کد خبر 1645519
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
یونان: منطقه میدان مین است/تنش اسرائیل و لبنان بیانگر شکست جمعی بین‌المللی است

وزیر امور خارجه یونان با اشاره به تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای گفت: تشدید تنش در لبنان «میدان مین» است که جامعه بین‌المللی ممکن است نتواند با آن مقابله کند.

به گزارش مشرق، این واکنش از سوی یونان در حالی مطرح شده که این کشور در اوایل سال جاری به‌عنوان یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۲۶ انتخاب شد و آتن معتقد است که روابط تاریخی این کشور با جهان عرب و رژیم صهیونیستی به یونان اعتبار می‌بخشد که به عنوان یک میانجی صلح عمل کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «جورج گراپتریتیس» وزیر خارجه یونان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «به نظر می‌رسد که هیچ فشار موثری بر اسرائیل وجود ندارد. ما دوستان اسرائیل و شرکای استراتژیک اسرائیل هستیم و سعی می‌کنیم با آنها به همان اندازه علنی و صادق باشیم.»

وی پس از دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا و کشورهای عربی گفت: «حقیقت این است که در حال حاضر یک واکنش مستمر و بسیار شدید از سوی اسرائیل وجود دارد. بسیار مهم است که اعراب و اروپایی‌ها ابتکارات مشترک و نه متفاوتی را دنبال کنند که می‌تواند بر اسرائیل فشار بیاورد اما تشدید تنش در مرز اسرائیل و لبنان در چند روز اخیر نشان‌دهنده یک شکست جمعی بین‌المللی است.»

علاوه بر جنگ غزه که جنایات صهیونیست‌ها در آنجا ادامه دارد، در جریان موج حملات رژیم صهیونیستی به لبنان که طی روزهای گذشته شدت گرفته است، در حدود ۵۰۰ تن به شهادت رسیده و ده‌ها هزار نفر آواره شده‌اند.

وزیر خارجه یونان در ادامه صحبت‌هایش افزود: «ما از تشدید تنش در منطقه جلوگیری نکرده‌ایم و هر چه جنگ پراکنده‌تر شود، وضعیت برای حل آن پیچیده‌تر می‌شود. لبنان به راحتی می‌تواند منطقه درگیر جدید باشد و این چیزی است که ما نمی‌توانیم با آن مقابله کنیم. این یک میدان مین است.»

یونان خواستار توقف حمله زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه شد که به گفته مقامات فلسطینی بیش از ۴۱۰۰۰ نفر را به شهادت رسانده و کل شهرها را با خاک یکسان کرده است. از ماه ژوئن، یونان به دنبال متقاعد کردن کشورهای عضو در اروپا برای پیوستن به پروژه ای برای آوردن موقت کودکان آسیب‌دیده از جنگ غزه به اتحادیه اروپا بوده است.

وزیر خارجه یونان همچنین با بیان اینکه گفت‌وگوها همراه با هماهنگی لجستیکی با فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی این گفت‌وگوها به نتیجه برسد. دیپلمات ارشد یونانی همچنین خاطرنشان کرد، آتن می‌تواند حدود ۵۰۰ کودک را در این کشور پذیرا باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس