مهار تنش‌ها در منطقه محور رایزنی وزیر خارجه عمان و گوترش

وزیر خارجه عمان و دبیرکل سازمان ملل درجریان دیدار با یکدیگر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به بررسی مهار تنش‌ها در منطقه پرداختند.

به گزارش مشرق، بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در حاشیه هفتاد و نهمین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک با یکدیگر دیدار کردند و دو طرف درجریان این دیدار درخصوص تحولات منطقه‌ای و در رأس آن اوضاع غزه و لبنان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

براساس گزارش خلیج آنلاین، البوسعیدی و گوترش درجریان این دیدار به بررسی تلاش‌های صورت‌گرفته درراستای تضمین برقراری آتش‌بس و همچنین مهار تشدید تنش نظامی در منطقه از جمله پس از تشدید حملات رژیم صهیونیستی در لبنان و ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت پرداختند.

دبیرکل سازمان ملل درجریان این دیدار تلاش‌های مسقط در راستای حمایت از صلح و امنیت جهانی و تقویت رایزنی و همکاری طرف‌های متعدد در منطقه و خارج از آن را ستود.

پیشتر وزیر خارجه عمان در جریان سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که کشورش به استفاده از ابزار مشروع و مسالمت‌آمیز برای حل و فصل مسائل و درگیری‌ها ایمان دارد.

البوسعیدی خواستار توقف فوری جنگ و تبادل آتش در غزه، لبنان و دریای سرخ، پایان دادن به اشغالگری غیرقانونی اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، برقراری عدالت برای ملت فلسطین براساس راهکار تشکیل ۲ دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ شد.

پیشتر دبیرکل سازمان ملل در پی به شهادت رسیدن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت در بیانیه‌ای که از طریق «استفان دوجاریک» سخنگوی وی، انتشار یافت به ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید حملات این رژیم به پایتخت لبنان پرداخته و گفت از طرف‌ها می‌خواهد «از آستانه جنگ تمام‌عیار عقب بروند.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس