کد خبر 1646131
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲

به گزارش مشرق، سید جواد نقوی، فعال فضای مجازی در اینستاگرام نوشت:

از پزشکیان روحانی خلق نکنید

رهبر کشور به صراحت می گوید، شکست دولت پزشکیان شکست همه ما است؛ دقت کنیم الان دهه نود نیست که آلترناتیو ابراهیم رئیسی در صحنه باشد و با نقد رادیکال روحانی نوعی رای جمع کردن برای آینده سیاسی ابراهیم رئیسی باشد.

مشارکت سه انتخابات اخیر؛ نشان می دهد نمی‌توان مجدد دولت رادیکالی را در صحنه داشت و نقد رادیکال را هم علیه دولت حفظ کرد، آنچه اهمیت دارد رادیکال‌زدایی از صحنه سیاسی کشور است.

نقدهایی که دیروز خواندم به شدت علیه پزشکیان و تند بود؛ همه ما می دانیم پزشکیان، حسن روحانی نیست. او با ایده های منطقه جمهوری اسلامی مخالفتی ندارد و به دنبال رفع و رجوع کردن مشکلات است، با حمله های تندبه او مثل دهه نود پاس گلی به رادیکال‌ها داده می‌شود که معتقد هستند جریان حزب اللهی مانع از دولت‌داری است و باید از آنها عبور کرد.

پزشکیان،‌ گورباچوف نیست؛ و سیاست کلی نظام در کشور ذیل ایده منطقه‌ای ما هیچگاه به سمت مدل اوکرانیزه شدن حرکت نمی‌کند، این دعوا حتی در دوره حسن روحانی هم منسوخ شده بود؛ مجدد نباید دعوا را به سطح دیپلماسی و میدان کشید؛ این دعوا به نفع رادیکال‌ها است.

تمام تلاش نیروهای رادیکال بازگشت دوگانه میدان و دیپلماسی به نفع دیپلماسی است، از ساده ترین مسیر هم به مسعود پزشکیان اثبات می‌کنند که عمده مخالفین دولت‌داری در این لحظه حساس طرفداران ایده میدان هستند و اگر قصد داری کشور را نجات دهی میدان زدایی کن!

نقد به گفتار که مشخص است؛ مبنایی ساده اندیش داشته و قصد نداشته دکترین استراتژیک را بیان کند. این نقدها را در سطح معمولی‌تر هم می‌شود بیان کرد؛ فراموش نکنیم خلق میزانسن دهه نود؛ یعنی خطر جدی برای امنیت ملی کشور و حتی منقطه.

برخی حزب‌اللهی ها دیروز به گونه ای نقد می‌کردند که گویی پزشکیان متنی از کسینجر یا هانتینگتون را از روی برگه می‌خواند!

کمی به نسبت دهه نود صبر و دقت نقد بیشتری کنیم؛ امنیت ملی خط قرمز همه است هیچ عقل سلیمی امروز با ایده های تاج زاده و نصیری در باب امنیت ملی موافق نیست اما نباید کاری کرد که بعد از مدتی دولت تریبون مجانی این افراد شود بدون آنکه حضور داشته باشند.

از پزشکیان روحانی خلق نکنید

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس