جانسون: کاخ سفید درباره اوکراین با مردم صادق نیست

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خواست تا «اوکسانا مارکارووا» سفیر این کشور در ایالات متحده را برکنار کند.

به گزارش مشرق از تارنمای آمریکایی آکسیوس، جانسون در نامه‌ای به زلنسکی نوشت: از شما می‌خواهم که به سرعت اوکسانا مارکارووا سفیر اوکراین در آمریکا را برکنار کنید.

این تقاضا به دنبال واکنش‌های شدید و فزاینده نسبت به بازدید روز دوشنبه زلنسکی از یک کارخانه در ایالت پنسیلوانیا است که مهمات برای اوکراین تولید می‌کند.

جانسون تصریح کرد که این سفر برای بازدید از کارخانه «در یک ایالت به لحاظ سیاسی مناقشه‌آمیز [موسوم به] میدان نبرد بود که توسط جانشین ارشد سیاسی برای کامالا هریس رهبری شد و به طور عمدی از هیچ جمهوری‌خواهی دعوت نشده بود».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود افزود: «این سفر به وضوح یک رویداد مبارزاتی حزبی بود که برای کمک به دموکرات‌ها طراحی شده بود که به طور آشکار مداخله در انتخابات است».

وی ادامه داد: این امر باعث شد تا جمهوری‌خواهان اعتمادشان را به توانایی سفیر مارکارووا برای انجام وظیفه خود به طور عادلانه و موثر به عنوان یک دیپلمات در این کشور از دست بدهند».

زلنسکی در این سفر خود، با جاش شاپیرو فرماندار ایالت پنسیلوانیا و باب کیسی سناتور آمریکایی که هر دو دموکرات هستند، دیدار کرده بود.

طبق این گزارش، سفارت اوکراین به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این درخواست رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ فوری نداده است.

این درخواست جانسون در حالی مطرح شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، پیشتر زلنسکی را «بزرگترین فروشنده تاریخ» توصیف کرد و گفت که او می‌خواهد دموکرات‌ها در انتخابات آتی پیروز شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس