کد خبر 1647079
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

به گزارش مشرق، مهدی محمدی کارشناس و تحلیلگر مسائل امنیتی در توئیتر نوشت:

شهادت سید حسن نصرالله خسارتی بسیار عظیم، زخمی عمیق و ضربه ای بس کاری به پیکره مقاومت است. در این هیچ شکی نیست. عالم اسلامی و مقاومت ضد اسراییلی مردی را از دست داده که بی شک جایگزین نخواهد شد. باید بدانیم که زخمی چنین عمیق را مرهم های ساده علاج نخواهد کرد.

اینها که اکنون در اسراییل بر سرکارند دست برنخواهند داشت. تصورات مبتنی بر کاهش تنش، آتش بس یا صلح، یکسره خام اندیشی است. از ابتدا هم همین بود. این که می بینید تازه آغاز راهی بسیار دشوار و پرماجراست. اسراییل از بیم موجودیت خود می جنگند و هیچ خط قرمزی را هم رعایت نخواهد کرد.

در این هم شکی نیست که پایین آمدن هزینه جنایت،و محاسبات دشمن درباره هراس مقاومت از درگیر شدن در جنگ بزرگ، به اضافه نفوذ نامرئی و خطرناک، در ایجاد این وضعیت نقش اساسی ایفا کرده است. هر کس که به هر نحو پیام ضعف ارسال کرده، باید درباره نقش خود در این معرکه بیمناک باشد و بیندیشد.

اما این فقط بخشی از داستان است. واقعیت این است که در این نوع جدید جنگ که باند نتانیاهو آغاز کرده اند ‘ایجاد توازن در پاسخ’ گرچه لازم است اما باز هم صحنه را به طور بنیادین تغییر نخواهد داد. باید برای یک منازعه عمیق و بلند مدت آماده شد. قواعد در ذهن دشمن اساسا تغییر کرده.

به اقداماتی گسترده،شجاعانه و طولانی مدت در گسترده منطقه نه فقط علیه اسراییل بلکه علیه همه محور شر نیاز است. سید هم نه به دلیل جنگ در شمال، بلکه به این دلیل ترور شد که حاضر نشد جدایی ارکان محور را از هم بپذیرد. حالا همه باید کنار هم بایستند و برای این واپسین نبرد هم قسم شوند.

دشمن ضعف خود را پشت بی باکی در جنایت پوشانده و صبر ما را حمل بر ترس می کند. امریکا و اسراییل هر دو از جنگ عمیقا هراسانند. اگر از عملیات وعده صادق یک درس آموخته باشیم همین است و بس. تفکر راهبردی اقتضا می کند به همین هراس عمیق دشمن حمله کنیم. محور باید یکپارچه عمل کند.

اگر در این لحظه تشخیص ندهیم که ضعف دشمن کجاست و به آن یورش نبریم، خود مسئول آن فجایعی خواهیم بود که به سوی ما می آید. و اگر شجاع باشیم، و به ترس های دشمن حمله کنیم، ورق به سرعت برخواهد گشت.
اگر ورای محاسبات دشمن عمل کنیم جنگی آغاز نخواهد شد. اسراییل و امریکا همه این جنایت ها را می کنند که بدون جنگ‌ به اهداف جنگ برسند. تله جنگ، خود تله اسراییل است که در ذهن برخی کارگذاشته شده. اما اگر کوتاهی کنیم،باند قاتل دیر یا زود کاری می کند که آن وقت ناچار به جنگ خواهیم شد.

مدت هاست که کشور اسیر هوس رانی سیاسی گروه هایی است که هیچ نمی فهمند وارد چه روزگار سخت و صعبی شده ایم. برای حفاظت از اسلام و مقاومت، اکنون ایران باید پشت سر رهبر خود متحد باشد. هر کس آماده جهاد مقابل اسراییل است در سنگر ماست و هرکس درون سنگر فتنه کند سمت دشمن ایستاده است.

شهادت سید، هشدارباشی است که باید آن را بسیار جدی گرفت. کسی که تا اینجا آمده چرا نباید جلوتر بیاید؟ همه چیز به ما بستگی دارد که خود را باور کنیم، دست برادری به هم بدهیم، شجاع باشیم ‌و به قلب های داغدار مردم خود تکیه کنیم یا نه؟ انتخاب های ماست که آینده را خواهد ساخت.

تله جنگ، خود تله اسراییل است

تله جنگ، خود تله اسراییل است

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    8 1
    فقط شعار وناتوانی هرمسئولی میاد یک شعار میده که ماهم هستیم ولی هیچکدام کاری انجام نمیدن پس ازسالها الان فهمیدم که جز شعار هیچی نیس اسرائیل هم دولتمردان ما را شناخته که اینها توانایی جز حرف وشعار ندارن و ازمقابله با اسرائیل ناتوانن
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    3 1
    همه باید بدانیم هدف اصلی بازدارندگی هسته ای پیشگیری از جنگ است ...
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    1 1
    مثلا چه کار کنیم .....
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
      2 8
      این بابا می خواهد خودش را مطرح کند. خوب برو بجنگ بچه جان
  • حاج اثبات IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    7 0
    اگر انتقام خون سردار سلیمانی را میگرفتیم،هنیه را شهید نمیکردند اگر انتقام شهید هنیه را میگرفتیم ،فرماندهان رده بالای حزب الله را نمیزدند و اگر انتقام فرماندهان را میگرفتیم ،سید مظلوم شجاع مارا شهید نمیکردند و.... اگر دیر بجنبیم ،رهبران ما را در داخل کشورمان خواهند زد.ما دوراه داریم و میتوانید هردو را بصورت موازی برویم. رونمایی از تسلیحات هسته ای که داریم و شروع عملیات زمینی از سمت جولان اشغال و جنوب لبنان با دویست هزار نیرو از ایران و لبنان و عراق و یمن و سوریه و.... نقطه ضعف صهیونها در نبرد زمینی است و بس ما اشتباه کردیم و بسمت نبرد هوایی رفتیم .
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    3 1
    بنظرم‌ هدف بعدی اسراییل بمباران تاسیسات هسته‌ای
  • ع IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    8 1
    در عوضش ما صبر استراتژیک داریم. زمان و مکان داریم. میتونیم محکوم کنیم و موضع بگیریم. و از بقیه کشورها بخواهیم که محکوم کنن.
  • ن IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    7 0
    نتیجه ضعف و ترس
  • ر IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    6 0
    حیف سید
  • H IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    9 0
    حتی اگر اسراییل تمام ایران را نابود کنه ما نباید در تله جنگ بیفتیم خخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    3 0
    احسنت
  • علی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    5 0
    مگه ایران بعد وعده صادق نگفت اسراییل در هرجا به سرداران سپاه حمله کند ایران مستقیما در خاک اسراییل جواب آن را خواهد داد.پس چرا خطوط قرمزی که ترسیم کرده رو حفظ نکرد؟
  • محمد غ IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    5 0
    بهترین دفاع ،حمله با تمامی قدرت و شدت است. ترس برادر مرگ است. هر کس از جنگ می‌هراسد باید از نیروهای مسلح خارج شود.ما به افراد شجاع و نترس احتیاج داریم و بس.
  • کارمند ساده IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    2 0
    مرگ یک بار ، شیون هم یک بار .... ترس برادر مرگ است
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    7 0
    تا زمانی که آنها بکشند و ما هم نگاه کنیم اوضاع بهتر نخواهد شد
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    2 0
    این کار را انجام نمیدید و اگر ندید یهنی اتمام محور مقاومت چون محور مقاومت یک باوره می فهمی یا نه .....
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    1 2
    الان مخاطب این حرفها کیه و کی باید چیکار کنه؟
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    2 4
    تشریف ببر و انتقام سخت بگیر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس