سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا

کارشناس مسائل بین‌الملل  اظهار کرد: ما احتمال می‌دهیم که رژیم صهیونیستی دست به ریسک حمله زمینی خواهد زد اما پیامد آن برای آن‌ها بسیار سهمگین خواهد بود.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگوی ویژه خبری در مورد حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، گفت: آنچه که امروز ما از محور مقاومت در منطقه می‌بینیم این‌ها برخاسته از دوران پر افتخاری است که حضرت امام خمینی (ره) در اواخر جنگ ۸ ساله در نامه‌ای این جمله را به کار بردند که جنگ ما فتح فلسطین را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در مورد جنگ کنونی که به طور خاص به منطقه شمالی فلسطین و منطقه جنوبی لبنان کشیده شده است یعنی صحنه درگیری حد فاصل بین بیروت و حیفا است که منطقه وسیعی بوده است. اما در مورد اینکه این جنگ برای چه انجام می‌شود باید گفت که اسرائیلی‌ها برای آنکه بتوانند پیروزی در غزه را به دست آورند می‌گوید که نقطه اصلی ما شمال است و باید آنجا را آرام کند لذا حمله به حزب‌الله را برای خود مورد توجه قرار می‌دهد.

کارشناس مسائل بین‌الملل در مورد اینکه آیا حمله زمینی از جانب رژیم صهیونیستی به لبنان انجام می‌شود یا خیر، گفت: در مورد جنگ نمی‌شود حرف قاطع زد چون جنگ محصول سلسله اقدامات، تصورات، تصمیمات، پیامدها، مسائل غیر مترقبه و غیر منتظره است؛ بنابراین نمی‌شود درباره جنگ قاطع صحبت کرد.

زارعی ادامه داد: آنچه که می‌توان فهمید این است که اسرائیلی‌ها گویا خود را برای سطحی از حمله زمینی به لبنان آماده کرده‌اند اگر آرایش اسرائیلی‌ها را نگاه کنید و حرف‌هایی که از داخل اسرائیل بیرون می‌آید مجموعاً بیان‌کننده این است که گویا اسرائیلی‌ها در حال مزه‌مزه کردن عملیات زمینی هستند.

وی بیان کرد: به این خاطر سید حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود اشاره کردند به این مسئله و فرمودند که اگر آنها می‌خواهند وارد شوند ما نیز منتظر هستیم و به آن‌ها خوش آمد می‌گوییم و خواهیم گفت که اوضاع در اینجا چگونه است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: جمع‌بندی‌ها این چنین است که احتمال حمله زمینی اسرائیلی‌ها به لبنان وجود دارد و سطح آن متفاوت خواهد بود زیرا اکنون یک وضعیت غیرعادی بر اسرائیل حاکم است لذا نمی‌توان فعالیت‌های آن را دقیقاً اندازه‌گیری کرد لذا باید ببینیم که شرایط رژیم امروز چگونه است.

زارعی با بیان اینکه صهیونیست‌ها می‌گویند که شرایط ما مرگ و زندگی است، اظهار کرد: ما اطمینان داریم که اسرائیلی‌ها دست به یک چنین ریسکی خواهند زد و احتمال آن را می‌دهیم اما پیامد آن برای آن‌ها بسیار سهمگین و بالا خواهد بود زیرا حزب‌الله لبنان برای مواجه با این مسئله بسیار آمادگی دارد.

وی تأکید کرد: اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها از جمله جنایت پیجرها و ترور فرماندهان حزب‌الله نتوانسته صهیونیست‌ها را به جایی برساند.

«حزب‌الله» سیستم نظامی صهیونیست‌ها را زیر آتش گرفته است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در دو سه روز اخیر مخصوصاً امروز ما شاهد سه شکست توامان صهیونیست‌ها بوده‌ایم، اولین شکست اطلاعاتی بوده است یعنی رژیم صهیونیستی گفت که در لبنان ۴۰۰ نقطه را شناسایی و مورد هدف قرار داده است لذا اگر ۴۰۰ نقطه را زده پس این ۴۰۰ موشکی که از جانب حزب‌الله شلیک شده است چگونه انجام شده است.

زارعی بیان کرد: دومین شکست آنها نظامی بوده است، رژیم آمده یک بخشی از نظام مدنی را به آتش گرفته و جنایت کرده و حدود ۲۵۰۰ نفر را شهید و زخمی کرده است. اگر این یک دستاورد در دنیا است پس رژیم این جنایت را برای خود دستاورد می‌داند اما حزب الله تا شعاع ۵۵ کیلومتر و حتی ۷۰ کیلومتری کل سیستم نظامی صهیونیست‌ها را زیر آتش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سومین شکست اخلاقی است، گفت: حزب الله لبنان مراکز نظامی را مورد هدف قرار داده است و در دنیا نیز عنصر قدرت شناخته می‌شود اما زدن نقاط مردمی یک نقطه ضعف محسوب می‌شود لذا حزب الله در اینجا یک پیروزی اخلاقی هم به دست آورده و رژیم صهیونیستی در مقابل یک شکست اخلاقی به دست آورده است.

حمله حزب‌الله به لبنان تا توقف جنگ غزه ادامه‌دار است

زارعی اظهار کرد: صهیونیست‌ها می‌گویند تا مسئله آنها با حزب الله حل نشود، در غزه مشکل آنها در غزه حل نمی‌شود و این را هم راست می‌گویند اما سید حسن نصرالله قاطع اعلام کرد که این شلیک‌ها تا توقف جنگ غزه ادامه داد.

وی بیان کرد: حمله صهیونیست‌ها به لبنان صحنه پیروزی محسوب نمی‌شود و معادله را هم به نفع رژیم تغییر نمی‌دهد لذا اگر قرار بود این صحنه معادله رو تغییر بدهد رژیم شدیدتر از این را در غزه انجام داده است.

زارعی تأکید کرد: اگر بنا بود تخریب این سطح از خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و درمانی و امثال اینها معادله پیروزی را برای اسرائیل رقم بزند، این معادله باید تو غزه رقم خورده بود چون آن حجم تخریب را که صهیونیست‌ها نمی‌توانند در لبنان ایجاد کنند.

حمله زمینی به لبنان، صهیونیست‌ها را به لبه پرتگاه می‌رساند

وی ادامه داد: صحنه و توان حزب‌الله با توان مقاومت در غزه با هم خیلی متفاوت هست و لذا اسرائیل وارد یک صحنه‌ و معادله‌ای شده که گاهی در تخیل خود می‌گوید که من یک کاری کنم بلکه بتوانم صحنه را کنترل کنم درحالی‌که تهاجم زمینی سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاده و اسرائیلی‌ها در جنگ ۳۳ روزه با افتضاح از جنوب لبنان فرار کردند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان گفت: امروز صهیونیست‌ها می‌گویند که قدرت حزب‌الله نسبت به ۲۰۰۶ لااقل ۲۰ برابر شده است بنابراین اگر اسرائیلی‌ها این نادانی را کنند که احتمال آن وجود دارد و دست به حمله زمینی بزنند واقعاً به یک لبه پرتگاهی خودشان را رسانده‌اند که می‌تواند آخرین فضای حیاتشان را شکل دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    3 5
    ....کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان گفت: امروز صهیونیست‌ها می‌گویند که قدرت حزب‌الله نسبت به ۲۰۰۶ لااقل ۲۰ برابر شده است بنابراین اگر اسرائیلی‌ها این نادانی را کنند که احتمال آن وجود دارد و دست به حمله زمینی بزنند واقعاً به یک لبه پرتگاهی خودشان را رسانده‌اند که می‌تواند آخرین فضای حیاتشان را شکل دهد....// انشالله وعده خداوند نزدیک است و اگر کار به آنجا برسد و حکم جهاد داده شود میلیونها جنگده و رزمنده به کمک غزه و لبنان خواهند آمد. ویتنام دوم یانکی ها و صهیونیستهای گوساله سامری پرست خواهد شد. دنیای بدون غده سرطانی رژیم کودک کش و گاوچرانهای قرون وسطائی و رژیم منحوث انگل لیس چقدر زیباست
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    5 4
    این جناب باعرض پوزش بسیار جاهل است وحرفهای چیزی جز تخیلات آرزوهایش نیست ای کاش واقعیت را می دید البته حقیقت خود را نشان خواهد داد چه بخواهید چه نخواهید
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    1 4
    درست میگه . حملات هوایی و انفجار پیجرها مقدمه یک حمله گسترده زمینی در خاک لبنانه . صهیونیستهای ملعون بدنبال کشتاری بمراتب شدیدتر از غزه هستن و ای چه بسا در سودای اشغال بخشی از خاک لبنان تا شهرک نشینهای کثیفشون رو اسکان بدن . باید حملات به عمق تل آویو کوبنده باشه تا بازدارندگی ایجاد کنه
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    7 0
    باید واقعیت رو بیان کرد
  • سعیدجلیلی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    1 5
    به اسراییل باید گفت اگر میخواهید جنگ پایان یابد و اسرا تون ازاد گردد راهش و تنها راهش معامله با حماس است1

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس