کد خبر 1646369
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
تجمع ضد اسرائیلی مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس

هم زمان با افزایش تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، صدها تن از مخالفان جنگ مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس تجمع کرده و با سردادن شعارهای ضد اسرائیلی خواستار توقف درگیری‌ها در این منطقه شدند.

به گزارش مشرق، شرکت کنندگان از ملیت‌ها و مذاهب مختلف ضمن حمل پرچم فلسطین، فریاد می‌زدند: «به اشغال گری پایان دهید»، «فلسطین را آزاد کنید» و«دست از حمله به لبنان بکشید».

آن‌ها همچنین شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها عبارت‌هایی در خصوص عدالتخواهی، پایان نظام آپارتاید و توقف فوری جنگ نوشته شده بود.

این تظاهرات اضطراری که طی دو روز گذشته اطلاع رسانی شد، در حالی برگزار می‌شود که رژیم صهیونیستی دست به عملیات تروریستی تازه‌ای در منطقه زده تا به زعم خود، حیثیت از بین رفته این رژیم را در پی عملیات طوفان الاقصی، احیا کند.

صهیونیست‌ها هفته گذشته در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور، موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بود.

این رژیم همچنین با حمله به ساختمانی در ضاحیه بیروت، شماری از نیروهای حزب‌الله از جمله فرمانده ارشد این جنبش، «ابراهیم عقیل» را به شهادت رساند. در مقابل حزب‌الله با حملاتی سهمگین و با نشانه‌گرفتن حیفا و مناطق اطراف آن، زیرساخت‌های نظامی و صنعتی اسرائیل را گلوله‌باران کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون چندین قطعنامه در حمایت از آتش‌بس در غزه و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ تصویب کرده است اما رژیم صهیونیستی با حمایت ایالات متحده و متحدانش در غرب، به جنایات خود ادامه می‌دهد.

حزب کارگر به رهبری آقای کی‌یر استارمر که از تیرماه گذشته سکان دولت انگلیس را در دست گرفته است، به ظاهر مواضع تندتری را نسبت به رژیم صهیونیستی در پیش گرفته و با محدود کردن فروش سلاح به این رژیم اصرار دارد اینگونه وانمود کند که تابع قوانین بین‌المللی است.

وزیر امور خارجه انگلیس سه هفته پیش اعلام کرد که لندن حدود ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را به دلیل «نگرانی از استفاده آن‌ها برای نقض‌های جدی حقوق بشر بین‌المللی» به حالت تعلیق درآورد. دیوید لمی طی سخنانی در مجلس عوام گفت که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، دولت چاره‌ای جز تعلیق این مجوزها ندارد زیرا آن‌ها «می‌توانند برای تسهیل نقض جدی قوانین بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرند.»

این ۳۰ مجوز مرتبط با قطعات هواپیما، پهپادها و بالگردهای نظامی و اقلام تسهیل کننده هدف‌گیری زمینی است اما قطعات جنگنده‌های اف-۳۵ از این تصمیم معاف شدند. انگلیس مدعیست که «حفظ برنامه اف-۳۵ جزو لاینفک امنیت بین المللی بشمار می‌رود».

با این حال اعتراض‌ها به معافیت لندن در این زمینه روز به روز درحال افزایش است و معترضانی که بیرون از ساختمان نخست وزیر انگلیس تجمع کرده‌اند از دولت می‌خواهند که به طور کامل همکاری‌های تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی را متوقف و از نفوذش در محافل بین‌المللی برای پاسخگو کردن این رژیم جنایتکار استفاده کند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها از آغاز جنگ غزه تاکنون، بیش از ۴۱ هزار فلسطینی در اثر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و افزون بر ۹۶ هزار نفر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس