به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

حزب‌الله لبنان، بامداد امروز در چندین نوبت، پایگاه نظامی "رامات دیوید" و شرکت اسلحه‌سازی "رافائل" را با ده‌ها فروند موشک در هم کوبید. این عملیات موفق در حالی انجام شد که یدیعوت آحرونوت دیروز نوشته بود: حمله حزب الله ممکن است ظرف ۲۴ ساعت آینده آغاز شود.

حزب الله در این عملیات انتقامی بیش از ۱۱۵ موشک به برخی مناطق در عمق ۳۰ کیلومتری و در مجاورت بندر حیفا شلیک کرد.

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی می گوید "حزب الله برد موشک های شلیک شده خود را به میزان قابل توجهی افزایش داد". دیگر رسانه‌های عبری هم نوشتند: "حزب‌الله با موشک های فجر ۳۳۰ میلی‌متری به حیفا حمله کرده و بیش از ۱۰۰ موشک شلیک کرده که برخی از آنها کالیبر سنگین بودند".

روزنامه معاریو به نقل از یک شهرک نشین در کریات بیالیک گزارش داد: ما قبلاً حتی در سال ۲۰۰۶ شاهد چنین حمله ای نبوده ایم به خصوص زمانی که گنبد آهنی وجود دارد که قرار است از ما محافظت کند؛ این قویترین پاسخ حزب الله بود.

پایگاه «رامات دیوید»، بزرگترین پایگاه های هوایی رژیم صهیونیستی است و نقش اساسی در عملیات‌های نظامی رژیم ایفا کرده است. در این پایگاه، گردان های هوایی ۱۰۵ و ۱۰۹، مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ و اف ۱۵ و سه گردان پهپادی و بالگردی مستقر هستند.

پهپاد شناسایی حزب‌الله به نام هدهد، دو ماه قبل تصویر برداری دقیقی از این پایگاه انجام داده بود. این پایگاه به دلیل نزدیکی به مرزهای لبنان و سوریه، اهمیت ویژه‌ای دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله دستور سانسور و ممنوعیت عکسبرداری از پایگاه رامات دیوید را اعلام کرد. همین دستور، از خسارات و تلفات گسترده حکایت می کند و گرنه منطقا باید با یک فیلمبرداری ساده نشان می دادند انبوه موشک ها به نیروها و تجهیزات نظامی اصابت نکرده است.

عملیات بامداد امروز، از ابعاد گوناگون، بسیار مهم است. از نظر نظامی، شکافتن پدافند اسرائیل و در هم کوبیدن پایگاهی که پیشانی قدرت رژیم صهیونیستی در منطقه راهبردی جلیل است، یعنی بازدارندگی اسرائیل کاملا از بین رفته است.

از بعد روانی و سیاسی و جنگ اراده ها، یعنی سازمان رزم و فرماندهی و برنامه ریزی عملیات حزب الله با وجود آسیب اخیر، قدرتمند و مصمم به فعالیت خود ادامه می دهد و این بار هم مانند عملیات اربعین (حمله به چشم موساد و امان در گالیلوت) به بازوی اصلی اسرائیل ضربه می زند.

از ابعاد روانی، حمله به پایگاه رامات دیوید، تحقیر توامان نتانیاهو و گالانت است. نتانیاهو یک ماه قبل، و وزیر جنگ او چهارشنبه گذشته، از پایگاه رامات دیوید بازدید کردند و گالانت همان جا با تهدید حزب الله گفت: مرحله جدیدی از جنگ آغاز شده است.

حزب الله با عملیات بامداد امروز، شاخ ارتش اسرائیل و اطلاعات نظامی این رژیم را شکست. یعنی که از بازدارندگی در شمال سرزمین های اشغالی چیزی باقی نمانده است.

وقتی ارتش اسرائیل نتواند از امنیت پایگاه اصلی خود را تامین کند، چگونه می تواند به صهیونیست های ساکن در منطقه اطمینان خاطر و آرامش بدهد؟ به گزارش یدیعوت آحارونوت، بیش از نیم میلیون شهرک نشین پس از اصابت موشک های حزب الله، به پناهگاه ها فرار کرده اند.

حالا اشارات های سید مقاومت در گوش صهیونیست ها زنگ می زند:

- هرگونه تجاوز به خاک لبنان را یک فرصت تاریخی برای هدف قرار دادن دشمن می دانیم

- دشمن اگر می دانست در این ۱۱ ماه می تواند بر حزب الله پیروز شود، با ما وارد جنگ گسترده می شد.

- حزب‌الله به اعتراف دشمن برای اولین بار کمربندی امنیتی در شمال سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده است.

- مهاجرت شهرک‌نشین‌ها اعترافی است که مقامات رژیم به زبان می‌آورند.

- جنگ واقعی در شمال است. من به نتانیاهو و گالانت می گویم: هر کاری می خواهید بکنید اما تا زمانی که جنگ غزه تمام نشود، جنگ در شمال تمام نخواهد شد و موفق نخواهید شد ساکنان شمال را برگردانید. فقط یک راه وجود دارد: توقف جنگ در غزه.

قطعا صهیونیست های ساکن مناطق شمالی، وعده جناب سید حسن و غرّش مرگبار موشک های حزب الله را بیش از بلوف های نتانیاهو باور می کنند.

اکنون در حالی که نیویورک تایمز می نویسد: "حمله امشب حزب‌الله غیر عادی بود"، پایگاه خبری تحلیلی آکسیوس تاکید می ورزد: "حمله امشب حزب الله، طولانی‌ترین حمله به اسرائیل از ۸ اکتبر [آغاز ورود حزب الله به جنگ در حمایت از مردم مظلوم غزه] تاکنون است.

میراو کوهن عضو کنست و وزیر سابق صهیونیست هم در شبکه ایکس نوشت:" الجلیل در طول ۱۱ماه گذشته، آماج حملات حزب الله بوده، ولی دولت، آنها را رها کرده است. حالا که ساکنان، خودشان تصمیم به تخلیه گرفته اند، دولت حتی در تخلیه کردن منطقه هم به آنها کمک نمی کند، مردم از دولت، کاملا ناامید شده اند. ساکنان الجلیل در حال فرار هستند و دولت کاری نمی‌کند. آیا دولت میخواهد سپر انسانی ایجاد کند؟"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    3 0
    بزن بزن كه داري خوب مي زني

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس