.

صهیونیست‌ها بار دیگر به ساختمانی در ضاحیه بیروت حمله کردند؛ به نظر می رسد صهیونیست به دنبال جبران ناکامی روز گذشته خود در ترور ناموفق علی کرکی از فرماندهان ارشد مقاومت هستند.

سرویس جهان مشرق _ اگرچه نسبت به روز گذشته با کاهش قابل توجهی در حجم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان مواجه بودیم، اما باز هم از ساعات ابتدایی صبح جنگنده ها و پهپادهای اسرائیلی در نقاط مختلف جنوب و مرکز لبنان دست به عملیات زدند.

جنگنده‌های اسرائیلی از بامداد امروز تاکنون ارتفاعات الریحان و مناطق عیتا الشعب، شیحین، معرکه، جبل بلاط، المحمودیه، دبعال، البازوریه، القلیله، عربصالیم، بیت یاحون، بیت لیف، مرکبا، یحمر الشقیف، السلطانیه، الجمیجمه، برعشیت و طورا را بمباران کرده‌اند.

در پاسخ به جنایات صهیونیست ها در حمله به مناطق مسکونی لبنان، حزب الله نیز مناطق مختلفی از شمال اسرائیل و حومه شهر بندری حیفا را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

حملات موشکی حزب الله به عمق ۵۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی/ ادامه تلاش رژیم صهیونیستی برای ترور فرماندهان ارشد مقاومت +فیلم و تصاویر


در بیشترین فاصله ثبت شده امروز، یگان موشکی مقاومت شهرک یوکنعیم در فاصله ۵۰ کیلومتری از مرز لبنان و جنوب شرقی بندر حیفا را هدف قرار داد که تصاویری از اصابت پرتابه ها به این منطقه نیز منتشر شده است.

همچنین شهرک دالیات الکرمل و خود منطقه شهری حیفا نیز هدف حملات راکتی مقاومت قرار گرفته است.

در این حملات، حزب الله بار دیگر از راکت های توپخانه ای فادی۱ استفاده کرده است که به تازگی رونمایی شده و از کالیبر ۲۲۰ میلی متری، بردی حدود ۷۰ کیلومتر و سر جنگی ۸۴ کیلوگرمی بهره می برد.

حملات گسترده به اهداف نظامی و استراتژیک

علاوه بر حمله به اهدافی در اطراف شهرهای عکا و حیفا، مقاومت لبنان امروز حملات موشکی به سوی اهداف نظامی خاصی در شمال سرزمین های اشغالی نیز انجام داده است که مهمترین موارد به ترتیب زیر است:

_ حمله راکتی به فرودگاه نظامی مگیدو در غرب شهرک آفولا با راکت‌های فادی۲

- حمله راکتی به انبارهای لجستیکی لشکر ۱۴۶ در پایگاه نفتالی.

- حمله راکتی به پایگاه الیاکیم تابع فرماندهی منطقه شمال ارتش اسرائیل در جنوب شهر حیفا با راکت‌های فادی۲

- حمله راکتی به انبارهای اصلی منطقه شمال در پایگاه نیمرا واقع در غرب طبریا و در حومه‌ی انبار تسلیحات اتمی ایلابون.

- حمله راکتی به پایگاه شمشون، مرکز تجهیزات فرماندهی و واحد تجهیزات منطقه‌ای با راکت‌های فادی۳

ادامه تلاش رژیم صهیونیستی برای ترور فرماندهان ارشد مقاومت

ساعتی پیش جنگنده های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بار دیگر به ساختمانی در ضاحیه بیروت حمله کردند؛ به نظر می رسد صهیونیست‌ها به دنبال جبران ناکامی روز گذشته خود در ترور ناموفق علی کرکی از فرماندهان ارشد مقاومت هستند.

حملات موشکی حزب الله به عمق ۵۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی/ ادامه تلاش رژیم صهیونیستی برای ترور فرماندهان ارشد مقاومت +فیلم و تصاویر

منابع صهیونیستی در ابتدا هدف حمله امروز را طلال حمیه از فرماندهان یگان اطلاعاتی حزب الله معرفی کرده بودند.

اما کمی بعد اعلام شد هدف این ترور "ابراهیم القبیسی" از فرماندهان یگان موشکی مقاومت بوده است؛ وزارت بهداشت لبنان از شهادت دست کم ۶ تن و زخمی شدن بیش از ۱۵ شهروند لبنانی در حمله امروز خبر داده اند.

منابع رسمی مقاومت با مقامات رژیم صهیونیستی هنوز تایید یا تکذیب رسمی در خصوص شهادت احتمالی ابراهیم القبیسی ارائه نکرده اند اما خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود مدعی است ترور امروز رژیم صهیونیستی موفق بوده و منجر به شهادت این فرمانده ارشد حزب الله شده است.

حملات موشکی حزب الله به عمق ۵۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی/ ادامه تلاش رژیم صهیونیستی برای ترور فرماندهان ارشد مقاومت +فیلم و تصاویر

حزب‌الله از یک موشک جدید استفاده کرد

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی جدید خود به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آنان و در راستای دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در روز سه‌شنبه بیست‌چهارم سپتامبر ۲۰۲۴ پایگاه شمشون (مرکز تجهیز فرماندهی و یگان تجهیز منطقه‌ای) را با چندین موشک فادی ۳ هدف قرار دادند.

از آغاز درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی این نخستین بار است که مقاومت اسلامی لبنان از موشک‌های فادی ۳ استفاده می‌کند.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که پس از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، ۱۰۵ موشک از سمت لبنان به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

اصابت موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

منابع خبری از اصابت چند موشک به یک شهرک در شمال فلسطین اشغالی و به صدا درآمدن آژیر خطر در صفد خبر میدهند. 

انتشار بیانیه اخیر حزب‌الله مزین به یکی از آیات قرآن دقایقی قبل از تجاوز صهیونیست ها به ضاحیه بیانگر آن است که مقاومت اسلامی لبنان شگفتانه‌هایی را برای رژیم صهیونیستی در میدان نبرد در نظر گرفته است.

لحظه اثابت موشک حزب الله به ساختمانی در اراضی اشغالی
برای مشاهده فیلم بر روی عکس کلیک کنید

شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز هم گزارش داد که مقامات دولت بایدن در عین حال نگران نبود اطلاعات در مورد برنامه‌های رژیم صهیونیستی در درگیری با جنبش حزب الله لبنان هستند .سه مقام دفاعی آمریکا در این باره اعلام کردند که با وجود تشدید تنش‌ها در منطقه، آمریکا به حمایت از رژیم صهیونیستی از طریق ارسال تسلیحات ادامه می‌دهد و این رژیم هم برنامه‌های خود را با واشنگتن در میان نمی‌گذارد.

رزمندگان مقاومت در اوج آمادگی قرار دارند

ابراهیم الموسوی نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در رابطه با درگیری ها نوشت: در این جنگ یا شهید می شویم یا زنده می مانیم اما قطعاً ما پیروز خواهیم شد.

وی افزود: دنیا بداند که ما فرزندان مقاومت و سربلندیم ما از کرامت و آزادی کشورمان لبنان دفاع کرده در یاری فلسطین ثابت قدم هستیم و تغییر موضع نخواهیم داد.

ابراهیم الموسوی تاکید کرد: مقاومت ما بسیار قوی است. رزمندگان ما در اوج آمادگی به سر می برند و روحیه بالا دارند، اما به سبب آنچه به کشور و مردم مان وارد می شود اندوهگین هستیم.

وی افزود: به طور حتم پیروزی به دست قهرمانان شما در مقاومت و با صبر ملت رقم خواهد خورد.

لحظه اثابت موشک های حزب الله به عکا
برای مشاهده فیلم کلیک کنید

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که حزب‌الله، تنها در ظرف زمانی یک ساعت و نیم، ۱۰۵ موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در این ارتباط گزارش داد که نزدیک به ۲۲۰ موشک، امروز (سه شنبه) از لبنان به سرزمین های اشغالی شلیک شده است که بیشترین میزان شلیک روزانه حزب الله به اسرائیل از آغاز عملیات این جنبش در دفاع از غزه در ۸ اکتبر گذشته است.

۲ نیروی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در لبنان کشته شدند

کمیساریای پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد یک کارمند زن و یک نیروی طرف قرارداد دفتر کمیساریا در لبنان با بمباران هوایی اسرائیل کشته شدند.

کشته شدن این دو نیروی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در حالی است که رژیم صهیونیستی، روستاهای کفر رمان، الطیبه، مجدل سلم، المصیلح و زوطر غربی و همچنین اطراف روستاهای تولین، زوطر، زفتا و الغازیه در جنوب لبنان را به شدت بمباران کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
    1 4
    کلاً صهیونیست ها همیشه ناموفق هستند. هر کاری هم که بکنند برای جبران ناکامی های قبلی شان است.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
    5 1
    دلم برای مردم لبنان می سوزه
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
    1 2
    تا زملنی که چیزی به اسم اسراییا با خاک یکی نشده حرفی باهم نداریم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس