وزیر خارجه لبنان: آمریکا پیش از ترور حسن نصرالله از موافقت نتانیاهو با آتش‌بس خبر داده بود

وزیر امور خارجه لبنان اعلام کرد که دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان در حالی ترور شد که با آتش‌بس ۲۱ روزه موافقت کرده بود و آمریکا و فرانسه نیز از موضع شهید «سید حسن نصرالله» آگاه بودند.

به گزارش مشرق، عبدالله بوحبیب گفت که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله چند روز پیش از شهادتش، با توافق آتش‌بس ۲۱ روزه موافقت کرده بود.

وی با بیان اینکه لبنان با حزب‌الله مشورت و با توافق آتش‌بس با اسرائیل موافقت کرد، افزود: نبیه بری رئیس پارلمان لبنان با حزب‌الله مشورت کرد و ما نیز به آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها [این موضوع را] ابلاغ کردیم.

بوحبیب افزود: آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها به ما گفتند که نتانیاهو نیز با طرح پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون همتای فرانسوی وی موافقت کرده است؛ به ما گفته بودند که نتانیاهو با آتش‌بس موافقت کرده و ما نیز موافقت حزب‌الله را گرفتیم.

وزیر امور خارجه لبنان گفت که آموس هوکشتاین فرستاده ویژه بایدن به منظور گفت‌وگو درباره آتش‌بس در لبنان به زودی به بیروت سفر می‌کند.

نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا، از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه مناطق مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳ منتشر شد، آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید و تاکید کرد که به جهاد برای مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و مردم شریف آن ادامه خواهد داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس