کد خبر 1646677
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

حمله وحشیانه صهیونیستها دیشب شرایط سختی را بر ملت مقاوم لبنان و دوست داران محور مقاومت تحمیل کرد؛ این حملات همزمان با سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل طراحی شده بود؛ درست همان شبی که تقریبا همه دنیا را ضد اسرائیل معرفی کرد و تا توانست سازمان ملل را هم کوبید. میخواست همزمان با سخنرانی تصنعی اش در سازمان ملل، در میدان هم خودی نشان بدهد و پیام قدرت به مقاومت و دنیا ارسال کند؛ آن عملیات تمام شد، بسیاری شهید و بسیاری هم آواره شدند؛ صهیونیست ها ادعا کردند مناطق و افراد مهمی را هدف گرفته اند؛ در میان آنها شهادت یا سلامت فرماندهان ارشد مقاومت، از جمله سید حسن نصرالله هنوز هم تایید نشده است.

مقاومت ولی همچنان تصمیم خاصی برای افزایش فشارها نسبت به آنچه دیروز و پریروز بوده نگرفته و یا لااقل علامت خاصی نشان نداده است؛ برای اسرائیل هم البته روی زمین هیچ چیزی تغییر نکرد؛ هم آوارگانِ شمال هنوز آواره اند، هم رژیم در حالت فوق امنیتی قرار دارد، و هم اینکه شهرک نشینان در وضعیت التهاب و اضطراب بین لانه های غصبی و پناهگاه ها در رفت و آمد هستند. مقاومت عراق و یمنی ها نیز در کنار گردان های حزب الله با خونسردی کار خودشان را میکنند؛ جالب اینجا است که کلا برای صهیونیستها اینگونه جا انداخته اند که این رفتارها روزمزه است و ربطی به عملیات های اصلی ندارند.

از آن طرف حملات هوایی اسرائیل ذره ای وضعیت را تغییر نداده و هیچگونه بازدارندگی ایجاد نکرده است؛ خبر این وحشیگری اما دنیا را فرا گرفته است و این در اذهان عمومی ملت ها برای اینکه چه کسانی برحق هستند و چه کسانی برحق نیستند تاثیر دارد؛ نمونه اش را دیشب در ترک ده ها نفر از سالن مجمع عمومی هنگام سخنرانی نتانیاهو دیدیم؛ اینها را نباید دست کم گرفت؛ همه اینها به مرور به مشروعیت تقابل مقاومت در نبرد نهایی کمک خواهد کرد.

من فکر میکنم اسرائیل حمله زمینی را بالاخره آغاز خواهد کرد؛ یکی از علت های اصلی بمباران های شدید و تلاش برای کوبیدن امکانات و تجهیزات حزب الله تضعیف این نیرو و آماده شدن برای حملات زمینی نیز هست. حمله زمینی نقطه قوت حزب الله و پاشنه آشیل اسرائیل است، ولی نتانیاهو که میخواهد اورژانسی به ماجرا پایان بدهد مجبور است حملات زمینی را بالاخره کلید بزند؛ مقاومت دقیقا میخواهد نتانیاهو را به این ورطه بکشاند؛ شکستی که در حمله زمینی خواهند خورد آنها را به لحاظ روانی متلاشی خواهد کرد؛ حمله زمینی نوعی از حمله است که اسرائیل واقعا در آن ناتوان است و ضعف فراوان دارد.

حملات هوایی ویرانگر اند، اما مدیریت آن برای مقاومتی که هم اطلاعات خوبی دارد و هم از سازمان رزم متخصصی برخوردار است، علیرغم پیچیدگی ها کار چندان دشواری نیست؛ لذا از آن برای اسرائیل آبی گرم نمیشود؛ نتانیاهو یا حمله میکند یا شرایط دقیقا به همین منوال ادامه می یابد؛ ادامه این شرایط برای جبهه مقاومت تحمل سختی ها است، اما برای اسرائیل یک تهدید موجودیتی(Existential threat) است. ساده به ماجرا نگاه نکنید، انتقام همه اش در ضربه زدن خلاصه نمیشود، گاهی گرفتن گلوی مهاجم، جلوگیری از تنفسش و نگه داشتن او در یک شرایط سخت از هزاران مشت، کشنده تر است.

با این وجود، اینها به این معنی نیست که مقاومت قادر به وارد کردن ضربه جدی نیست؛ شاید استراتژی فعلا همین است؛ یعنی در حالی که همه فکر میکنند کاری نمیکنید، عملا دشمن را به زانو در آورده اید؛ و اِلّا این همه برافروختگی اسرائیل و عبور دیوانه وارش از خطوط قرمز چه دلیلی میتواند داشته باشد؟ جز این است که کسانی از خطوط قرمزش عبور کرده اند؟ جز این است که مقاومت استادانه و بدون تحریک افکار عمومی دنیا اسرائیل را به جایی رسانده که خود را در معرض فنا میبیند!؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
    1 1
    واقعیت رو بیان کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس