کد خبر 1644637
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
حزب الله روی زمین، اسرائیل روی هوا

رژیم صهیونیستی به دلیل وحشت از عملیات زمینی حزب‌الله تلاش دارد با حملات هوایی سنگین مقاومت را وادار به تغییر راهبرد در قبال غزه نماید، ولی نکته اینجاست که علاوه بر موشک و پهپاد، یگان رضوان سلاح راهبردی مقاومت در این نبرد خواهد بود.

به گزارش مشرق، حمله روز قبل رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت که منجر به شهادت دست‌کم ۳۷ نفر و زخمی‌شدن ۶۶ نفر دیگر شد جدیدترین اقدام تل آویو علیه لبنان بود. هدف این حمله وحشیانه دو ساختمان در محله قائم بیروت بود که براساس ادعای رسانه‌ها ابراهیم عقیل، از فرماندهان ارشد نظامی حزب‌الله به همراه تعدادی از فرماندهان گردان رضوان در این جلسه حضور داشتند.

این حمله در راستای راهبرد رژیم صهیونیستی در خصوص توسعه دامنه درگیری‌ها در جبهه شمالی است که از روز دوشنبه به طور رسمی از آن رونمایی شد و حملات هک سایبری در روزهای سه شنبه و چهارشنبه گواهی بر صحت این ماجرا بود.

حمله عصر جمعه به ضاحیه شدیدترین حمله هوایی به بیروت از زمان آغاز جبهه پشتیبانی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی در ۸ اکتبر ۲۰۲۳ تا به امروز بوده است که طی آن دو ساختمان با چهار موشک تخریب شدند. همچنین «دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم برخلاف حملات هک سایبری که مقامات رسمی رژیم از پذیرش مسئولیت آن استنتکاف کرده بودند، این بار روبروی دوربین قرار گرفت و تاکید کرد که این حمله واکنشی به عملیات گردان رضوان مقاومت اسلامی لبنان در نوار مرزی فلسطین اشغالی و لبنان در شب پنج شنبه بوده است.

براساس گزارش رسانه‌ها، نیروهای یگان رضوان که مهمترین واحد کماندویی مقاومت اسلامی لبنان محسوب می‌شوند، با موفقیت از خطوط دشمن صهیونیستی عبور کردند و وارد خاک فلسطین اشغالی شدند. صهیونیست‌ها مدعی هستند که دو نفر از این رزمندگان مقاومت در جریان درگیری پنج شنبه شب با نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند ولی باقی نیروها با موفقیت به پایگاه خودشان در داخل خاک لبنان بازگشتند.

این عملیات موفقیت آمیز کماندویی جهت شناسایی مواضع دشمن منجر به وحشت صهیونیست‌ها شد، تا جایی که برخی رسانه های صهیونیستی از آن با عنوان هفت اکتبر جدید یاد کردند. صهیونیست‌ها در شرایطی دست به حمله هوایی زدند که به دلیل نگرانی از توان حزب‌الله و ضرباتی که در جنگ ۲۰۰۶ متحمل شدند، جرات اندیشیدن به سناریوهای نبرد زمینی با حزب الله را ندارند.

حزب الله لبنان , جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , طوفان الاقصی ,

از سوی دیگر نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در نتیجه گرفتار شدن در نبرد غزه دچار فرسایش شده است که این فرسایش از دو جنبه حائز اهمیت است: در وهله نخست از نظر نیروی رزم صهیونیست‌ها دچار ضعف هستند و بنابر گزارش‌ها دستکم ده هزار نیروی تازه نفس برای ادامه نبردها در شمال و جنوب مورد نیاز است. این امر به حدی جدی است که دولت راست گرای رژیم صهیونیستی برای تامین این کسری نیرو، وادار به فراخوان یهودیان حریدی به خدمت سربازی شده است.

در وهله دوم کمبود ذخایر تسلیحاتی به ویژه گلوله‌های توپ که نقش کلیدی در نبردهای زمینی دارد، دومین چالش ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد زمینی جبهه شمالی محسوب می‌شود.

علاوه براین جغرافیای کوهستانی مرز لبنان با فلسطین اشغالی و تجربیات حزب‌الله در نبردهای زمینی به ویژه در نبرد با تروریست‌ها در سوریه دلایل دیگری است که صهیونیست‌ها را از جنگ زمینی می‌ترساند.

همین ترس باعث می‌شود تا رژیم صهیونیستی تمایل داشته باشد تا نبرد را روی هوا دنبال نماید که به لطف کمک‌های نامحدود آمریکا، نقطه اتکا و برتری این رژیم محسوب می‌شود. با این حال چشم‌انداز تحولات حاکی از آن است که مقاومت پس از عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز و قواعد نبرد بعد از حملات سه شنبه و چهارشنبه خونین بیروت، مرزی برای نبرد با صهیونیست‌ها نخواهد داشت، چه روی زمین و چه روی هوا.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    0 0
    یک سوال؟ چرا همیشه اول اسراییل حمله میکنه و ترور میکنه ولی ما پاسخ قاطع نمیدهیم و بیشتر وعده آیا همین گفتن پاسخ میدهیم در زمان و مکان مناسب باعث جری شدن طرف مقابل نشده. توهم تله جنگ نفوذی های داخلی عامل این روز های جبهه مقاومت هست
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
    0 0
    مسئله عجیب اینه که چرا مقاومت سعی نمیکنه فرودگاه های اسرائیل رو بزنه!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس