کد خبر 1644271
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی خیابان انقلاب منتشر کرد:

سیدحسن نصرالله از چندمنظر به حوادث تروریستی اخیر لبنان اشاره کرده است؛ می توان عناصرِ واقع گرایی، آرمان گرایی، پذیرفتن ضعف ها و کاستی ها، دستاوردهای مقاومت، نگاه راهبردی، کلی و جزئی را در سخنان سیدمقاومت مشاهده کرد.

سید این حادثه را بزرگ و ضربه سنگین دانسته؛ نه توجیه کرده و نه آن را بی اهمیت قلمداد جلوه داده است. گفت که این ضربه سنگین بود؛ اما دشمن هدف بزرگ تری داشت و آن هم قتل عام حداقل ۵۰۰۰ نفری و سقوط و سرنوگونی حزب الله بود که به آن نرسید. "این ضربه بزرگ، قوی و بی‌سابقه ما را سرنگون نکرد و نخواهد کرد."

از طرفی تأکید داشت که این ضربه معادله جنگ را تغییر نمی دهد. صهیونیست ها می خواستند با این کار، حملات حزب الله به شمال سرزمین های اشغالی را متوقف کنند تا شهرک نشینان آواره که جمعیتی قریب به یک میلیون نفر دارند مجدد به شهرک ها بازگردند اما حملات حزب الله به شمال سرزمین های اشغالی متوقف نمی شود مگر به شرط توقف جنگ غزه!

یکی دیگر از تهدیدهایی که به فرصت تبدیل شد این بود که این حادثه مجدداً بر اتحاد داخلی لبنان بین اقوام و مذاهب و جریانات سیاسی مؤثر بود. احمق ها میخواستند حزب الله را تضعیف کنند اما حمایت اجتماعی داخلی لبنان را بیشتر کردند.

سید، ضعف های امنیتی و تکنولوژیک جبهه مقاومت و لبنان را قبول داشت و اینکه صهیونیست ها با دست برتر تکنولوژی و حمایت غربی ها باز نمی توانند غلطی کنند.

پاسخ غافل گیر کننده و قصاص را قطعی دانست و تأکید کرد حتماً قصاص خواهیم کرد اما به دو نکته اساسی هم در سخنانش اشاره کرده که «این جنگ طولانی است» و «پاسخی خواهیم داد که تا حالا تجربه نشده»؛ نکته اول از این جهت است که راهبرد صهیونیست ها در ۵۰-۶۰ سال اخیر عمر منحوس شان همیشه جنگ های سریع و تند و کوتاه و کوبنده بوده. یعنی سعی می کردند هر جایی را بزنند خیلی سریع و کوتاه و کوبنده بوده و جنگ طولانی و فرسایشی باعث سست تر شدن بنیان امنیتی صهیونست هاست.

این حرف برای صهیونیست ها خاصه شهرک نشینان و هم پیمانان غربی سنگین است. جنگ طولانی سم کشنده رژیم نامشروع اسرائیل خواهد بود. سمی که کم کم و آرام آرام، خواب امنیت را از برآنان حرام می کند و آنها را از به مرور از پای در می آورد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس