حزب الله

یک رسانه عبری زبان از وحشت پیوستن گروه‌های مقاومت عراق به جبهه حزب الله پرده برداشت.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی وای نت وابسته به روزنامه یدیعوت آحارانوت در مقاله‌ای که شامگاه سه شنبه روی خروجی خود قرار داد پیوستن گروه‌های مقاومت عراقی را به نیروهای حزب الله چالش جدید پیش روی اسرائیل توصیف کرد.

لئور بن آری نویسنده این مقاله آورده است، گروه‌های مقاومت عراقی طی روزهای اخیر حملات خود را علیه اسرائیل از سر گرفته‌اند و شمار غیر عادی از اعلامیه اعلان مسئولیت حملات را صادر کردند تا تاکید کنند، در ارتباطی تنگاتنگ با حزب الله قرار دارند.

در ادامه نوشتار آمده است این گروه‌های شبه نظامی طی سال‌های قبل از وقوع جنگ هم بیانیه‌های مشترکی را صادر و رهبران آن هم به لبنان سفر کرده اند، به طور مثال تصاویر قیس الخزعلی رهبر گروه عصائب اهل الحق عراق در سال سال 2017 در حالی که به شهرک‌های اسرائیلی در جنوب لبنان نگاه می‌کرد، در رسانه‌ها منتشر شد.

این روابط طی سال‌های اخیر قوی تر هم شد و جالب تر اینکه ارتباط گروه‌های عراقی با حزب الله بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی فرماند وقت نیروی قدس ایران توسط ارتش آمریکا در سال 2020 مستحکم تر هم شد.

دانی ستروویچ کارشناس مهمان پژوهش‌های برنامه هسته‌ای ایران در مرکز تحقیقات امنیت داخلی و رئیس سابق میز ایران در بخش پژوهش‌های امان در این رابطه می‌گوید: نصر الله بعد از این حادثه قدرت زیادی به دست آورده است، علاوه بر آن پس از این حادثه گروه‌های متحد ایران در سوریه و عراق آزادی عمل بیشتری را طی سال‌های اخیر به دست آورده‌اند و توانستند وارد عرصه بکارگیری هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های کروز شوند، جنگ افزارهایی که طی روزهای اخیر هم علیه اسرائیل به کار گرفته شد و حزب الله هم می‌داند که این ابزارها می‌تواند کمک شایانی به آن بکند.

این کارشناس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر چه حملات اسرائیل علیه حزب الله عمیق تر شود، احتمال ورود گروه‌های شبه نظامی به اقدام علیه ما افزایش پیدا می‌کند، از اینرو ایالات متحده و اسرائیل باید تصمیمات پیچیده‌ای را در این رابطه بگیرند، در واقع ما در مقابل یک چالش آفرینی برای سیستم‌های پدافند هوایی خود هستیم.

او تاکید کرد: ما شاهد مشارکت راهبردی گسترده‌ای بین این گروه‌های شبه نظامی و حزب الله هستیم که ایالات متحده و اسرائیل را در تنگنا قرار می‌دهد، زیرا باعث می‌شود تا آنها مجبور به تحرک در صحنه عراق هم بشوند.

به نوشته وای نت گروه‌های شبه نظامی عراقی (گروه‌های مقاومت) زیر چتر حشد الشعبی هم قرار دارند که مستقیما از سوی دولت عراق حمایت مالی می‌شود.

در همین راستا روزنامه هاآرتص هم در خبری به نقل از محافل اطلاعاتی و امنیتی اسرائیلی خبر داد، ما وارد جنگی شدیم که ظرفیت تبدیل شدن به جنگ وسیع منطقه‌ای را داشته و هرگز نباید تصور کرد که می‌توانیم در یک جبهه بجنگیم.

این رسانه به نقل از منابع ارتش اسرائیل هم خبر داد، ارتش اسرائیل با نگرانی حضور حدود 40 هزار نفر از سوریه، عراق و یمن را به جولان پیگیری می‌کند.

این عده منتظر دستور نصر الله هستند تا وارد جنگ و درگیری شوند و گرچه آنها جزو نیروهای نخبه نیستند اما می‌توانند شرایط را برای اسرائیل نگران کننده سازند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس