به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ های ترکیبی نوشت:

مقاومت حرکت خود به سمت استراتژی نظامی جدیدی که با وضعیت جدید امنیتی در جبهه لبنان مطابقت دارد را آغاز کرد.

این راهبرد مبتنی بر چند اصل است:

۱. پذیرش ضربات حریف و جذب آنها: قبول اینکه مقاومت ضربات بی‌سابقه‌ای از دشمن خورد، گام اول است تا بدان وسیله ضربات فوق جذب، پیامدهای منفی آنها مهار و ضربات وارده به خنثی‌سازی اهداف دشمن در چارچوبی نظامی، ترجمه شود.

در همین زمینه، این سخن سیدحسن نصرالله که ضربات بی‌سابقه‌ای خوردیم، گام اول بود تا نیروهای حزب‌الله سعی بر کنترل شرایط، جذب ضربات و حفظ ساختار، مهار پیامدهای منفی با پر کردن برخی خلاءها مانند اعزام رزمندگان سوری و ایرانی و یمنی به جنوب لبنان و نهایتاً خنثی‌سازی اهداف حریف با انجام روزانه بیش از ۱۵ عملیات در چارچوب جبهه پشتیبانی داشته باشند.

۲‌. تداوم درگیرسازی رژیم در جنگ فرسایشی با رسیدن به اعماق اراضی اشغالی و ضربه به اهداف حیاتی با تشدید کمی و کیفیِ تسلیحاتی(تعداد بالا و تسلیحات جدید)، توسعه جغرافیایی هدف‌گیری شمال(فراتر از الجلیل) و گسترش دامنه ویرانی بر شمال که باعث آوارگی هزاران شهرک‌نشین خواهد شد.

۳. بخواهیم یا نخواهیم این تحلیل در خودِ بیروت نیز وجود دارد که نباید به سمت یک جنگ گسترده لغزش کرد و در دام نتانیاهو افتاد! (مواردی نیز بعداً شرح داده خواهد شد) فقط نکته این است که تحلیل فوق، فقط در میان مقامات ایرانی نیست و در لبنان نیز جریان دارد.

رخدادهای بامداد امروز، آغاز یک استراتژی جدید است و به نظر به شکل‌های مختلف ادامه دار خواهد بود.

البته معادله ضاحیه - تل‌آویو نیز برقرار است و حتماً اجرایی خواهد شد.

حملات فوق به طور قطع بازدارندگی ۱۰۰ درصد ایجاد نکرده و تصور اینکه پس از حملات امروز، رژیم دیگر کاری نخواهد کرد، خطا است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس