رسانه‌های انگلیس: ایران، اسرائیل را به رگبار بست

حمله موشکی ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، از ساعاتی پیش به تیتر یک رسانه‌های انگلیس تبدیل شده و شبکه های خبری گزارش می‌کنند که ایران، (رژیم) اسرائیل را به رگبار بسته است.

به گزارش مشرق، دبورا هینز خبرنگار شبکه اسکای نیوز که از مرز لبنان و فلسطین اشغالی گزارش می‌کرد درباره اقدام غافلگیرانه ایران گفت، زمانی از حمله ایران علیه اسرائیل (فلسطین اشغالی) مطلع شد که یکسری نورهای نارنجی در آسمان دید. وی عنوان کرد که حمله اخیر ایران با عملیات پهپادی و موشکی دور قبل که از زمان شلیک تا ورود به آسمان اسرائیل (فلسطین اشغالی) طول کشید متفاوت است. هینز افزود که این یک لحظه حساس در خاورمیانه و برای جهان بشمار می‌رود.

تارنمای شبکه اسکای نیوز هم با اختصاص یک صفحه ویژه، سرگرم پوشش آخرین تحولات است و دقایقی پیش هشدار رئیس جمهوری ایران به رژیم صهیونیستی را بازتاب داد. بر اساس گزارش این شبکه، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، هشدار داده است که رگبار موشکی امشب «تنها گوشه‌ای از توانایی‌های ما» بود. پزشکیان در بیانیه ای این حمله موشکی را "پاسخی قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی" دانست و گفت: این اقدام در دفاع از منافع و شهروندان ایرانی انجام شد.

شبکه بی‌بی‌سی نیز به طور ویژه درحال پوشش حمله موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی است. تارنمای این شبکه صفحه جداگانه‌ای را برای انعکاس تحولات خاورمیانه اختصاص داده و در بخشی به تشریح برد موشکی ایران پرداخته است که تا شعاع ۲ هزار کیلومتری ایران را پوشش می‌دهد.

رسانه‌های انگلیس: ایران اسرائیل را به رگبار بست

همچنین روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: رگبار موشکی ایران تأسیسات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل را در نزدیکی تل آویو و سایر نقاط هدف قرار داد. این حمله که با هشدار کمی همراه بود، نشانگر افزایش تنش‌ها میان ایران و اسرائیل است.

این نشریه انگلیسی افزود: رهبران ایران بارها گفته‌اند که نمی‌خواهند به یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه کشیده شوند و عنوان کرده‌اند که جمهوری اسلامی در آنچه که آنها به عنوان «تله اسرائیل» توصیف می‌کنند، نمی‌افتد. اما اینک به نظر می‌رسد که تصمیم گرفته‌اند، به طور مستقیم دولت یهود را تهدید کنند.

از طرفی نشریاتی مانند دیلی تلگراف، تایمز و دیلی میل که از مطبوعات جناح راست انگلیس بشمار می‌روند تلاش کردند تا با انعکاس خط خبری رژیم صهیونیستی و ایالات متحده، دستاورد حمله نظامی ایران را کم اهمیت نشان دهند. جوتام کونفینو خبرنگار دیلی تلگراف از تل‌آویو در یک پیام صوتی که در تارنمای این نشریه منتشر شد گفت: این بزرگترین حمله علیه اسرائیل طی دهه‌های اخیر بشمار می‌رود.

در همین حال تارنمای روزنامه گاردین تصاویری از شهروندان اسرائیلی را به اشتراک گذاشت که در حین عملیات موشکی ایران، پناه گرفته‌اند. این نشریه انگلیسی نوشت: زمانی که آژیر خطر در سراسر اسرائیل به صدا درآمد، مردم در کنار جاده، زیر خودروها و پل ها، پناه گرفته بودند.

پیشتر کی‌یر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: ما در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم و حق آن را برای دفاع از خود در برابر ایران را به رسمیت می‌شناسیم. وی افزود: تردید نکنید که انگلیس در برابر این خشونت‌ها ایستاده‌ است و ما از درخواست‌های مشروع اسرائیل برای تامین امنیت مردمش حمایت می‌کنیم.

موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرار داد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است چنان‌چه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس