حزب الله: رزمندگان ما در اوج آمادگی هستند

ارتش رژیم صهیونیستی این روزها مدام درباره تدارک برای حمله زمینی به لبنان سخن می‌گوید، درحالی‌که حتی رسانه‌های اسرائیلی، چنین حمله‌ای را ورود به «تله مرگ» حزب‌الله می‌دانند.

به گزارش مشرق، روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز پنجشنبه با انتشار گزارشی نوشت که ارتش اسرائیل از آمادگی برای حمله زمینی احتمالی به لبنان سخن می‌گوید و در همین راستا دو تیپ ذخیره را برای انجام آنچه «مأموریت‌های عملیاتی» در جبهه شمالی توصیف شده، فراخوانده است.

این روزنامه نوشت که با وجود انتقال نیروهای سازماندهی شده و ذخیره در ارتش به مرزهای شمالی از جمله لشکر ۹۸، هیچ آمادگی فوری برای ورود زمینی به لبنان وجود ندارد.

درعین‌حال، اکثر سران اسرائیلی بر این باورند که «اسرائیل دو بار پیش از این، در سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶، در مورد ورود زمینی به لبنان مرتکب اشتباهی غم‌انگیز و تلخ شده است» و نباید دوباره آن را تکرار کند.

یدیعوت آحارانوت نوشت که رفتار امروز اسرائیل شبیه رفتارش در آغاز جنگ ۲۰۰۶ است که گمان می‌کرد از طریق نیروی هوایی و بدون تهاجم زمینی حزب‌الله را شکست خواهد داد.

اما زمانی که در این راه شکست خورد و حزب‌الله به هدف قرار دادن شهرها و شهرک‌های اسرائیلی ادامه داد، تل‌آویو مجبور شد به لبنان، زمینی هم حمله کند، حمله و جنگی که «به هیچ یک از اهدافش نرسید».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس