مهاجرانی: باید مسیر خیر جمعی را طی کنیم

سخنگوی دولت گفت: جامعه به اندازه‌ای توسعه یافته می‌شود که آدم‌ها دانه‌هایی بکارند تا دیگران برداشت کنند و بنابراین باید مسیر خیر جمعی را طی کنیم.

به گزارش مشرق، فاطمه مهاجرانی در آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با حضور در هنرستان دخترانه «امام محمد باقر (ع)» منطقه ۱۵ تهران با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی، اظهار کرد: موفقیت یک امر فردی نیست. افرادی هستند که بستری برای ما فراهم می‌کنند تا موفقیت به دست آوریم. مثل همین مدرسه که خیر مدرسه‌سازی، احداث و مقدمات رشد و پیشرفت را در آن، فراهم کرده است.

وی افزود: آغاز ماه مهر هم با شروع مدارس همراه است و هم با وقوع رخدادی در ۴۴ سال قبل که همان جنگ تحمیلی است و شهدا و جانبازان و عزیزانی وجود خود را در جریان آن، فدا کردند تا خیر جمعی ما حاصل شود.

مهاجرانی خطاب به دانش‌آموزان، اظهار کرد: شما در مسیر فنی و حرفه‌ای و کار و دانش قدم گذاشتید؛ برای زندگی خود یک فلش بکشید و هرگاه مسیر را گم کردید به فلش نگاه کنید. زندگی پر از راهزن است؛ موبایل‌ها راهزن هستند و زمان را از ما می‌دزدد.

سخنگوی دولت تأکید کرد: جامعه به اندازه‌ای توسعه یافته می‌شود که آدم‌ها دانه‌هایی بکارند تا دیگران برداشت کنند. از خیران مدرسه‌ساز تا کسانی که برای وطن جنگیدند. آنان کسانی هستند که بذری کاشتند تا دیگران برداشت کنند و این چیزی نیست جز خیر جمعی که چراغ راه ماست.

وی با بیان اینکه علم به تنهایی راهگشا نیست، یادآور شد: علم با اخلاق راهگشاست. کسی که اخلاق داشته باشد به خیر جمعی فکر می‌کند. آموزش امر فردی نیست بلکه جمعی است. آدمی که اخلاق داشته باشد یاد می‌گیرد باید در کار خیر پیشگام باشد، یاد می‌گیرد باید به خیر جمعی فکر کند و به دیگران بیاموزد.

مهاجرانی ادامه داد: آموزش امر فردی نیست بلکه جمعی است. ما باهم یاد می‌گیریم. وقتی یاد می‌دهیم، بهتر یاد می‌گیریم. بنابراین یادمان باشد باید مسیر خیر جمعی را طی کنیم. یاد بگیریم دانه‌ای بکاریم که چه بسا خودمان برداشت نکنیم. یاد بگیریم باید دنیا را از آنچه تحویل گرفتیم، بهتر تحویل دهیم، خواه با نوشتن یک کتاب، خواه با کاشتن یک گیاه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس