تدارک صهیونیست‌ها برای حمله زمینی به لبنان؟

منابع امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی مدعی برنامه‌ریزی و تدارک این رژیم برای حمله زمینی به لبنان و ایجاد تغییر در جبهه جنوب لبنان هستند.

به گزارش مشرق، «نیروهای رضوان [کماندوهای حزب الله] هنوز در مرز مستقر هستند و محال است این تهدید، بدون ورود زمینی [به جنوب لبنان] بر طرف شود». این را شهردار کریات شمونا واقع در شمال فلسطین اشغالی گفت.

اما به باور تحلیلگران، زنجیره فرماندهی انعطاف‌پذیر حزب‌الله لبنان به همراه شبکه تونلی گسترده و زرادخانه وسیع آن از موشک‌ها و تسلیحاتی که هنوز از آنها در نبرد با اسرائیل استفاده نکرده، به‌راحتی به لبنان اجازه می‌دهد که در برابر پیشروی ارتش اشغالگر مقاومت کند و خسارات سنگینی به آن وارد کند.

بااین‌وجود، وبگاه والا به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیلی گزارش داد که ارتش اشغالگر در حال جمع‌آوری گزارش‌های اطلاعاتی درباره آمادگی‌ها و تدارک حزب‌الله به‌ویژه نیروی رضوان، قبل از حمله زمینی به لبنان است.

درحالی‌که تجاوز هوایی گسترده به لبنان، امروز وارد هشتمین روز شده، این منبع ادعا کرد که ارتش اسرائیل در حال آماده‌سازی برنامه‌های عملیاتی جدید برای ایجاد تغییرات در جنوب لبنان و منطقه است و نیروهای خود را در جبهه شمالی متمرکز کرده و برای تهاجم زمینی به لبنان آماده می‌شوند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز شب گذشته با تأیید تدارک ارتش این رژیم برای «حمله زمینی محدود به لبنان» گزارش داد که این اقدام در سایه «فشارهای بی‌سابقه آمریکا برای جلوگیری از این حمله» صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، سطوح سیاسی در کابینه نتانیاهو به‌ صورت جدی به انجام حمله زمینی به لبنان فکر می‌کنند و به دنبال ایجاد «یک منطقه امن حائل» در جنوب لبنان هستند. هرچند که نخست‌وزیر نتانیاهو هنوز تصمیم نهایی خود را در این زمینه اتخاذ نکرده است.

رژیم صهیونیستی در حالی از «عملیات زمینی محدود» در لبنان سخن می‌گوید که در روزهای نخست تجاوز همه‌جانبه به نوار غزه در اکتبر ۲۰۲۳، نیز از حمله زمینی محدود به این منطقه سخن می‌گفت اما در نهایت، دامنه این عملیات را گسترش داد و به‌تدریج عملیات زمینی خود را در سراسر نوار غزه، انجام داد.

به ادعای کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، اسرائیل در حال محاصره نظامی لبنان و سوریه است و جنگنده‌های اسرائیلی در حال هدف قرار دادن مستمر گذرگاه‌های مرزی بین سوریه و لبنان هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ZA ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    0 0
    تدارک هست ولی تدارک محدودی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس