گزارش تکان‌دهنده سازمان ملل درباره حجم ویرانی‌ها در نوار غزه+فیلم

مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل جدیدترین به‌روزرسانی از خسارات وارده به ساختمان‌ها در نوار غزه در جریان تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه را منتشر کرد.

به گزارش مشرق؛ مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل در نهمین به‌روزرسانی آسیب‌های وارده به ساختمان‌ها در نوار غزه اعلام کرد که دو سوم کل ساختمان‌ها در نوار غزه آسیب دیده‌اند.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، این تحلیل بر اساس تصاویر ماهواره‌ای جمع‌آوری شده با وضوح‌بالا در سوم و ششم سپتامبر است. این نهاد، تصاویر گرفته شده در این دو روز را با داده‌های قبلی مقایسه کرد و دیدِ جامعی از ویرانی گسترده در نوار غزه ارائه و اعلام کرد که در مجموع ۱۶۳ هزار و ۷۷۸ ساختمان معادل ۶۶ درصد از ساختمان‌های نوار غزه خسارت دیده‌اند.

بر اساس این گزارش، ۵۲ هزار و ۵۶۴ ساختمان کاملاً ویران شده‌اند و ۱۸ هزار و ۹۱۳ ساختمان خسارات بالا و ۵۶ هزار و ۷۱۰ ساختمان آسیب متوسطی دیده‌اند. ۳۵ هزار و ۵۹۱ ساختمان نیز ممکن است آسیب دیده باشند.

نتایج این ارزیابی حاکی از آن است که استان غزه بیش از هر منطقه دیگری خسارت دیده و ۴۶ هزار و ۳۷۰ ساختمان آسیب‌دیده را شامل می‌شود و از این تعداد ۳۶ هزار و ۶۱۱ ساختمان کاملاً ویران شده‌اند.

این در حالی است که با وجود گذشت ۳۶۱ روز از جنگ غزه، رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران مناطق مختلف نوار غزه و مجازات جمعی و نسل‌کشی مردم این منطقه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس