آمریکا و اسرائیل

رابرت وود معاون نماینده و سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را «دفاع از خود» خواند.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، وود بامداد پنجشنبه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره لبنان مدعی شد: اسرائیل حق دارد از خود در برابر حملات حزب‌الله دفاع کند.

وی همچنین گفت: با تشدید تنش‌ها در این مناقشه، دیپلماسی دشوارتر خواهد شد.

رابرت ووود افزود: حزب‌الله تسلیحات خود را افزایش داده که بسیاری از آنها از سوی ایران تامین شده‌اند و حضور آن در امتداد خط آبی موجب بی‌ثباتی بوده است. هیچ کسی خواهان تکرار جنگ تمام عیاری که سال ۲۰۰۶ رخ داد، نیست.

وی با بیان اینکه «جنگ گسترده به نفع اسرائیل و لبنان نیست» افزود: ما نگران گزارش‌ها درباره کشته شدن صدها غیرنظامی در لبنان هستیم.

وود همچنین مدعی شد که آمریکا برای جلوگیری از وقوع یک جنگ گسترده فعالیت می‌کند» و «با کشورهای دیگر در مورد طرحی کار می‌کنیم که امیدواریم به آرامش میان اسرائیل و حزب‌الله منجر شود.

ژان نوئل باروت وزیر خارجه فرانسه پنجشنبه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل بخش‌هایی از طرح مشترک پاریس و آمریکا برای برقراری آتش‌بس میان لبنان و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

وی در این جلسه که به درخواست پاریس برگزار شد، گفت: ما در روزهای اخیر با همکاری شرکای آمریکا روی یک آتش‌بس موقت ۲۱ روزه کار کردیم تا امکان مذاکره فراهم شود.

باروت با بیان اینکه «امروز اوضاع لبنان ممکن است که به نقطه بدون بازگشت برسد» اظهار کرد: حملات اسرائیل موجب تلفات بالایی در لبنان شده است.

وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه جزئیات بیشتر درباره طرح آمریکا و فرانسه به زودی اعلام می‌شود، گفت: از دو طرف می‌خواهم که بدون تعلل آتش‌بس را بپذیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس