کد خبر 1645114
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳
ترامپ: به هریس ببازم دیگر نامزد نخواهم شد

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می‌گوید که در صورت شکست در این دوره، دیگر نامزد نخواهد شد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور که در سه دوره اخیر نامزد بوده است، می‌گوید که در صورت شکست در انتخابات پنجم نوامبر، احتمالاً دیگر قید ریاست جمهوری را خواهد زد.

ترامپ ۷۸ ساله به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در شه دوره متوالی، تغییرات زیادی را در طول هشت سال در این حزب ایجاد کرده است.

وی در واکنش به این پرسش که آیا در صورت شکست برابر کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات پنجم نوامبر، دوباره نامزد ریاست جمهوری خواهد شد، گفت: خیر، نخواهم شد. این آخرین بار است. به هیچ عنوان نامزد نخواهم شد.

با این حال، وی با ادعای پیروزی احتمالی در انتخابات ماه نوامبر، اضافه کرد که «خوشبختانه، قرار است خیلی خیلی موفق باشیم.» براساس قانون اساسی آمریکا، روسای جمهور نمی‌توانند بیشتر از دو دوره (هشت سال) روی صندلی اتاق بیضی کاخ سفید بنشینند و این بدان معناست که ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر، به‌هرحال قادر به نامزدی مجدد نخواهد بود.

ترامپ برای دومین بار ر چهار روز اخیر، از احتمال شکست سخن به میان آورده است. او پیش‌تر در رویدادی به میزبانی شورای اسرائیلی-آمریکایی با طرح احتمال شکست، مسئولیت احتمالی را به گردن یهودیان آمریکا انداخت و مدعی شد: آیا آنها می‌دانند که اگر من برنده این انتخابات نشوم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و در صورت چنین اتفاقی، یهودیان مقصر اصلی هستند زیرا با حساب حمایت ۴۰ درصدی آنها، یعنی ۶۰ درصد به دشمن رای داده‌اند!

هریس در نظرسنجی‌ها از ترامپ پیشی گرفته است و نظرسنجی دیروز سی‌بی‌اس نشان می‌دهد که معاون رئیس جمهور با ۵۲ درصد، گوی سبقت را از ترامپ ۴۸ درصدی ربوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    0 1
    اوراقی همین الانش هم مثل خودروسازان ایرانی ، تو را اورهال کردند و الا سر از جانکیارد های آمریکا در آورده بودی
    • CA ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
      1 0
      این عنتر رو باخودت مقایسه کن نه با اتومبیل ایرانی.😀
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    0 0
    مرتیکه همسن وسال خر مش حسن هست و هنوزم حرص ریاست داره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس