گزارش سی‌ان‌ان از نقش آمریکا در ترور سیدحسن نصرالله

سی‌ان‌ان در گزارشی این موضوع را که رژیم اسرائیل در اجرای طرح ترور سید حسن نصرالله از بمب‌های هدایت‌شونده آمریکایی استفاده کرده است را تایید کرد.

به گزارش مشرق، تصاویر منتشر شده از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی از عملیات مربوط به روز شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان نشان می‌دهد که این رژیم از بمب‌های دو هزار پوندی آمریکا برای اجرای عملیات ترور خود استفاده کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، بمب استفاده شده از سوی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت سیدحسن نصرالله شده است، بمب ۲ هزار پوندی ساخت آمریکا بوده است و ویدئوهای منتشر شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، هر یک از جت‌های جنگنده این رژیم در روز عملیات حاوی حداقل ۱۵ بمب ۲ هزار پوندی مدل BlU-۱۰۹ بوده‌اند.

طراحی بمب‌های مورد نظر که به بمب سنگرشکن موسوم هستند طوری است که ابتدا به عمق زمین نفوذ کرده و سپس منفجر می‌شوند. طبق بررسی‌های سی‌ان‌ان به احتمال بسیار زیاد رژیم اسرائیل در عملیات ترور سیدحسن نصرالله از بمب‌های دیگری هم استفاده کرده است، با این حال در ویدئوهای منتشر شده، تنها بمب‌های مدل بی‌ال‌یو ۱۰۹ شناسایی شده است.

ویدئوها و تصاویری که سی‌ان‌ان از محل حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه، منطقه جنوبی بیروت، منتشر کرده است، یک دهانه بسیار بزرگ و عمیقی را نشان می‌دهد که توسط آوارهای ساختمان‌های ویران شده احاطه شده است و تحت تاثیر برخورد بمب‌های سنگر شکن ایجاد شده است.

با این حال، سی‌ان‌ان تخمین دقیق تعداد بمب‌هایی که در این عملیات استفاده شده است را به دلیل خرابی‌های بیش از حد ایجاد شده، دشوار و غیرممکن دانسته است.

دو تن از مقامات ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با نیویورک تایمز عنوان کردند که در عملیات انجام گرفته شده بیش از ۸۰ بمب استفاده شده است.

جاستین برونک، یک پژوهشگر ارشد نیروی هوایی و دریایی در اندیشکده‌ای در لندن عنوان کرده است که شواهد به دست آمده از عملیات انجام گرفته از سوی «اسرائیل» تایید کننده این موضوع است که این رژیم برای اجرای طرح عملیات ترور خود از ترکیبی از بمب‌های سنگرشکن آمریکایی مدل BLU-۱۰۹به همراه بمب هدایت ماهواره‌ای JDAM استفاده کرده است.

سی‌ان‌ان در گزارش خود عنوان کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی هنوز فیلمی از لحظه پرتاب بمب‌ها را منتشر نکرده با این حال ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و انفجارهای مهیب در ضاحیه بیروت احتمالات مطرح شده را در این رابطه تایید می‌کند.

یک کارشناس دیگر در گفتگو با سی‌ان‌ان عنوان کرده حجم دودهای پس از انفجار و به همراه خرابی‌های به بار آمده، استفاده همزمان از چندین بمب ۲ هزار پوندی را تایید می‌کند.

رژیم صهیونیستی تاکنون بارها و بارها در جریان عملیات مرگبار خود در غزه از بمب‌های دو هزار پوندی استفاده کرده است. کارشناسان تسلیحات جنگی استفاده گسترده از چنین مهماتی را عامل اصلی تلفات گسترده در غزه می‌دانند.

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، حملات رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۴۱ هزار و ۵۰۰ کشته برجای گذاشته است و ۹۶ هزار نفر دیگر را هم زخمی کرده است.

کارشناسان بر این باور هستند که استفاده از بمب‌های ۲ هزار پوندی ساخته شده توسط آمریکا، موجب تلفات گسترده جنگی شده است. در ماه می، دولت بایدن ادعا کرد که ارسال این بمب‌ها به اراضی اشغالی را به دلیل نگرانی در مورد استفاده احتمالی از آنها در حمله به رفح و همچنین خطر آسیب رساندن به غیرنظامیان متوقف کرده است.

طبق تحلیل سی‌ان‌ان، رژیم صهیونیستی حداقل ۱۲ مکان را در بیروت مورد حمله قرار داده است. این اولین باری است که در جریان درگیری یک ساله شکل گرفته با رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای در محدوده پایتخت لبنان صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس