان فیصله دادن به جنگی است که تا کمتر از ۲۰ روز دیگر وارد یک سالگی خود خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس